Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها_ مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور ارتحال حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالرضا آقاجری استاد حوزه و جانباز سرافراز را تسلیت گفت. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  قم ، آیت‌الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور در پیامی ارتحال حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالرضا آقاجری استاد حوزه علمیه و جانباز سرافراز را تسلیت گفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قم| حضرت رقیه(س) جریان عاشورا را ماندگار کردتکامل جنبش علمی و نهضت فرهنگی اسلام مورد تأکید امام موسی کاظم(ع) بود

متن پیام آیت‌الله اعرافی به این شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

درگذشت خطیب خدوم و جانباز سرافراز مرحوم حاج شیخ عبدالرضا آقاجری طاب ثراه مایه تأسف شد ، فقدان ایشان را به علاقه‌مندان و دوستان و بازماندگان محترم ایشان تسلیت گفته ، علو درجات آن فقید سعید و شکیبایی و پاداش نیک الهی را برای بازماندگان محترم از خداوند مهربان خواستارم.

علی‌رضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه

به گزارش تسنیم، حجت الاسلام و المسلمین آقاجری  ظهر یکشنبه به دلیل عارضه ریوی ناشی از جنگ تحمیلی در سن 55 سالگی به ملکوت اعلی پیوست.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالرضا آقاجری سال 1345 در روستای ده ملا از توابع بندر ماهشهر در خانواده‌ای مذهبی دیده به جهان گشود، پدر ایشان از ذاکران اهل‌بیت(ع) و متدین منطقه و جانباز دفاع مقدس بود.

این مبلغ دینی دوران کودکی را در روستای ده ملا گذراند و سپس به بندر ماهشهر رفت و در سنین نوجوانی به حوزه علمیه قم آمد و همچنین به‌صورت هم‌زمان در کنار فراگیری علوم دینی به جبهه‌های حق علیه باطل می‌رفت.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین آقاجری چندین بار در دوران دفاع مقدس در مناطق شیمیایی حضور پیدا کرد و یکی از عوامل فوت ایشان حضور در مناطق شیمیایی و عارضه ریوی است ولی این مجاهد راستین ولایت هیچ‌گاه درباره جانباز شدن و مشکل ریه‌اش با هیچ‌کسی سخنی نگفت.

این استاد حوزه و دانشگاه از محضر مراجع  بزرگی نظیر آیت‌الله‌العظمی سید محمد حسینی شاهرودی، آیت‌الله میرزا جواد تبریزی، آیت‌الله وحید خراسانی، آیت‌الله  فاضل لنکرانی و آیت‌الله سبحانی تلمذ کرد و به رتبه‌های بالایی از علم و فضیلت رسید.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین آقاجری پس از فراگیری علوم دینی در قم مجدد به بندر ماهشهر بازگشت و 15 سال در این منطقه حضور داشت و در حوزه علمیه ماهشهر خدمات بی‌نظیری انجام داد و طلاب زیادی پرورش داد و همچنین اقدام به تأسیس هیئت‌های مذهبی کرد.

یکی از نکات بارز و موردتوجه مرحوم آقاجری عشق زیاد به امام حسین(ع) بود و بیش از 50 بار به کربلا سفر کرد و هرسال نیز در مراسم اربعین حسینی شرکت می‌کرد.

یکی از هیئت‌هایی که این محب اهل‌بیت(ع) تأسیس کرد هیئت فاطمیون بود که منشا خدمات زیادی در ماهشهر است، همچنین این مبلغ اهتمام زیادی در راستای رفع مشکلات مردم داشت و هرکسی مشکلی داشت نزد این ایشان می‌رفت.

مرحوم آقاجری سال 92 به حوزه علمیه قم بازگشت و هم‌زمان به تدریس در حوزه و دانشگاه پرداخت و همچنین از مشکلات مردم ماهشهر غافل نمی‌شد و بیش از 30 سال در مناطق محروم کشور اقدام نشر معارف دینی اهتمام کرد.

انتهای پیام/452/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ۸ ۳۸ درصد ۳ ۴۵ درصد حجت الاسلام والمسلمین جانباز سرافراز حجت الاسلام حوزه علمیه استاد حوزه آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۱۰۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور روحانیون در مدارس تیزهوشان برای تقویت اعتقادات نخبگان

دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش گفت: با اجرای طرح‌هایی همچون "روشنا" با حضور روحانیت در مدارس تیزهوشان به دنبال این هستیم تا مسائل اعتقادی و شرعی را در نخبگان تقویت کنیم. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ حجت الاسلام علی نیکزاد، مشاور وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه همکاری اثربخش بین حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش از تاکیدات رهبر معظلم انقلاب و وزیر آموزش و پرورش است، گفت: همکاری و وحدت زمانی محقق می‌شود که بتوانیم نقاط مثبت حوزه و آموزش و پرورش را با یکدیگر تلفیق کنیم که با چنین رویکردی وحدت رویه شکل می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش و حوزه هردو به این همکاری نیاز دارند، یادآور شد: حوزه علمیه باتوجه به عقبه فاخری که دارد می‌تواند در تمام عرصه‌های سند تحول آموزش و پرورش نقش آفرینی داشته باشد.

دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی بر اساس امیدهای ایمانی مردم شکل گرفت، گفت: امید ایمانی رمز اساسی موفقیت در  حوزه‌های شغلی اجتماعی و سازمانی است و اگر نتوانیم خود را در بعد ایمانی و اعتقادی تقویت کنیم نمیتوانیم در حوزه تربیتی مروج و تاثیرگذار باشیم.

طلبه‌ها سهمیه استخدامی ویژه ندارند/ بعد از آزمون استخدامی متوجه شدیم 3500 معلم روحانی داریم

حجت الاسلام نیکزاد ادامه داد: امید ایمانی می‌گوید معنویت را حفظ و تلاش کن، خدا بهترین‌ها را برای شما رقم می‌زند همان کاری که حاج قاسم کرد و این امید ایمانی بود که حاج قاسم را در جامعه جهانی و بین المللی مشهور و اثرگذار کرد.

وی ادامه داد: اگر در بین دانش‌آموزان مشکلات اخلاقی و اعتقادی وجود دارد باید ریشه این مشکلات را در رفتارهای خودمان ریشه یابی و اقدام به رفع آن کنیم.

5 طرح حوزه علمیه برای تقویت اعتقادات  دانش‌آموزان

دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش ادامه داد: طرح‌های امین، روشنا، محراب، سفیرآسمانی و معراج از جمله برنامه‌های اجرایی در مدارس است که در راستای تقویت مبانی دینی و اعتقادی دانش‌آموزان در مدارس سراسر کشور اجرا می‌شود.

حجت‌الاسلام نیکزاد گفت: گسترش دامنه همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش در نظام آموزشی و تربیت دانش‌آموزان، نیاز امروز است به گونه‌ای که  پیوند بین مدرسه و مسجد از مواردی است که با جدیت در وزارت آموزش و پرورش دنبال می‌شود.

مناظره میان معلمان و روحانیون افزایش یابد

مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش افزود: عرصه فعالیت‌های ما در آموزش و پرورش متنوع است و باید ساز وکارها مشخص و از ظرفیت همه معلمان و مربیان استفاده شود.

وی با تاکید بر ارتباط گسترده بین معلمان و روحانیون گفت: باید جلسات گفت و گو و مناظره بین معلمان و روحانیون افزایش پیدا کند.

حجت‌الاسلام نیکزاد در پایان عنوان کرد: با اجرای طرح‌هایی همچون "روشنا" و با حضور روحانیت در مدارس تیزهوشان به دنبال این هستیم تا مسائل اعتقادی و شرعی را در نخبگان تقویت کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیام تسلیت منتخب مردم استان در ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری به مناسبت عروج محمد کیانی
  • آیت‌الله اعرافی: موقوفات در اختیار ادارات تعیین تکلیف شود
  • حضور روحانیون در مدارس تیزهوشان برای تقویت اعتقادات نخبگان
  • عروج جانباز سرافراز دفاع مقدس حاج محمد(جمعلی) کیانی
  • نبود امکانات عامل کاهش استقبال ثبت‌نام در حوزه‌های علمیه شیراز است
  • پیام تسلیت رئیس جمهور برای درگذشت حجت‌الاسلام احمدی سینایی
  • تسلیت رییس‌جمهور در پی درگذشت حجت‌الاسلام احمدی سینایی
  • پیام تسلیت رئیسی در پی درگذشت حجت‌الاسلام احمدی سینایی
  • پیام تسلیت رییس‌جمهور در پی درگذشت حجت‌الاسلام احمدی سینایی
  • پیام تسلیت رئیس جمهور در پی درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین احمدی سینایی