Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئيس جمهور منتخب در نخستین نشست خبری: سیاست خارجی ما با برجام شروع نمی‌شود و به آن نیز محدود نخواهد شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، اولين نشست خبري«سيد ابراهيم رئيسي»، رئيس جمهور منتخب، با حضور خبرنگاران داخلي و خارجي در حال برگزاری است.
در اولين نشست خبري سيد ابراهيم رئيسي، رئيس‌جمهور منتخب دولت سيزدهم، ۳۸۰ خبرنگار از بيش از ۲۰۰ رسانه داخلي و خارجي حضور دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهور منتخب گفت: پیام ملت ایران در این انتخابات، مبارزه با فساد، فقر و تبعیض و نیز اجرای عدالت بود.
آقای رئیسی در نخستین نشست خبری خود با خبرنگاران داخلی و خارجی ضمن قدردانی از رسانه‌ها با اشاره به حضور مردم در انتخابات ۲۸ خرداد افزود:این حضور پیام وحدت و انسجام ملی، ضرورت تغییر در وضعیت و شرایط اقتصادی، مبارزه با فساد، فقر و تبعیض و در یک کلمه اجرای عدالت در تمام شئون زندگی مردم، پافشاری بر ارزش‌های انقلاب شکوهمند اسلامی و تداوم راه امام و شهدای عالیقدر انقلاب اسلامی بویژه شهید عزیز سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی را به همراه داشت.
وی اضافه کرد: حماسه ملت بزرگ ایران در ۲۸ خرداد امسال به دنبال حماسه‌های بسیاری که مردم در مقاطع مختلف خلق کردند جلوه‌ای از حضور بااراده مردم است و پیام مهمی برای همه جهانیان داشت.
رئیس جمهور منتخب افزود: حضور بامعنا و گسترده مردم علیرغم شرایط کرونایی، دشمنی‌های بسیار، ایجاد جنگ روانی از طرف دشمنان و برخی گله‌مندی‌ها از شرایط اقتصادی موجود بود.
آقای رئیسی با اشاره به اینکه این حضور، لبیک به مقام معظم رهبری بود گفت: پیام ملت برای دولت سیزدهم باید دقیقا شنیده شود و به عهدی که با مردم بستیم باید وفادار بمانیم و وفاداری به این عهد آن است که با تمام وجود در جهت خدمت به مردم و رفع مشکلات عمل کنیم.
وی تاکید کرد: اطمینان داریم با توکل به خدا و اعتماد به داشته‌های ملت ایران و نیروی انسانی متراکم بویژه جوانان و ذخایر ارزشمند کشور به نفع مردم، وضعیت و شرایط تغییر خواهد کرد.   سیاست خارجی دولت ما به برجام محدود نخواهد شد رئیس جمهور منتخب گفت: سیاست خارجی دولت ما از برجام شروع نمی‌شود به برجام هم محدود نخواهد شد.
رئیسی افزود: در بعد سیاست خارجی دنیا بدانند که وضعیت با این حضور حماسه‌ساز مردم عزیزمان تغییر کرده است و این وضعیت و شرایط جدید پیش روی دنیاست و باید در سیاست خارجی وضعیت و شرایط بدانند.
وی گفت: اگر می‌بینند تا امروز فشار حداکثری به مردم ما کارساز نشده است باید تجدید نظر کنند و برگردند، چرا که ملت ما نشان داده که مقاومت و ایستادگی در مقابل فشار‌ها دارند، باید بدانند که سیاست خارجی دولت ما از برجام شروع نمی‌شود به برجام هم محدود نخواهد شد.
آقای رئیسی تاکید کرد: ما تعامل را با همه دنیا و با همه کشور‌های دنیا به عنوان یک فرصت تعاملی گسترده و متوازن در سیاست خارجی دنبال خواهیم کرد، ان شاءالله، در مذاکرات هم هر مذاکره‌ای که منافع ملی ما را تضمین کند حتما این مذاکره مورد حمایت خواهد بود.
وی افزود: ما وضعیت اقتصادی و شرایط مردم را به این مذاکرات گره نخواهیم زد و اجازه نخواهیم داد به نحوی مذاکره فرسایشی شود، بلکه باید هر نشستی همراه با نتیجه باشد.
آقای رئیسی تصریح کرد: در هر مذاکره‌ای نتیجه بهتر موضوع ماست و باید آورده‌ای برای ملت بزرگ ایران داشته باشد و در راستای کسب آورده برای ملت ایران، رفع محدودیت‌ها و تحریم‌ها و راستی‌آزمایی، مسئله ارتباطات را دنبال خواهیم کرد.
رئیس جمهور منتخب گفت: به آمریکایی‌ها تاکید می‌کنم براساس برجام موظف به رفع همه تحریم‌ها بودید و نکردید، به تعهدات خود برگردید و آن را اجرا کنید.   به تعهدات خود برگردید
آقای سید ابراهیم رئیسی در ادامه کنفرانس خبری خود در پاسخ به خبرنگار شبکه تلویزیونی یورنیوز مبنی براینکه توافق برجام و احیای آن برای شما چقدراهمیت دارد وچه پیامی برای آمریکا و اروپا دارید؟ افزود: کشور‌های آمریکا و اروپایی‌ها نگاه کنند که نسبت به برجام چگونه اقدام کردند، برجام را آمریکایی‌ها نقض کردند و اروپایی‌ها هم به تعهداتشان عمل نکردند.
وی افزود: تاکیدم به آمریکا آن است که شما براساس برجام موظف به رفع همه تحریم‌ها بودید و نکردید به تعهدات خود برگردید و آن را اجرا کنید و پیامم به اروپایی‌ها این است که حتماً تحت فشار‌ها و سیاست‌های آمریکا قرار نگیرد و به آن چه در برجام متعهد شدید عمل کنید.
رئیس جمهور منتخب همچنین گفت: مطالبه ملت ایران از شما این است که به تعهدات خود برگردید و از دولت مردمی می‌خواهند که احقاق حق شان را داشته باشیم و ما این مطالبه به حق مردم را دنبال خواهیم کرد ان شاءالله. برچسب ها: نشست خبری ، رئیسی ، رئیس جمهور منتخب

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: نشست خبری رئیسی رئیس جمهور منتخب رئیس جمهور منتخب محدود نخواهد شد وضعیت و شرایط تعهدات خود آقای رئیسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۰۹۳۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام نیستیم

«ودانت پاتل» معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با خودداری از اظهارنظر درباره کانال‌های ارتباطی میان واشنگتن – تهران گفت: در حال مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام نیستیم.

 «ودانت پاتل» معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز سه شنبه به وقت محلی در نشستی خبری در پاسخ به پرسشی درباره برخی گزارش‌ها درباره احیای مذاکرات رفع تحریم‌ها و مذاکرات مستقیم میان تهران – واشنگتن گفت: «من در مورد راه‌های ارتباط خود با ایران اظهار نظر نمی‌کنم، اما باید بگویم ما در حال مذاکره مستقیم با ایران در نیویورک یا هر جای دیگری در مورد برجام نیستیم.»

پیش از این، یک منبع آگاه در گفتگو با ایرنا درباره برخی ادعا‌ها درخصوص مذاکرات مستقیم نمایندگان ایران و آمریکا گفت: هیچ مذاکره مستقیمی بین ایران و آمریکا برقرار نیست و تبادل پیام‌ها صرفا در چهارچوب تعریف شده در جریان می‌باشد.

وی تاکید کرد: مذاکرات رفع تحریم با کشور‌های عضو برجام توسط علی باقری کنی به عنوان مذاکره کننده ارشد هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران دنبال می‌شود.

«ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران نیز سوم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ درخصوص وضعیت مذاکرات رفع تحریم‌ها گفت: جمهوری اسلامی ایران برای تأمین حقوق ملت، به ویژه در موضوع رفع تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ملت ایران همواره از همه ظرفیت‌های دیپلماتیک خود استفاده کرده است.

او تصریح کرد: کسی که زیر میز دیپلماسی زد، نه جمهوری اسلامی ایران، بلکه آمریکا بود. شرکای آمریکا در توافق برجام هم نتوانستند به تعهدات خود عمل کنند و خلاء خروج غیر قانونی آمریکا از توافق برجام را جبران کنند.

سخنگوی وزارت خارجه ایران گفت: لذا جمهوری اسلامی ایران مطابق خط مشی حکیمانه‌ای که مقام معظم رهبری تبیین و امر فرمودند، در مسیر بی اثر سازی تحریم‌ها حرکت کرده و در این مسیر توفیق‌های زیادی به دست آورده است.

کنعانی ادامه داد: موضوع رفع تحریم‌های ظالمانه در حاشیه نشست‌های بین‌المللی و در دیدار با طرف‌هایی که در موضوع برجام و مذاکرات رفع تحریم‌های ظالمانه می‌توانند ایفای نقش کنند یا نقش تعریف شده و سازمانی دارند مطرح می‌شود، دیدگاه‌ها شنیده می‌شود و دیدگاه‌های جمهوری اسلامی ایران ارائه می‌گردد.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل ایران

دیگر خبرها

  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام نیستیم
  • توسعه همکاری با پاکستان از اولویت‌های سیاست خارجی ایران است
  • بورل: به همکاری با آنروا ادامه می دهیم
  • سفر رئیس‌جمهور به پاکستان موانع توسعه روابط را از بین می‌برد
  • روسیه: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار خواهیم داد
  • آمادگی لهستان برای استقرار تسلیحات هسته‌ای آمریکا در این کشور
  • گفت و شنود/ بعدش چی؟!
  • راهپیمایی مردم یونان علیه حمایت آمریکا و اروپا از رژیم صهیونیستی
  • سایه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پارلمان اروپا بر سیاست‌های گذار از انرژی
  • سپاه پاسداران انقلاب اسلامی محدود به مرزهای جغرافیایی نیست