Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس سرپرست و جمعی از کارکنان شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت آغاز هفته صرفه جویی در مصرف آب با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر یاسوج دیدار کردند.

آیت الله سیدنصیر حسینی در این دیدار با تقدیر از تلاش کارکنان آبفا در زمینه خدمات رسانی به مردم و تامین آب شرب مشترکین عنوان کرد: در شرایط کم آبی و بروز خشکسالی قطعا زحمات آب و فاضلاب بیشتر خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: فرهنگ سازی در زمینه مصرف بهینه آب باید به جد مورد توجه قرار گیرد و افراد باید از سنین پائین با راهکارهای صرفه جویی و مصرف آب آشنا شوند.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با انتقاد از وضعیت مصرف بی رویه آب شرب توسط برخی از مشترکین عنوان کرد: با این شیوه مصرف هر اندازه تولید آب افزایش یابد بدلیل مصرف ناصحیح باز با کمبود آب مواجه خواهیم شد.

امام جمعه  یاسوج برخورد قاطع با تخلفات آبی و دارندگان انشعاب غیرمجاز آب را ضروری دانست و تصریح کرد: انشعاب غیرمجاز علاوه بر اینکه حرکتی خلاف، مذموم و شوم است به لحاظ قانونی و شرعی نیز پذیرفتنی نیست و باید به جد با افراد خاطی برخورد شود.

حسینی با بیان اینکه شرکت آبفای استان و دست اندرکاران مدیریت آب استان مباحث فرهنگی را به جد دنبال کنند، تاکید کرد: در حوزه فرهنگی باید هزینه شود و رسانه ها، مجامع فرهنگی بویژه صدا و سیما در زمینه مصرف آب و فرهنگسازی در این زمینه پای کار آورده شوند و از ظرفیت گسترده و تاثیرگذار آنان استفاده و کمک گرفت.

در این دیدار اسفندیار برخه با اشاره به اینکه هرساله از یکم تا هفتم تیر ماه هفته صرفه جویی در مصرف آب و برق نام گذاری شده ، تصریح کرد: اصلاح الگوی مصرف آب باید در بخش های مختلف جامعه نهادینه شود.

سرپرست شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: هفته صرفه جویی در مصرف آب فرصتی است مناسب برای آنکه واقعیت های آبی و وضعیت موجود آب شرب برای مردم تبیین شود.

برخه با بیان اینکه میزان برداشت از آب های سطحی و زیرزمینی نیز به شدت بالا رفته است، ادامه داد: سازگاری با کم آبی باید در میان مردم نهادینه شود.

سرپرست شرکت آبفا کهگیلویه و بویراحمد برقراری توازن بین مصرف و تولید آب را از اولویت های آبفا عنوان کرد و گفت: در این زمینه باید مردم پای کار بیایند و با رعایت صرفه جویی و راهکارهای مصرف بهینه آب، شرکت آبفا را همراهی و کمک کنند.

برخه خاطر نشان کرد :مدیریت شبکه، اجرای زون بندی و تشدید برخورد با انشعابات غیرمجاز را از برنامه های آبفا برای کاهش هدررفت آب است.

وی گفت: فرسودگی شبکه توزیع آب و کمبود مخازن ذخیره آب باعث تشدید مشکلات آبی شده است.

سرپرست شرکت آبفا کهگیلویه و بویراحمد  تصریح کرد: کاهش منابع تامین آب، وجود معارضات اجتماعی، تعدد انشعابات غیرمجاز و وجود شبکه های فرسوده را از چالش های پیش روی آبفا در شهرها و روستاهای استان است.

برخه بیان کرد: ائمه جمعه و جماعات در نقاط مختلف استان می توانند از طریق تریبون های جایگاه مقدس نماز جمعه و در محافل و مجالس مختلف، مردم را در این زمینه آگاه کنند و آبفا را در راه خدمتگزاری و خدمات رسانی بیش از پیش یاری کنند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: آب نماینده ولی فقیه کهگیلویه و بویراحمد تخلفات کهگیلویه و بویراحمد شرکت آبفا صرفه جویی مصرف آب شرکت آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۱۱۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد با مراکز غیرمجاز سقط جنین به‌صورت جدی دنبال می‌شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان گفت: با توجه به اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، برخورد با مراکز غیرقانونی سقط جنین و اشخاصی که به سقط غیرقانونی جنین کمک می‌کنند، در استان زنجان به‌صورت جدی در دستور کار است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان، ابوالفضل رفیعی امروز _سه‌شنبه، چهارم اردیبهشت_ در جلسه جوانی جمعیت با اشاره به نگرانی‌ها در خصوص فرزندآوری و اجرای قانون جوانی جمعیت، اظهار کرد: تاکید رهبر معظم انقلاب منجر به شکل‌گیری گفتمانی در این خصوص شده و تأثیر مثبتی را در جامعه برجای گذاشت، هرچند اقدامات در ابتدا سرعت لازم را نداشت.

وی گفت: کمترین تعداد ولادت در خصوص نرخ جایگزینی جمعیت در سال‌های اخیر، مربوط به سال ۹۸ با ۱۱ درصد کاهش بود، اما روند مذکور با توجه به آمار سال ۱۴۰۲ و رسیدن به ۱/۵ درصد کاهش، حاکی از بهبود نسبی اوضاع و توقف شیب نزولی کاهش موالید در استان بوده و نشانگر توجه مردم به سیاست‌های جوانی جمعیت است.

معاون استاندار زنجان تأکید کرد: دستگاه‌های مسئول باید اهتمام بیشتری در زمینه تسهیل ازدواج و فرزندآوری داشته باشند تا این روند ارتقا پیدا کند.

رفیعی با بیان اینکه تشکل‌های مردمی و خیریه‌های متعددی در زمینه ازدواج و فرزندآوری در استان وجود دارند که هم در زمینه فرهنگ‌سازی و هم اقدامات حمایتی فعالیت می‌کنند و در این زمینه اثرگذار هستند، گفت: دستگاه‌های متولی باید با نگاه حمایتی، تسهیلگر فعالیت‌های تشکل‌های مردمی در این حوزه باشند.

وی تصریح کرد: در کنار اجرای طرح نفس (نجات و حفظ جنین سالم از سقط) و به منظور مقابله با سقط غیرقانونی جنین در استان، کارگروهی تشکیل شده که به‌صورت جدی و با پشتیبانی دستگاه قضائی، با تمامی مراکز و اشخاصی که به صورت غیرقانونی در این حوزه فعالیت دارند، برخورد می‌شود.

کد خبر 747285

دیگر خبرها

  • دیدار مدیران اداره کل بیمه سلامت با نماینده ولی فقیه در استان
  • برخورد با مراکز غیرمجاز سقط جنین به‌صورت جدی دنبال می‌شود
  • اجرای طرح نور در مراکز درمانی کهگیلویه و بویراحمد
  • افزایش ۶۷ درصدی شناسایی انشعاب غیرمجاز آب در گیلان
  • ۱۰ رشته انشعاب آب غیرمجاز خانه باغ در ایلام شناسایی و جمع‌آوری شد
  • جمع‌آوری ۱۰ فقره انشعاب آب غیرمجاز خانه باغ در ایلام
  • توصیه نماینده ولی فقیه در هرمزگان در رابطه با مدیریت مصرف
  • آبیاری غیرمتعارف و ظروف پلاستیکی چالش مهم محیط زیست
  • حق آلایندگی استان بوشهر از صنایع مستقر در خارگ پیگیری شود
  • تأمین زمین ۲۳۵۴ خانوار کهگیلویه و بویراحمدی در قالب طرح جوانی جمعیت