Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-16@17:05:44 GMT

آخرین مهلت رجیستری موبایل‌واره‌ها اعلام شد

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۱۰۸۶۲

آخرین مهلت رجیستری موبایل‌واره‌ها اعلام شد

حمیدرضا دهقانی نیا در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با اشاره با آغاز مرحله دوم طرح رجیستری، گفت: فاز دوم طرح رجیستری با رجیستری موبایل واره ها شامل تبلت، ساعت هوشمند، بارکد اسکنر و مبدل تلفن ثابت و سیار و پی دی ای از 5 خرداد ماه امسال آغاز شده است. 

سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به برگزاری جلسه ای برای تعیین تاریخ مشمولیت موبایل واره ها در طرح رجیستری، افزود: این جلسه با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات،  رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران و معاون وزیر صمت و دبیرکارگروه تنظیم بازار برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی بیان داشت: براین اساس آخرین مهلت اعمال قانون برای تجهیزات ساعت هوشمند دارای سیم کارت 12 تیر ماه 1400 و دستگاه پی دی ای، بارکد اسکنر و مبدل تلفن ثابت و سیار نیز 19 تیرماه 1400 تعیین شد. 

وی بیان داشت: زمان مشمولیت تبلت در طرح رجیستری نیز طی هفت الی 10 روز آینده اعلام خواهد شد. 

سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز بیان داشت: بنابراین مردم اگر تجهیزاتی سیم کارت خور مانند ساعت هوشمند، تبلت، اسکنر و مبدل تلفن ثابت و همراه دارند باید تا قبل از تاریخ های تعیین شده سیم کارت خود را در داخل تجهیز قرار داده و دستگاه خود را روشن کنند و ارتباط برقرار کنند. 

وی افزود: آغاز فاز دوم طرح رجیستری با مشمولیت دستگاه های مذکور علاوه بر ماده 13 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز طبق ابلاغ قانون بودجه و براساس بند ح تبصره 8 قانون بودجه 1400 جزء وظایف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات درج و به این وزارتخانه ابلاغ شده است. 

وی با اشاره به زمان تعیین شده برای اجرای طرح رجیستری موبایل واره ها، گفت: به مردم توصیه می شود که موبایل واره های مشمول اجرای طرح رجیستری و به عبارتی تجهیزات سیم کارت خور را قبل از زمان تعیین شده برای اعمال قانون ، روشن کنند و در صورتی که امکان برقراری تماس وجود دارد تماس را انجام دهند و اگر ارسال پیامک برای آن تجهیز تعریف شده ارسال را انجام دهند و از سرویس گرفتن از تجهیز خود تا قبل از زمان بندی های اعلام شده اطمینان حاصل کنند. 

وی بیان داشت: سرویس گرفتن از تجهیز را به روز و ساعات پایانی اجرای طرح رجیستری موبایل واره ها موکول نکنند زیرا ممکن است در این ایام و ساعات با افزایش حجم بار شبکه مواجه شوند و امکان انجام مراحل رجیستری فراهم نشود. 

دهقانی نیا بیان داشت: همچنین به مردم توصیه می شود که اخذ استعلام دستگاه از طریق کد دستوری #7777* در هنگام خرید انجام شود و فقط اقدام به خرید دستگاهی نمایند که استعلام آن را از طریق پیامک دریافت می کنند. 

وی بیان داشت: در پیامکی که به مخاطب ارائه می شود اطلاعاتی در مورد واردات قانونی و نشان تجاری تجهیز خریداری شده اعلام می شود که خریدار باید حتما برند و نشان کالای خریداری شده را با پیامک تطبیق دهد. 

وی بیان داشت: تجهیزاتی که واردات آنها از بصورت رسمی و از طریق شرکت های واردکننده رسمی انجام می شود حتما مشمول خدمات پس از فروش می شوند اما گاهی در پیامک ارسال اشاره می شود که واردات کالا از طریق مسافری بوده که قاعدتا آن تجهیز از خدمات پس از فروش و گارانتی بهره مند نخواهد شد.

دهقانی نیا بیان داشت: بنابراین مردم اگر بعد از تاریخ 12 تیرماه اقدام به خرید ساعت هوشمند کردند و یا بعد از 19 تیرماه تجهیزات سیم کارت خور مانند بارکد اسکنر، مبدل تلفن ثابت و سیار، پی دی ای خریدار کردند حتما از طریق کد دستور ذکر شده استعلام لازم را انجام دهند. 

انتهای پیام/ 

 

منبع: فارس

کلیدواژه: سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز اجرای مرحله دوم رجیستری موبایل واره ها مبارزه با قاچاق کالا و ارز رجیستری موبایل واره ها طرح رجیستری ساعت هوشمند سیم کارت تعیین شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۱۰۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقال بیش از ۲۴۱ هزار تن گندم از زنجان در سال گذشته به سایر نقاط کشور

ایسنا/زنجان مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان گفت: حسب پیگیری‌های انجام‌شده ۲۴۱ هزار و ۲۲۲ تن گندم معمولی تولید استان با هماهنگی و تخصیص شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران به کارخانه‌های آردسازی، سیلوهای ملکی و سایر استان‌های دیگر در سال ۱۴۰۲ انتقال داده شده است.

ولی‌الله زمانی با اشاره به اینکه گندم‌های خریده‌شده در فصل خرید امسال برای انتقال به سایر استان‌های دیگر انتقال یافته است، اظهار کرد: بیش از ۲۴۱ هزار تن گندم معمولی در قالب ۹۴۵ محموله از طریق حمل و نقل جاده‌ای و ریلی از طریق سیلوهای ملکی و بخش خصوصی به کارخانه‌های آردسازی استان و سایر استان‌های مورد نیاز انتقال انجام شده است.

وی با بیان اینکه انتقال گندم معمولی تولید داخل با هدف تامین امنیت غذایی سایر استان‌ها انجام می‌شود، گفت: انتقال بیش ۲۰۲ هزار و ۳۳۶ تن گندم در قالب ۴۳۵ محموله به استان‌های گیلان، تهران، البرز، کرمان، خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان انجام شده است.

وی اظهار کرد: بیش از ۳۸ هزار و ۸۸۵ تن گندم در قالب ۵۱۰ محموله از طریق حمل و نقل جاده‌ای برای استحصال آرد به کارخانه‌های آردسازی استان انتقال داده شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از واحد روابط عمومی اداره‌ کل غله و خدمات بازرگانی استان، او با اشاره به اینکه خرید تضمینی گندم سال ۱۴۰۲ بیش از ۴۳۲ هزار تن گندم در استان بوده است، افزود: با هماهنگی‌های انجام‌شده با شرکت بازرگانی دولتی ایران، مجوز انتقال گندم به سایر استان‌های کشور تخصیص داده شده بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مناطق گردشگری کرمان از طریق رسانه های روسیه معرفی شوند
  • شکایت از صرافی ارز دیجیتال چگونه است؟
  • تجهیز اورژانس چهارمحال و بختیاری به یکی از بالگرد‌های روز جهان
  • ۱۰۳ مدرسه در استان بوشهر تکمیل و به بهره برداری رسید
  • پیگیر اختصاص اعتبارات به پروژه‌های بخش شباب هستیم
  • انتقال بیش از ۲۴۱ هزار تن گندم از زنجان در سال گذشته به سایر نقاط کشور
  • پایان اردیبهشت؛ آخرین مهلت سنجش سلامت نوآموزان
  • پایان اردیبهشت، آخرین مهلت سنجش نوآموزان/ پیش بینی ثبت نام ۶۷ هزار کلاس اولی در استان کرمان
  • پایان اردیبهشت، آخرین مهلت سنجش سلامت نوآموزان
  • تلاش خود را برای حمایت خیران در تجهیز بیمارستان تخصصی ارتش انجام می دهیم