Web Analytics Made Easy - Statcounter

رادیو فرهنگ با همکاری اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی ویژه برنامه «چراغ خراسان» را به مناسبت میلاد هشتمین اختر تابناک آسمان ولایت حضرت امام رضا(ع) در دوشب از مشهد مقدس روی آنتن می برد.

به گزارش برنا؛ علی بن موسی الرضا علیه السلام ، موضوع بسیاری از کتاب‌های تالیف شده است ؛ این کتاب‌ها در حوزه‌های مختلف هر کدام با سبکی خاص به زندگی‌نامه، وقایع زندگی، گفتارها و کردارها، ادبیات، هنر، کتابشناسی و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. پرداخته‌اند و رادیو فرهنگ به مناسبت میلاد هشتمین اختر تابناک آسمان ولایت حضرت امام رضا(ع) در استودیو کتاب اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی ویژه برنامه «چراغ خراسان» را با محوریت کتابشناسی امام هشتم تدارک دیده است.

این ویژه برنامه به مناسبت میلاد فرخنده ثامن الحجج حضرت علی بن موسی الرضا(ع) و با محوریت «کتابشناسی امام هشتم» و همچنین معرفی تعدادی از آثاری که پیرامون زندگی و شخصیت متعالی این امام همام نگارش شده، با حضور نویسندگان حوزه ادبیات رضوی امشب دوشنبه ۳۱ خرداد و سه شنبه یکم تیرماه ۱۴۰۰ از ساعت ۱۹:۳۰ به تهیه کنندگی سعید فرح آبادی و گویندگی مهدی محمدیان به همت گروه کتاب رادیو فرهنگ روی موج اف ام ردیف۱۰۶ مگاهرتز و موج ای ام ردیف ۵۸۵ کیلوهرتز پخش می‌شود.

گفتنی است کتاب های «مسائل الرضا»، «فقه الرضا»، «طب الرضا» و «عیون اخبار الرضا» به‌عنوان آثار مطرح  از دیرباز در میان شیعیان مطرح بوده است. علاقمندان به مشاهده و شنیدن این برنامه می توانند از طریق شبکه‌های اجتماعی @radiofarhang.iron و درگاه سایت رادیو فرهنگ به نشانی http://radiofarhang.ir/ یا لینک https://www.skyroom.online/ch/khrpl/mashadpl و انتخاب گزینه میهمان برنامه را تصویری دنبال کنند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: حضرت امام خراسان رضوی حضرت علی ادبیات شیعیان علی بن موسی الرضا ثامن الحجج حضرت علی بن موسی الرضا ع ویژه برنامه رادیو فرهنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۱۰۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتاب «اوستا علی» در ترازوی نقد اهالی فرهنگ خراسان جنوبی

به گزارش خبرنگار مهر، به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی و سالروز شکست نظامی آمریکا در صحرای طبس به همت نهاد کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی و حوزه هنری استان برنامه خوانش و نقد و بررسی کتاب «اوستا علی» صبح سه شنبه برگزار شد.

فاطمه یعقوبی مسئول واحد آفرینش‌های ادبی و دفتر مطالعات ادبیات پایداری حوزه هنری خراسان جنوبی، در این جلسه اظهار کرد: «اوستا علی» کتاب خاطرات آزاده سرافراز محمد علی پردل است که سال ۱۳۹۹ توسط حوزه هنری به چاپ رسیده است.

وی بیان کرد: این کتاب حاوی خاطرات دوران کودکی و نوجوانی؛ دوران فعالیت‌های انقلابی، دوران دفاع مقدس، اسارت و بعد از اسارت آقای پردل است که به قلم توانای آقای مجید زنگویی به رشته تحریر درآمده است.

مسئول واحد آفرینش‌های ادبی و دفتر مطالعات ادبیات پایداری حوزه هنری خراسان جنوبی گفت" اگر بخواهیم به این کتاب به چشم تاریخ شفاهی نگاه کنیم اتفاقات و حوادث تاریخی بسیار خوبی در دل این کتاب روایت شده است که می‌تواند مورد استفاده افراد علاقمند به مباحث پژوهشی تاریخ معاصر قرار گیرد.

یعقوبی گفت: یکی از رسالت‌های تاریخ شفاهی بومی سازی کتاب است تا وقتی کسی کتاب را مطالعه می‌کند بفهمد این روایت‌ها و اتفاقات در چه منطقه‌ای رخ داده است که در کتاب «اوستا علی» در فصل اول کتاب از دل ادبیات عامیانه و واژه‌های فولکلور به خوبی می‌توانیم دریابیم که راوی متعلق به جنوب خراسان است.

گفتنی است در این مراسم تعدادی از حضار بخش‌هایی از کتاب را قرائت کردند.

کد خبر 6086420

دیگر خبرها

  • کتاب «اوستا علی» در ترازوی نقد اهالی فرهنگ خراسان جنوبی
  • تدارک رادیو فرهنگ برای هشتاد و چهارسالگی رادیو
  • ترویج فرهنگ مطالعه رسالت همگانی است
  • پلیس تراز به بازار نشر آمد
  • ویژه‌برنامه‌های رادیو برای ۸۴ سالگی
  • صدای اردیبهشت رادیو در ۸۴ سالگی
  • لزوم اجرای برنامه های فرهنگی با محوریت کتاب و کتابخوانی
  • روی خط رادیو
  • رادیو فرهنگ در سالی که گذشت/ از توجه به فرهنگ اقوام تا برنامه‌های جدید 
  • از نمایشگاه کتاب تا راه‌اندازی رادیو بانوان