Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-20@00:32:13 GMT

سخنرانی رئیس‌جمهور منتخب فردادرحرم

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۱۱۵۵۹

جشن‌های شب و روز میلاد امام رضا (ع) از ساعت 19 امروز آغاز می‌شود و تعویض پرچم گنبد و سخنرانی رئیس جمهور منتخب از جمله این برنامه‌ است. ناطقان: برنامه‌های جشن میلاد امام رضا (ع) در شب و روز میلاد آن حضرت از ساعت ۱۹ امشب آغاز می‌شود و تعویض پرچم گنبد با حضور تولیت آستان قدس رضوی در شب میلاد و سخنرانی رئیس جمهور منتخب در روز میلاد بخشی از این مراسم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این برنامه‌ها از ساعت ۱۹ امشب همزمان با شب میلاد حضرت رضا (ع) با همخوانی قرآن کریم آغاز می‌شود و در ادامه گروه همخوانی «گلدسته‌های حرم» همنوا با زائران، صلوات خاصه حضرت رضا (ع) را قرائت می‌کنند. پخش کلیپ کتاب‌خوانی، مشاعره با اجرای سعید بیابانکی، شعرخوانی سید حمیدرضا برقعی، مسابقه کتابخوانی، اجرای نمایش آئینی گروه جلوه هشتم، مداحی و دکلمه خوانی، از ویژه برنامه‌هایی است که به همین مناسبت قبل از نماز مغرب و عشاء برگزار می‌شود.

نماز جماعت مغرب و عشاء نیز به امامت حجت‌الاسلام کاظم راشد یزدی اقامه خواهد شد و پس از آن زائران حاضر در حرم مطهر رضوی، زیارت امین الله را به نیابت از مقام معظم رهبری و شهید حاج قاسم سلیمانی قرائت خواهند کرد. پخش کلیپ، گفت‌وگو با خانواده شهید سردار سلیمانی و مدیحه‌سرایی مداحان و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) سیدمهدی میرداماد و حاج احمد واعظی نیز از دیگر بخش‌های این مراسم است.

سخنرانی تولیت حرم حضرت معصومه (س)

در ادامه این مراسم آیت الله سیدمحمد سعیدی، تولیت حرم حضرت معصومه (س) به ایراد سخن می پردازد و برنامه‌های شب ولادت امام رضا (ع) با مدیحه‌سرایی حاج محمود واعظی و اجرای گروه سرود گلدسته‌های حرم در ساعت ۲۲:۱۰ به پایان می‌رسد.

آیین تعویض پرچم گنبد با حضور تولیت آستان قدس رضوی

برنامه های سالروز ولادت حضرت رضا(ع) نیز از ساعت ۵ بامداد فردا و با برگزاری آیین تعویض پرچم گنبد حرم مطهر آغاز خواهد شد. در این برنامه که حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی، تولیت آستان قدس رضوی نیز در آن حضور خواهد داشت، خادمان رضوی آیین دیرینه تعویض پرچم را اجرا خواهند کرد.

سخنرانی رئیس جمهور منتخب در جشن روز ولادت

فردا همزمان با سالروز ولادت امام مهربانی ها برنامه های متعدد دیگری نیز در حرم مطهر رضوی برگزار خواهد شد. جشن محوری این روز، از ساعت ۱۸ در صحن پیامبر اعظم(ص) آغاز می شود و سخنران آن آیت الله رئیسی، رئیس جمهوی منتخب مردم خواهد بود.

شایان ذکر است پس از اعلام نتایج سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، تولیت آستان قدس رضوی ضمن تبریک به منتخب مردم، از ایشان برای حضور در جشن میلاد امام هشتم(ع) دعوت کرده بود.

نورافشانی مشهد در شب میلاد

حرم مطهر رضوی که همواره مأمن دل‌های خسته است همزمان با دهه کرامت با اجرای برنامه‌های مختلف به استقبال سالروز میلاد هشتمین پیشوای شیعیان می‌رود. امشب و همزمان با شب میلاد هشتمین خورشید آسمان امامت و ولایت، صحن‌ها و رواق‌های حرم مطهر با ۲۰۰ هزار مترمربع فرش مفروش می‌شود. همچنین با همکاری شهرداری مشهد و معاونت اماکن متبرکه نیز در شب میلاد امام رئوف و از ساعت ۲۲ خیابان‌های منتهی به حرم مطهر رضوی نورافشانی می‌شود تا فضایی شاد و دل انگیز را برای زائران و مجاوران به ارمغان آورند.

پذیرایی خادمان از زائران

در این ایام فرخنده صحن و سرای رضوی، ورودی‌های حرم مطهر، رواق‌ها، روضه منوره، آب نماها، سقاخانه و پنجره فولاد نیز با ۲۵۰ هزار گل شاخه بریده و صد هزار بوته گل که توسط واقفان و خیران شهرهای مختلف ایران به مشهد ارسال شده، گل آرایی شده تا جلوه‌ای فراموش‌نشدنی از حرم، در خاطر زائران و مجاوران ثبت شود. علاوه بر آن، در ایام دهه کرامت، خادمان بارگاه منور رضوی با با اهدای۴۰۰ هزار بسته نبات، ۵۰ هزار بسته صبحانه و ۲۰۰ هزار میان وعده شیرینی، شربت و بستنی از زائران امام رضا(ع) پذیرایی می‌کنند.

شمیم عطر رضوی در صحن‌ها و رواق‌ها

به مناسبت این ایام فرخنده و طبق رسمی دیرینه دهه کرامت، صحن ها و رواق های حرم مطهر نیز با گلاب ناب عطرآگین می‌شود. امسال نیز با توجه به شیوع ویروس کرونا، گلاب‌پاشی صحن‌های اماکن متبرکه به صورت ویژه و محدود انجام می‌شود و ۳۰ نفر از خدام بارگاه منور رضوی روزانه در دو نوبت صبح و بعد از ظهر در میان زائران حضور یافته و حضور آنان را معطر به شمیم رضوی می‌کنند.
منبع: مشرق برچسب ها: سخنرانی ، رئیس جمهور منتخب ، حرم

منبع: ناطقان

کلیدواژه: سخنرانی رئیس جمهور منتخب حرم سخنرانی رئیس جمهور منتخب تولیت آستان قدس رضوی تعویض پرچم گنبد حرم مطهر رضوی آغاز می شود میلاد امام روز میلاد برنامه ها امام رضا شب میلاد رواق ها صحن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۱۱۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای بیش از ۱۰ هزار قطعه تمبر و سکه‌ به موزه آستان قدس ضوی

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، یک مسلمان مقیم آمریکا به نام «ظفر اعظم» بیش از ۱۰ هزار قطعه تمبر و مجموعه‌ ای نفیس از سکه‌ های تاریخی حکومت‌ های هند را به موزه حرم مطهر امام رضا (ع) اهدا کرد.   مسئول گنجینه تمبر، اسکناس و سکه آستان قدس رضوی امروز در خصوص این مجموعه اهدایی به خبرنگاران گفت: تمبرها مربوط به بیش از ۱۰۰ کشور اروپایی، آسیایی و آفریقایی جهان از جمله آلبانی، اسپانیا، عجمان و فجیره از شیخ نشین‌ های امارات، جزیره آنتیگوا، باربادوس، برمودا، جزایر کیپ ورد، جزایر کایمان، جمهوری آفریقای مرکزی، جزایر کومور، گرانادا، مجارستان، لیختن اشتاین، مالاگاسی و جزیره موریسسنت لوسیا است.   محمد حسین یزدی‌ نژاد با بیان این که قدیمی‌ ترین تمبر این مجموعه متعلق به سال ۱۸۷۰ است، افزود: عناوین برخی از تمبرهای این مجموعه نمایشگاه پان آمریکا ۱۹۰۱، سیصدمین سال ورود پدران روحانی به آمریکا ۱۹۲۰، دویستمین سال تولد جرج واشنگتن ۱۹۳۲، یکصد و پنجاهمین سال اعلامیه صلح بعد از جنگ استقلال، یکصد و پنجاهمین سال قانون اساسی آمریکا ۱۹۳۷، و هشتادمین سال پست سریع السیر پونی ۱۹۴۰ است.   وی اظهار کرد: کارت پستال، پاکت نامه، پاکت مهر روز، نامه، اسکناس، آلبومی از سکه های طلا، مس، نیکل از حکام محلی هند و شاهان حیدرآباد دکن از حدود ۴۰۰ سال پیش تا ۱۹۴۸ میلادی از دیگر نفایس فرهنگی است که از سوی این مسلمان مقیم امریکا به موزه رضوی اهدا شد.   موزه‌ های حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) شامل سه موزه قرآن و نفایس، فرش و موزه مرکزی و ۱۶ گنجینه مختلف است که حدود هشت هزار قلم اشیای موزه‌ ای در آنها نگهداری می‌ شود.   موزه مرکزی آستان قدس رضوی با گنجینه‌ های تاریخ حرم مطهر رضوی، تمبر، سکه و اسکناس، ساعت، نجوم، ظروف، اسلحه، هنرهای تجسمی و آبزیان در صحن کوثر حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) قرار دارد.

دیگر خبرها

  • ساخت برنامه‌ای از تحوّل زندگی افراد در حرم مطهر رضوی
  • گشایش نمایشگاه آستان بقیع در حرم مطهر رضوی
  • دیدار مردمی رئیس‌جمهور با مردم سمنان آغاز شد
  • دیدار مردمی رئیس جمهور با مردم سمنان آغاز شد
  • افتتاح نمایشگاه «در آستان بقیع» در حرم مطهر رضوی
  • فهرست نهایی گروه‌های منتخب جشنواره آئین‌های نمایشی روستایی رضوی اعلام شد
  • اعلام گروه‌های منتخب جشنواره آیین‌های نمایشی روستایی رضوی
  • اهدای بیش از ۱۰ هزار قطعه تمبر و سکه‌ به موزه آستان قدس ضوی
  • جذب خادم رسمی از طریق یگان حفاظت و امنیت حرم مطهر رضوی صحت ندارد
  • اجتماع بزرگ مردمی وعده صادق در حرم مطهر رضوی