Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-23@19:59:37 GMT

قصه‌های بومی خراسان شمالی ثبت میراث معنوی می‌شود

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۱۰۱۷۹

قصه‌های بومی خراسان شمالی ثبت میراث معنوی می‌شود

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی، گفت: با هدف ترویج فرهنگ بومی و انتقال میراث شفاهی و معنوی به نسل جدید، قصه‌ها و لالایی‌های مردم استان با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ثبت ملی می‌شود.

«علی مستوفیان» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بجنورد، بابیان اینکه قصه‌های بومی خراسان شمالی ثبت میراث معنوی می‌شوند، گفت: ثبت ملی میراث ناملموس با محوریت ادبیات شفاهی اقوام خراسان شمالی ازجمله موضوعات مشترک همکاری با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی با اشاره به اینکه تا کنون چندین متن قصه جمع‌آوری و مستند شده است، تصریح کرد: با اجرای برنامه‌های مشترک و خلاقانه درزمینهٔ کودک و نوجوان، در راستای حفظ فرهنگ اصیل مردمان استان تلاش خواهیم کرد.

 

 

مستوفیان افزود: تهیه بانک اطلاعاتی مربوط به هنرمندان و پژوهشگران ادبیات شفاهی اقوام استان خراسان شمالی و ایجاد شورای سیاست‌گذاری برای پژوهش‌های راهبردی در راستای میراث ناملموس از دیگر موضوعات تفاهم‌نامه و همکاری مشترک با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان است.

 

 

وی اظهار کرد: بر اساس این تفاهم‌نامه، میراث‌فرهنگی فراهم آوردن زمینه خدمات مشاوره‌ای در عرصه میراث ناملموس ازجمله دستورالعمل‌ها، فرمت‌ها، انجام امور مطالعاتی و امکان‌سنجی موردنیاز برای کارشناسان مرتبط را به عهده خواهد داشت.

 

 

پایان پیام/140

منبع: شبستان

کلیدواژه: قصه های بومی بجنورد خراسان شمالی قصه گویی خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۱۰۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت های کانون مرزهای یادگیری را گسترش می دهد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،   در دیدار آب سوران مدیرکل کانون استان با فرماندار شهرستان چالدران، فعالیت های انجام شده در حوزه کودکان و نوجوانان مورد بحث و گفت و گو قرار گرفت.

آب سوران با بیان اقدامات صورت گرفته در کانون این شهرستان در سال گذشته از رشد فعالیت ها خبر داد.

اجرای فعالیت های عمومی، برگزاری کارگاه های تخصصی، توجه به فعالیت های کتاب محور و مناسبت های ویژه از مهم ترین آنها بود.

ایشان ضمن تشکر از زحمات فرمانداری، حمایت مسئولان شهرستانی را لازمه‌ی تحقق اهداف و پیشبرد برنامه‌های بلند مدت فرهنگی ذکر کرد.

فرماندار چالدران نیز ضمن قدردانی از حضور مدیر کل کانون در شهرستان به جهت پی گیری ها و برطرف نمودن مسائل کانون، از اهمیت و نقش کانون در پرورش استعدادهای کودکان و نوجوانان سخن گفت.

عبدالله نژاد در ادامه، کانون را مکمل برنامه های آموزش و پرورش دانست و افزود: فعالیت های فرهنگی و هنری کانون ضریب هوشی کودکان را بالا برده و در پرورش استعداد آنها کمک بسزایی دارد.

وی در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به حضور تماشاخانه سیار کانون در سال گذشته در این شهرستان گفت: برنامه های فرهنگی و هنری اخیر صورت گرفته توسط این مجموعه برای کودکان، نوجوانان و خانواده های آنها تاثیرگذار بود.

کارشناس فرهنگی استان و مربی مسئول کانون چالدران در این دیدار مدیر کل را همراهی کردند.

دیگر خبرها

  • آغاز طرح پرورش مرغ بومی ویژه زنان روستایی در مهاباد
  • طرح تحول در انتشارات کانون پرورش فکری کلید خورد
  • تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری میهمان کودکان اراکی
  • کانون پرورش فکری با چندعنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید؟
  • تیم شهید نادری قهرمان جام ۳ جانبه روستایی نهاوند شد
  • فعالیت های کانون مرزهای یادگیری را گسترش می دهد
  • بنای موزه تاریخ کانون پرورش فکری در سازمان میراث فرهنگی ثبت شد
  • ثبت ملی محتوا و بنای موزه تاریخ کانون در سازمان میراث فرهنگی
  • موزه تاریخ کانون پرورش فکری کودکان ثبت ملی شد
  • جذب ۶۴ مراقب سلامت در آموزش و پرورش خراسان شمالی