Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-29@15:04:54 GMT

لکنت زبان؛ مهمترین چالش مهارتی جامعه ایران

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۰۹۵۵۲

لکنت زبان؛ مهمترین چالش مهارتی جامعه ایران

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری با اشاره به اهمیت توان افزایی جوانان و خانواده ها در حوزه مهارت های خوب زیستن گفت: مهارت خوب زیستن ابعاد مختلفی دارد و در قالب طرح هایی چون گفت و گوی ملی خانواده به این مهارت ها پرداخته ایم.

به گزارش ایسنا، معصومه ابتکار در نشست طرح توانمندسازی سفیران فرهنگی دانشگاه ها اظهار کرد: یکی از اهدافی که در این دولت با جدیت دنبال می‌کنیم توان افزایی جامعه به ویژه جوانان و خانواده ها در حوزه مهارت های خوب زیستن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اگر این مهارت ها به خوبی کسب و تمرین شود می تواند به انسجام اجتماعی، امید و اعتمادآفرینی در جامعه کمک کند. مهارت خوب زیستن ابعاد مختلفی دارد و در قالب طرح هایی چون گفت و گوی ملی خانواده به این مهارت ها پرداخته ایم.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری با بیان اینکه یکی از مهمترین چالش های مهارتی در جامعه ایران لکنت زبان است و اینکه خیلی خوب نمی‌توانیم با یکدیگر ارتباط برقرار کنیم گفت: این مسئله در خانواده ها آثار سختی را به جای می‌گذارد و باعث می شود اعضای خانواده نتوانند رابطه صمیمی با یکدیگر برقرار کرده و گفت وگو کنند. فکر می کنیم مهارت شنیدن و دیدن را بلدیم اما این مهارت ها را نیاموخته ایم. گاهی این اختلالِ ارتباطی به سوء تفاهم، خشونت زبانی و قهر می انجامد.

ابتکار افزود: متاسفانه این رفتارها را در خانواده و حتی در عرصه های سیاسی و اجتماعی می بینیم که ریشه آن به مهارت های خوب زیستن بازمی‌گردد. وقتی حرمت ها و عزت نفس افراد را به راحتی زیرپا بگذاریم، نمی توانیم انتظار احترام متقابل داشته باشیم. والدین زمانی می توانند از فرزندانشان انتظاری داشته باشند که به موقع احترام فرزندانشان را حفظ کرده و به آنها فرصت صحبت کردن داده باشند.

وی با بیان اینکه همه افراد در هر موقعیتی هستند به فراگیری این مهارت های خوب زیستن نیاز دارند اظهار کرد: به ویژه دانشجویان اگر نتوانند مهارت های گفت وگو، شنیدن، تفکر نقادانه را به کار ببندند فردا در جامعه با رفتارهای انسدادی و یک سویه مواجه می شوند و متاسفانه شکاف هایی شکل گرفته و به اسنجام اجتماعی لطمه می زند.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری تاکید کرد: تاب آوری هم بسیار مهم است. به عنوان یک فرد در جامعه و زندگی فردی خود با چالش هایی مواجه می شویم. اینکه چگونه بتوانیم به درستی مشکلات را شناسایی، جذب و راه حل پیشنهاد بدهیم به ارتقای تاب آوری باز می گردد. اینکه بتوانیم به درستی از مشکلات و سختی ها عبور کرده و به ورطه ناامیدی، یاس و بی تفاوتی نیفتیم لازمه یک جامعه بالنده است.

ابتکار با بیان اینکه برنامه های گفت وگوی بین نسلی در ۶۴ شهر اجرا شده و نتایج خوبی داشته است گفت: در کنار طرح درس ها و  تهیه محتوای آموزشی، در ۱۱۰۰ نقطه پرآسیب کشور طرح ارتقای تاب آوری اجتماعی را طی چهارسال گذشته اجرا کرده ایم.

وی افزود: برنامه سفیران فرهنگی دانشگاه‌ها نیز از برنامه های مهم دانشجویی است و امیدواریم استمرار داشته باشد و خود دانشجویان جریان سازی کرده و مواردی چون خودباوری، اعتماد به نفس، تلاش برای بهبود مهارت های خوب زیستن، تاب آوری، شناخت مهارت های تاب آوری در برابر مشکلات و تفکر نقادانه را مورد توجه قرار داده و این فرهنگ را توسعه دهند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: معصومه ابتکار آسيب هاي اجتماعي مهارت های خوب زیستن مهارت ها تاب آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۰۹۵۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرد ۶۸ ساله در عرض یک دقیقه ۱۴۸ روپایی زد! (فیلم)

 

 

 

منبع : خبرآنلاین

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: حیرت خارجی‌ ها از مهارت یک پیرمرد ایرانی در زدن روپایی (فیلم) روپایی زدن روی یک رویا/ زنان فوتبالیست ایران دیده می‌شوند؟ (فیلم) مهارت تماشایی یک زن رشتی در روپایی زدن (فیلم)

دیگر خبرها

  • غزه مهمترین مساله امروز جهان اسلام است
  • نکونام: مردم‌محوری مهمترین مسئله در نظام اسلامی است
  • رهاسازی زباله‌ها، مهمترین چالش محیط زیست در روز طبیعت + فیلم
  • سومالی در جامعه شرق افریقا: چشم‌انداز و چالش‌ها
  • بررسی مهمترین چالش بازار طلا و سکه در ۱۴۰۲
  • پیام تسلیت سید مهدی شجاعی برای درگذشت معاون امور زنان و خانواده در دولت اصلاحات
  • مدیریت سازگار عید و عزا در جامعه ایرانی/ جوادی یگانه، جامعه شناس: «دستکاری» جامعه نه به این سادگی ممکن است و نه مطلوب/ حوزه اجتماع به خانواده و مسجد و هیات و نهادهای مدنی سپرده شود
  • اولین پارک کارآفرینی با رویکرد مردم‌محوری در قم راه‌اندازی می‌شود
  • دوسالانه‌های تجسمی با چه چالش‌هایی دست و پنجه نرم می‌کنند؟
  • مرد ۶۸ ساله در عرض یک دقیقه ۱۴۸ روپایی زد! (فیلم)