Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اردبیل رئیس کل دادگستری استان اردبیل از تشکیل چهار پرونده تخلفات انتخاباتی در سطح استان اردبیل خبر داد.

حجت‌الاسلام حسین کثیرلو 31 خرداد همزمان با هفته قوه قضائیه در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه در اردبیل اظهار کرد: از اسفندماه سال گذشته و با تشکیل ستاد پیشگیری از تخلفات انتخاباتی سعی کردیم تا از بروز تخلفات و جرایم انتخاباتی جلوگیری کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: در قالب 17 تیم قضایی به صورت مرتب و با همراهی مجموعه انتظامی و در کنار کلانتری‌ها سعی شد تا با گشت‌های مکرر جلوی تخلفات انتخاباتی گرفته شده و در این زمینه اقدامات پیشگیرانه مد نظر قرار گیرد.


رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: نتیجه این اقدامات و فعالیت‌های پیشگیرانه به حداقل رسیدن تخلفات انتخاباتی در سطح استان بود به طوری که ما پرونده عمده تخلفاتی در این ایام شاهد نبودیم.


کثیرلو به دستگیری موقت 100 نفر در ایام انتخابات به دلیل برخی تخلفات جزئی اشاره کرد و افزود: این افراد در همان روز اول دستگیری بدون تشکیل پرونده خاص با تذکر و تعهد آزاد شده و تنها برای چهار پرونده تخلفات انتخاباتی تشکیل پرونده انجام شده که هنوز حکم آنها نیز صادر نشده است.


وی به فرآیند هوشمندسازی و نگاه فناورانه مجموعه قضایی در ارائه خدمات به مردم اشاره کرد و ادامه داد: 62 سامانه الکترونیکی در یک سال گذشته در سطح استان راه‌اندازی شده تا مردم به راحتی خدمات قضایی دریافت کنند.


کثیرلو در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در حال حاضر 95 درصد ابلاغ قضایی به صورت الکترونیکی انجام می‌شود و در 90 درصد رسیدگی به پرونده زندانیان این کار در بستر الکترونیکی و به صورت ویدئوکنفرانس انجام شده و قاضی تصمیم نهایی را اعلام می‌کند.


وی به فعالیت دفاتر خدمات الکترونیکی اشاره کرد و گفت: کار به حدی راحت و آسان شده که وکلا حتی در دفتر و منازل خود دادخواست و شکایت را تنظیم و به مجموعه قضایی ارسال می‌کنند تا امر رسیدگی با شفافیت بیشتر انجام شود.


کثیرلو به نوبت‌دهی الکترونیکی برای کاستن از مراجعات مردمی و صدور احکام کیفری و مدنی در این بستر الکترونیکی و فناوری نوین اشاره کرد و گفت: هدف ما از ارائه این خدمات دسترسی راحت مردم به خدمات قضایی است.


وی در ادامه به رعایت حقوق عامه به عنوان رویکرد دستگاه قضا اشاره کرد و افزود: دادستان‌های استان و شهرستان‌ها در این زمینه فعالیت مثبت و رو به جلویی را انجام داده و در هر موضوعی که به عنوان مدعی‌العموم قرار است وارد شوند، ورود پیدا کرده و موضوع را مورد رسیدگی قرار می‌دهند.


کثیرلو به ورود 100هزار پرونده به شوراهای حل اختلاف استان اشاره کرد و ادامه داد: 28 هزار پرونده از این تعداد با صلح و سازش به پایان رسیده است.
وی بیان کرد: از آنجایی که عنوان شورای حل اختلاف به شورای توسعه حل اختلاف تغییر پیدا کرده، تلاش این مجموعه بر این است تا با همراهی گروه‌های جهادی و مردمی زمینه صلح و سازش بیشتر در پرونده‌های قضایی فراهم آید.


رئیس کل دادگستری استان اردبیل تصریح کرد: در این راستا پرونده 17 قصاص که حکم قطعی گرفته بودند، در سال گذشته منجر به صلح و سازش شده در حالی که در سال 98 تعداد قصاص منجر به صلح و سازش به تعداد دو مورد بوده است.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی تخلفات تخلفات انتخاباتی خدمات الکترونیکی تخلفات انتخاباتی استان اردبیل صلح و سازش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۰۹۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دادرسی‌های قضایی در همه حوزه‌ها الکترونیکی می‌شود

رئیس کل دادگستری استان زنجان با بیان اینکه در سال جاری باید نسبت به برگزاری دادرسی‌های الکترونیکی در همه حوزه‌های قضائی استان اهتمام بیشتری صورت گیرد، گفت: در این راستا ابلاغیه‌های مربوط به مجموعه‌های قضائی انجام شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایمنا از زنجان؛ حجت‌الاسلام علی فرجی روز _سه‌شنبه بیست‌وهشتم فروردین_ در شورای قضائی دادگستری استان زنجان به عملیات وعده صادق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اشاره و اظهار کرد: رزمندگان اسلام در این عملیات موفقیت‌آمیز سیلی سختی به اسرائیل غاصب نواختند.

رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: انتقام از رژیم غاصب و کودک‌کش موجی از شادمانی و غرور در دل مسلمانان جهان ایجاد کرده است و توانست کمی از درد مردم بی‌گناه غزه بکاهد.

وی تصریح کرد: از لحظه آغاز این عملیات بارها مسئولان بلندپایه نظامی ایران اعلام داشتند و به آمریکا و اسرائیل هشدار دادند که در صورتی که از رژیم صهیونیستی و یا متحدان آن‌ها غلط دیگری سر بزند، پاسخ ملت ایران سخت‌تر خواهد بود.

رئیس کل دادگستری استان زنجان با بیان اینکه در سال جاری باید برای نسبت به برگزاری دادرسی‌های الکترونیکی در تمامی حوزه‌های قضائی استان اهتمام بیشتری صورت گیرد، افزود: در این راستا ابلاغیه‌های مربوط به مجموعه‌های قضائی انجام شده است.

فرجی برحق با اشاره به اینکه رعایت نظم و انضباط برای انجام هر کاری مهم و ضروری است، گفت: در اجرای برنامه‌های ابلاغی و عملیاتی در حوزه‌های قضائی استان برخی عقب ماندگی‌ها و ضعف‌ها شناسایی شده است که امیدواریم با همفکری و همکاری میان همه بخش‌ها برای رفع آنها اقدام شود.

وی تصریح کرد: اجرای برنامه‌های قوه قضائیه در تشکیلات قضائی استان باید با جدیت و اهتمام بیشتر از همین ابتدای سال در دستور کار مدیران حوزه‌های قضائی قرار گیرد.

کد خبر 745255

دیگر خبرها

  • کاهش ۶۰ درصدی ورود پرونده‌های قضایی تصادفات در هرمزگان
  • ارجاع الکترونیکی ۴۶ درصد پرونده‌های قضائی به کارشناس
  • استفاده از ظرفیت های صلح و سازش برای کاهش پرونده های ورودی
  • بارگذاری ۹۰ میلیون رأی و تصمیم قضایی گمنام‌شده در سامانه تناد
  • ادامه اختلال در سامانه نسخه نویسی الکترونیکی بیمه سلامت در اردبیل
  • ایران هرگونه تعرض به منافعش را پاسخ خواهد داد/ تشکیل پرونده قضایی علیه مقامات رژیم صهیونیستی
  • تشکیل بیش از ۲ هزار پرونده تخلف صنفی در خوزستان
  • راه اندازی پویش های انتخاباتی در کرج
  • راه اندازی سامانه الکترونیکی ارتباط با رئیس جمهور در سمنان
  • دادرسی‌های قضایی در همه حوزه‌ها الکترونیکی می‌شود