Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا رجبی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به سالروز تشکیل بسیج اساتید، از فلسفه تشکیل آن سخن به میان آورد و اظهار کرد:‌ سال۷۷ با توجه به درخواست تعدادی از اساتید بسیجی دانشگاه علم و صنعت مبنی بر استقلال فعالیت اساتید از بسیج دانشجویی، وقتی از «بسیج اساتید» نام بردند رهبری فرمودند که با همین نام آن را گسترش دهید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: پیرو صحبت‌های مقام معظم رهبری در سال ۱۳۷۹ سازمان بسیج مستضعفین که به عنوان نیروی مقاومت فعالیت داشت، سازمان بسیج اساتید را به عنوان ردیف مستقل تصویب کرد و پیرو آن اساسنامه بسیج اساتید ۲۷ آذرماه سال ۸۰ در جلسه ۴۹۰ شورای عالی انقلاب فرهنگی  تصویب شد.

جانشین بسیج اساتید استان همدان با اشاره به اینکه بسیج اساتید کشور از آن تاریخ رسما شروع به فعالیت کرده و در استان نیز در این سال به شکل رسمی به عنوان سازمان بسیج اساتید فعالیت می‌کند گفت: در حال حاضر بیش از یک‌هزار و ۲۰۰ نفر از اساتید همدان بر اساس جامعه هدف ۲ هزار و ۵۰۰ نفری جذب بسیج اساتید استان شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در بیشتر دانشگاه‌های استان کانون بسیج اساتید فعال است و تعداد آن قریب به ۱۸ کانون می‌رسد افزود: بسیج اساتید در حوزه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و... اقداماتی در استان دارد که در حوزه سرمایه انسانی بیشتر تمرکز بر جذب افراد است.

رجبی به هم‌اندیشی اساتید در خصوص مسائل اعتقادی و بصیرتی و توانمندسازی افراد در حوزه مسائل تربیتی و آموزش اشاره کرد و گفت: بررسی و گفتمان‌سازی در خصوص روشنگری و بصیرتی  حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه علاوه بر توانمندسازی اساتید از ظرفیت آنها در سایر اقشار بسیج نیز استفاده می‌شود عنوان کرد:‌ برای نمونه در انتخابات اخیر بیش از ۴۰ جلسه بصیرتی در دانشگاه‌های متعدد با حضور سخنرانان کشوری و استانی برگزار شد که با این اقدامات در کشور شاهد اتفاقات خوبی بودیم هرچند دشمنان درصدد ناامیدی ملت ایران بودند.

جانشین بسیج اساتید استان همدان با تاکید به اینکه بخشی از فعالیت‌های بسیج اساتید در حوزه علم و فناوری و اندیشکده‌ها و گروه‌های مسئله محور است خاطرنشان کرد: در حال حاضر اندیشکده‌هایی مانند کشاورزی و منابع طبیعی در سطح استان فعالیت دارند که وضعیت‌های موجود و آسیب‌های این حوزه‌ها شناسایی شده و راهکارهای میانبرد برای حل مشکلات ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه بیش از دو سال در این زمینه فعالیت‌هایی انجام می‌شود و اقداماتی صورت گرفته است خاطرنشان کرد: در حوزه علم و فناوری و نوآوری اساتید خوبی در استان فعالیت دارند.

رجبی با اشاره به اینکه در امور بانوان نیز فعالیت‌های خوبی در قالب کارگروه مسائل مربوط به خانواده، جمعیت و ... پیگیری می‌شود افزود: در سالهای اخیر محرومیت‌زدایی و اردوهای جهادی نیز مورد توجه بوده و در برخی دانشگاه ها در این زمینه اقدامات مطلوبی صورت گرفته که به عنوان نمونه در شهر ملایر سه واحد مسکونی برای محرومین احداث شده است.

وی با اشاره به اینکه اخیرا یک گروه جهادی در قالب فعالیت‌های بسیج اساتید ثبت شده است عنوان کرد:‌ طی سال‌های اخیر با وقوع اتفاقاتی نظیر سیل، بسیج اساتید استان برنامه عملیاتی خوبی برگزار کردند و کمک‌های مادی نیز داشتند.

جانشین بسیج اساتید استان همدان با بیان اینکه در روزهای کرونا نیز کمک‌های مومنانه و اهدای کارت هدیه به نیازمندان در دستور کار قرار گرفت افزود: در کنار این اقدامات، طرح مطالعاتی انجام شده و حاشیه شهرها در راستای توانمندسازی شناسایی شده‌اند.

انتهای پیام/89026/

منبع: فارس

کلیدواژه: علیرضا رجبی خبرگزاری فارس همدان توانمندسازی حاشیه شهرها بسیج اساتید استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۰۹۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاهد تحول در خدمت‌رسانی در کمیته امداد امام‌خمینی(ره) بودیم

به گزارش جام جم آنلاین همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد در جشن توانمندسازی ۴ هزار و ۵۹۸ خانوار تحت حمایت کمیته‌امداد حضرت امام‌خمینی(ره) استان، اظهار داشت: در کمیته امداد امام‌خمینی(ره) هر روز شاهد تحول بسیار خوب در عرصه‌ خدمت‌رسانی به مستضعفین بودیم.

استاندار همدان با بیان اینکه کمیته امداد امام‌خمینی(ره) از ابتدای تأسیس منشأ اثر در حمایت از قشر کم‌برخوردار بوده است، افزود: اشتغال‌زایی و توانمندسازی افراد تحت پوشش کمیته امداد با روش‌های علمی و نوین باعث افتخار است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با همت و تلاش‌های کميته امداد امام‌خمینی(ره) افراد بسیاری تحصیلات خود را به سطح عالی رسانده و توانسته‌اند جایگاه اجتماعی و شغلی بسیار خوبی کسب کنند.

دیگر خبرها

  • حمایت قاطع بسیج اساتید حوزه علمیه استان همدان از طرح نور فراجا
  • شاهد تحول در خدمت‌رسانی در کمیته امداد امام‌خمینی(ره) بودیم
  • ملایر شاهد یک تحول جدی در حوزه گردشگری و صنایع دستی است
  • موانع و مشکلات ۳۰۰ واحد تولیدی در سطح همدان برطرف شد
  • ارائه ۵۰ بسته سیاستی بسیج اساتید برای حل مشکلات کشور
  • برگزاری ۸۰ عنوان برنامه به مناسبت هفته کار و کارگر در استان همدان
  • ۲۳۰ مربی در سپاه و بسیج استان سمنان فعالیت می‌کنند
  • برگزاری ۱۷۳ کرسی نقد و نظریه پردازی/ارائه طرح‌های ملی عفاف و حجاب
  • افزایش ۱۰ درصدی بارندگی در استان همدان
  • اساتید بسیجی و غیربسیجی برای کمک به ارتقای نظام حکمرانی در صحنه هستند/ برگزاری ۱۷۳ کرسی نقد و نظریه پردازی