Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-23@16:58:33 GMT

عملیات مرمتی باغ موزه هرندی کرمان آغاز شد

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۰۹۲۱۶

عملیات مرمتی باغ موزه هرندی کرمان آغاز شد

به گزارش جام جم آنلاین کرمان؛ مجتبی شفیعی اظهار کرد: در این عملیات مرمتی تجدید اندود نمای عمارت‌ها، رنگ‌آمیزی و همچنین آجرفرش باغ هرندی کرمان انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مرمت باغ هرندی با بودجه‌ای بیش از 3 میلیارد ریال در حال انجام است افزود: ساختمان مرکزی باغ هرندی در دو طبقه و در میان این باغ بنا شده است و در حال حاضر در طبقه همکف این ساختمان موزه سازهای سنتی و در طبقه فوقانی آن موزه باستان‌‌شناسی قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه هدف اصلی این موزه آشنا‌کردن بازدیدکنندگان با سازهای بومی و سنتی این مرز‌و‌بوم و همسایگان کشور ایران است بیان کرد: از اهداف مهـم موزه باستان‌‌شناسی نیز معرفی تمدن‌های کهن منطقه جنوب‌شرق ایران و ارتباط آنها با تمدن‌های همجوار است.

شفیعی، با اشاره به اینکه باغ هرندی کرمان که جزو باغ موزه‌های این استان به شمار می‌رود خاطرنشان کرد: این بنای تاریخی که قدمت آن به اواخر دوره قاجاریه و اوایل دوره پهلوی باز می‌گردد در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است. 

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: معاون میراث فرهنگی کرمان مرمت باغ موزه هرندی باغ هرندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۰۹۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز رصد و پالایش صنایع پرخطر کرمان

به گزارش خبرنگار مهر، با توجه به راه‌اندازی قرارگاه پدافند شیمیایی استان کرمان در جهت رصد پایش صنایع پرخطر و مواد شیمیایی موجود در استان، طی مکاتبه با سازمان صنعت، معدن و تجارت شمال استان و شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمان، رصد و پالایش صنایع استان کرمان که در فرآیند انبارش، تولید، حمل و نقل و توزیع از مواد شیمایی خطرناک استفاده می‌کنند، آغاز شد.

در اولین قدم از چرخه مصونیت شیمیایی و بر اساس لیست دریافتی خود اظهاری از سوی سازمان‌های متولی، بازدید از تولیدی چسب خوش چسب و واحد صنعتی رنگ‌سازی بینالود واقع در شهرک صنعتی شماره یک شهر کرمان انجام شد.

طبق این طرح قرار است با حضور نماینده اداره کل پدافند غیرعامل استانداری کرمان طی مدت دو ماه از تمام واحدهای صنعتی پر خطر استان بازدید و اطلاعات مورد نیاز جمع‌آوری شود.

کد خبر 6086699

دیگر خبرها

  • اجرای ۸۰ پروژه مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی
  • آغاز رصد و پالایش صنایع پرخطر کرمان
  • اختصاص ۸۰۰ میلیاردریال برای اجرای طرح‌های مرمتی در آذربایجان غربی
  • فروش اقساطی تاکسی برقی آغاز شد + قیمت و شرایط فروش
  • اجرای ۸۰ پروژه مرمتی و عمرانی در آذربایجان غربی
  • آغاز فاز دوم بهسازی خیابان مهدیه در کرمان
  • نگرانی شهروندان درباره ریزش آب از طبقه فوقانی بزرگراه امام خمینی (ره) رفع شد
  • موزه موسیقی با اعتبار مستقل آغاز به کار می‌کند/ راه‌اندازی موزه تئاتر به منظور تحقق شعار سال
  • آغاز پویش دانش‌آموزی «عطر اردیبهشت ۳ » در کرمان 
  • شمیم عطر گل محمدی از گلستان‌های راور