Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@16:13:39 GMT

انتخابات شوراها در ۹۵ درصد روستاهای مشهد برگزار شد

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۱۰۲۲۶

انتخابات شوراها در ۹۵ درصد روستاهای مشهد برگزار شد

بر اساس اعلام فرمانداری مشهد این فرایند سیاسی در ۲۹۴ حوزه از ۳۰۹ حوزه انتخابیه روستایی مشهد برگزار شده است.

طبق اعلام فرمانداری ۲ هزار و ۲۱۰ نفر برای هزار و ۳۱ کرسی ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی روستایی و عشایری شهرستان مشهد نام‌نویسی کرده بودند که قرار بود این انتخابات در ۳۰۹ حوزه انتخابیه برگزار شود که از این تعداد ۲۵۷ حوزه شورای سه نفره و ۵۲ حوزه شورای پنج نفره دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بخشدار مرکزی مشهد در خصوص برگزاری انتخابات شوراهای روستایی در این بخش گفت: تعداد روستاهای بخش مرکزی مشهد از مجموع روستاهای برخی استانهای کشور بیشتر است و همین شاخصه نشان دهنده جایگاه ویژه این بخش است.

ابوطالب سرابیان افزود: از مجموع ۲۰۱ روستای بالای ۲۰ خانوار این بخش که قابلیت برگزاری انتخابات داشتند، ۱۸۶ روستا به حدنصاب لازم داوطلب برای برگزاری انتخابات رسیده بودند که در آنها انتخابات برگزار شد.

وی گفت: در مجموع هزار ۴۵۸ نفر نامزد ثبت نام شده داشتیم که هزار و ۳۰۰ نفر مرد و ۱۵۸ نفر زن بودند و از این بین تعداد ۶۸۴ نفر به عضویت شوراهای روستایی بخش مرکزی درآمدند.

بخشدار مرکزی مشهد خاطرنشان کرد: از مجموع روستاهایی که انتخابات در آنها برگزار شده ۳۸ مورد با جمعیت بیش از هزار و ۵۰۰ نفر و بیشتر، دارای شورای پنج نفره و ۱۴۸ روستا نیز شورای سه نفره دارند.

سرابیان افزود: یک واحد عشایری و ۱۴ روستا نیز به حدنصاب لازم برای برگزاری انتخابات نرسیدند که یکی از این روستاها،  پرجمعیت و دارای شورای پنج نفره و در حریم مشهد قرار دارد.   

وی ادامه داد: ۵۱ درصد رای دهندگان بخش مرکزی، بانوان روستایی و ۴۹ درصد نیز مردان بودند و هیات اجرایی مستقر در بخشداری به مدت ۲ روز آماده دریافت شکایات نامزدهای شوراهای اسلامی روستایی است.

بخشدار احمدآباد نیز گفت: ۴۶ روستا شامل سه روستا با شورای پنج نفره و ۴۳ روستا با شورای سه نفره در این بخش دارای شرایط برگزاری انتخابات بودند که انتخابات فقط در یکی از روستای سه نفره به دلیل به حد نصاب نرسیدن تعداد نامزدها، برگزار نشد.

حمید مرادخواه افزود: علاوه بر انتخاب اعضای شورای پنج نفره شهر مُلک آباد، ۱۴۱ عضو شورا توسط اهالی و روستائیان این بخش انتخاب شدند.

عباسعلی برونسی، بخشدار رضویه نیز به ایرنا گفت: انتخابات ۲۸ خرداد در ۱۰ روستا با شورای پنج نفره و ۵۳ روستا با شورای سه نفره این بخش برگزار شد و خوشبختانه تعداد نامزدهای شوراهای روستا در همه حوزه های روستایی به حدنصاب لازم رسیده بود.

اعتراض به انتخابات در ۱۸ روستای مشهد

رییس هیات نظارت بر ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای مشهد نیز به ایرنا گفت: در پی برگزاری انتخابات باشکوه  ۲۸ خرداد، پس از اتمام فعالیت شعب اخذ رای و بررسی فنی و تخصصی صندوق های الکترونیک و مشخص شدن منتخبان یکم تا پانزدهم شورای اسلامی شهر مشهد، کار تطبیق آرا و بررسی صحت آن در جلسه هیات نظارت شهرستان برگزار شد.

علی بامشکی افزود: بررسی ها نشان داد مغایرتی در تطبیق آرا وجود نداشته و در نهایت آرای منتخبان مردم از سوی هیات اجرایی مورد تایید قرار گرفت و به فرماندار مشهد اعلام شد.

وی گفت: مرحله بعدی فعالیت هیات نظارت تایید صحت انتخابات در سه شهر مشهد، رضویه و مُلک آباد است که این روند پس از بررسی گزارش ناظران شعب و بازرسان هیات نظارت و شکایات واصله در موعد مقرر اعلام خواهد شد.

بامشکی،  مهلت دریافت شکایات احتمالی از نامزدهای انتخابات شوراهای شهر و روستا را پایان روز سه شنبه یکم تیرماه اعلام کرد و گفت: تا زمان این مصاحبه ۱۸ شکایت از نامزدهای ۱۴ روستای بخش مرکزی، ۲ روستای بخش احمد آباد و ۲ روستای بخش رضویه دریافت شده است اما نامزدهای انتخابات شوراهای شهری شکایتی را مطرح نکرده اند.

شهرستان مشهد با سه شهر مشهد، رضویه و مُلک آباد حدود ۴۰۰ روستا و آبادی و ۳.۵ میلیون نفر جمعیت دارد.

انتخابات ششمین دوره‌ شوراهای اسلامی شهر و روستا، روز جمعه ۲۸ خردادماه، همزمان با سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و دومین انتخابات میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری برگزار شد.

برچسب‌ها مشهد ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر احمدآباد هیات نظارت مجلس شهر مشهد شورای اسلامی شهر مشهد رضویه پروندهٔ خبری انتخابات ۱۴۰۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر احمدآباد مشهد ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر احمدآباد هیات نظارت مجلس شهر مشهد شورای اسلامی شهر مشهد رضویه برگزاری انتخابات انتخابات شوراهای شورای پنج نفره شوراهای اسلامی روستا با شورای دوره انتخابات شورای سه نفره اسلامی شهر ششمین دوره هیات نظارت بخش مرکزی برگزار شد شهر مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۱۰۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مناظرات دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم در مشهد کلید خورد

        به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ مسوول دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در خراسان رضوی روز پنج‌شنبه در حاشیه بازدید از محل برگزاری مناظرات انتخاباتی در محل صدا و سیمای خراسان رضوی گفت: برگزاری مناظرات انتخاباتی در دور نخست، نقش مهمی در شناخت نامزدها داشت و این رویکرد برای دور دوم نیز انجام خواهد گرفت.   محمدکمال سروری‌ها افزود:برگزاری این مناظرات فرصتی مناسب برای نامزدها است تا با هزینه کمتر، برنامه ها و افکار خود را بهتر بیان کنند و از سوی دیگر برای مردم نیز فرصتی مغتنم است تا با صرف زمان اندک، با نامزدها آشنایی بیشتری پیدا کنند.   مسوول دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در خراسان رضوی با بیان اینکه نامزدها باید اولویت های اول مردم را شناسایی و راه کارهای آن را ارائه کنند گفت: مناظرات انتخاباتی در رسانه های رسمی استان در حال ضبط است و در موعد مقرر انتشار خواهد یافت. وی عنوان کرد: مردم ایران، لیاقت قوی ترین و شایسته ترین منتخبان برای نمایندگی در مجلس شورای اسلامی هستند، از این رو باید انسانی کارآمد و کاربلند راهی مجلس شورای اسلامی شود.   سروری ها افزود: نامزدها باید اولویت های اول مردم را شناسایی و راه کارهای آن را با تلاش پیگیری کنند.   مسوول دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در خراسان رضوی گفت: در انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی هزار و ۲۰۰ شعبه اخذ رای برای حوزه مشهد و کلات پیش بینی شده است که نسبت به انتخابات مرحله نخست ۶۱۲ شعبه کاهش یافته است.   در دور نخست انتخابات مجلس، تکلیف ۱۷ نفر از ۱۸ نماینده در ۱۲ حوزه انتخابیه خراسان رضوی معلوم شد و یک نماینده دیگر باید از میان ۲ نامزد شامل "کاظم معتمدی فر و حسنعلی اخلاقی" برای تصاحب یک کرسی دیگر حوزه انتخابیه مشهد و کلات در دور دوم انتخابات برگزیده شود.   نفر نخست این فهرست ۲ نفره به ترتیب بیشترین آرا، کاظم معتمدی فر، مدیر عامل سابق شرکت پدیده شاندیز است. وی دانش آموخته دانشگاه علم و صنعت ایران است و ۴۰ سال تجربه مدیریتی، آموزشی و پژوهشی در بخش های دولتی و خصوصی را در کارنامه دارد. معتمدی فر در مرحله نخست این انتخابات ۱۴۴ هزار و ۵۲۳ رای به دست آورد.   نفر دوم این فهرست حجت الاسلام حسنعلی اخلاقی است که ۵۵ سال دارد و دارای مدرک دکترای رشته فقه و مبانی حقوق اسلامی است، وی عضو شورای شهر مشهد در دوره چهارم بود و مورد حمایت ائتلاف "شانا" است. اخلاقی در مرحله اول انتخابات ۱۳۰ هزار و ۲۰۲ رای کسب کرد.

دیگر خبرها

  • ۱۵۴ پنل خورشیدی در روستاهای دیلم راه اندازی می‌شود
  • اهتمام به نظر همه اعضا از تنش در شوراها می‌کاهد
  • مناظرات دور دوم انتخابات مجلس در مشهد کلید خورد
  • توجه به ظرفیت‌های مناطق روستایی گامی بلند در تحقق شعار سال است
  • مناظرات دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم در مشهد کلید خورد
  • لیست ۱۶ نفره انتخاباتی "شانا" هفته آتی منتشر می‌شود
  • اختصاصی|لیست ۱۶ نفره انتخاباتی شانا هفته آتی منتشر می‌شود
  • ۱۰۶۴ شعبه اخذ رای در مشهد و کلات برای دور دوم انتخابات برپا می‌شود
  • رقابت ۲ نامزد مجلس برای یک سهمیه باقیمانده در مشهد و کلات
  • کنتور برق ۸۵ درصد روستاهای کردستان تکخوانی شد