Web Analytics Made Easy - Statcounter

روز ۲۸ خردادماه، سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، میان‌دوره‌ای خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی برگزار و یک روز بعد نتیجه نهایی انتخابات ریاست جمهوری اعلام شد. به تدریج نتایج دیگر انتخابات در استان‌ها و شهرهای مختلف هم اعلام می‌شود.

این گزارش آخرین اخبار در خصوص انتخابات اخیر را به صورت جمع‌بندی ارائه می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تازه‌ترین اخبار در مورد تحولات و رویدادهای مرتبط با انتخابات و نتایج آن و آخرین مواضع نهادهای مسئول در این امر و تشکل‌های سیاسی را در این گزارش می‌خوانیم.

آخرین مواضع نهادها در ارتباط با انتخابات

* مشاور وزیر کشور: فتنه تشکیک در سلامت انتخابات اصل نظام را هدف گرفته است

«روح‌الله جمعه‌ای» در صفحه توییتر خود به مساله انتخابات پرداخت و نوشت: تشکیک در سلامت انتخابات و ایجاد شبهه در اعلام آرای ماخوذه و مفقودی، ادامه همان فتنه‌ای است که انتخابات را بهانه قرار داده و اصل نظام را هدف گرفته است.مراقب باشید در دام دشمنان نظام نیفتید.

مشاور وزیر کشور خاطرنشان کرد: ساختار انتخابات در جمهوری اسلامی ایران متشکل از دو بال اجرا و ‌نظارت است.

*رییس هیات نظارت بر شوراهای شهر و روستای استان تهران: نتایج اولیه منتخبین شوراها امروز منتشر می‌شود

« احمد نادری» در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به تماس های مکرر اصحاب رسانه و نامزدهای محترم انتخابات شورای شهر تهران و پیرو پیگیری های مکرر هیات نظارت شهرستان تهران، به استحضار شهروندان محترم تهرانی می رساند که تجمیع آرا در سامانه وزارت کشور هنوز به اتمام نرسیده است.

رئیس هیأت نظارت بر شوراهای شهر و روستای استان تهران افزود: طبق صحبت های صورت پذیرفته و پیگیری های انجام شده توسط هیات نظارت شهرستان و هیات عالی استان، مقرر گردید عوامل محترم اجرایی هر چه سریعتر باقی صندوق ها را در سامانه ثبت کنند و نسبت به انتشار اسامی و نتایج اولیه منتخبین تا روز دوشنبه اقدام گردد.

* رییس ستاد انتخابات تهران: اسماعیل کوثری منتخب مردم تهران شد

«شکرالله حسن بیگی» با اشاره به پایان شمارش آرای انتخابات میاندوره‌ای مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تهران، اظهار کرد: از مجموع یک میلیون و ‌۸۰۸ هزار و ۲۳۸ رای، اسماعیل کوثری ۳۴۵ هزار و ۶۴۵ رای به دست آورده است. به این ترتیب کوثری حائز اکثریت آرا و منتخب مردم تهران شد.

آخرین اخبار از تشکل‌های اصلاح‌طلب

*سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی: حتی در صورت اعلام موضع واحد در حمایت از همتی باز هم نتیجه هیچ تفاوتی نمی‌کرد

«حسین مرعشی» درمصاحبه‌ای در پاسخ به این سوالی درباره رویکردهای متفاوت میان اصلاح‌طلبان در خصوص اعلام حمایت یا عدم حمایت از یک نامزد، گفت: واقعیت این است که حتی در صورت اعلام موضع واحد باز هم نتیجه اصلی هیچ تفاوتی نمی‌کرد.

وی ادامه داد: خیلی روشن در شورای شهر تهران، اصفهان، مشهد و شهرهای بزرگ همه اصلاح‌طلبان با تصمیم جمعی حضور داشتند اما هیچ تفاوت معناداری بین این که همه گروه‌ها می‌آمدند یا تصمیم جمعی اتخاذ نشد، دیده نمی‌شود. کما این که در شورای شهر تهران و شهرهای بزرگ همه گروه‌ها با وحدت در عرصه انتخابات لیست داده بودیم و حضور داشتیم اما نتیجه تغییری نکرد.

* عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی: اگر رئیسی وعده‌های تبلیغاتی و مناظراتی را مبنای کار خود قرار دهد، دستاورد خوبی خواهد داشت

«محمد عطریانفر» در مصاحبه‌ای اظهار داشت: آقای رییسی اگر وعده‌های تبلیغاتی و مناظراتی خود را مبنای کار خود قرار دهد، دستاوردی که خواهد داشت با وجود زمینه همراهی مجلس و دستگاه قضائیه با وی موفق خواهد بود و از طرفی حمایت پر منزلت و پر اعتبار رهبری را پشت سر خود دارد.

آخرین اخبار از تشکل‌های اصولگرا

*تبریک جبهه پایداری انقلاب اسلامی به رئیسی

جبهه پایداری درخصوص حضور مردم در انتخابات ۲۸ خرداد ماه بیانیه‌ای صادر کرد. در بخشی از این بیانیه می‌خوانیم: جبهه پایداری انقلاب اسلامی این اعتماد بغایت ارزشمند ملت به جناب آقای رئیسی را تبریک و تهنیت می گوید و بر این باور است که جناب آقای رئیسی بی تردید تمام هم خود را متمرکز در تشکیل دولت انقلابی و پاسخگو و صادق و خدمتگذار بی منت خواهد کرد و با انتخاب افراد انقلابی و جهادگر مجموعه دولت خود را بسان مجموعه ای از نهادهای انقلابی سامان خواهد داد تا مسیر خدمت گذاری سرعت و کیفیت مناسب را داشته باشد.

*تبریک  دبیر عالی جامعه روحانیت مبارز به رئیسی

«مصطفی پور محمدی» در پیامی انتخاب رئیسی را تبریک گفت. در بخشی از پیام دبیر عالی جامعه روحانیت مبارز آمده است:  خداوند منان را بی نهایت سپاس که قلوب و افکار مردم عزیز ما را بار دیگر متوجه رسالت تاریخ سازشان ساخت و با حضور چشمگیر و آگاهانه و انتخاب صحیح بر سپاه توطئه، فتنه، بد بینی و کینه توزی پیروز گرداند. 

* تبریک جامعه مدرسین به رئیسی

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن تبریک به  ابراهیم رئیسی منتخب مردم در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، از وی خواست‌ به کارگیری جوانان انقلابی و متعهد، بهره گیری از ظرفیت‌های داخلی و مهار گرانی‌های افسار گسیخته را در اولویت خود قرار دهد.

در این نامه آمده است: اکنون که یک فرصت طلایی چهارساله که امکان افزایش آن نیز وجود دارد پیش روی شما قرار گرفته شایسته است جوانان انقلابی و متعهد و افراد با تجربه این کشور را در مصادر امور قرار داده و از ظرفیت‌های داخلی میهن اسلامیمان به بهترین نحوه استفاده کنید.

*عضو جبهه ایستادگی: رئیسی از همه نیروهای کارآمد استفاده کند

«حسین کنعانی مقدم» با اشاره به پیروزی رئیسی در انتخابات به تحلیل دولت آینده و شرایط آن پرداخت و تاکید کرد که باید دولتی ائتلافی شکل بگیرد و نمایندگان نیز نباید وکیل و الدوله باشند.

عضو جبهه ایستادگی درباره وعده‌های آقای رئیسی درباره برجام و فضای مجازی با بیان اینکه قطعاً دوره رقابت‌ها تمام شد و دوره رفاقت‌ها آغاز شده است، اظهار داشت: قاعدتاً دولت آقای رئیسی باید دولتی قدرتمند، ائتلافی، چابک و کارآمد باشد و از همه نیروهای کارآمدی که می‌توانند مشکلات کشور را حل کنند، بهره گیرد و از همکاری همه نیروهای موثر استفاده کنند.

وی افزود: آقای رئیسی باید در جلسه اول هیئت دولت برنامه کوتاه‌مدت، میان‌مدت و درازمدت ارائه دهد.

*تبریک جمعیت جوانان انقلاب اسلامی به رئیس‌جمهوری منتخب

جمعیت جوانان انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای به مناسبت مشارکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری آورد: علیرغم آنکه مردم در این سال‌ها هم دچار مشکل شدند و انصافا تحمل مشکلات نیز برایشان سخت و دشوار بوده اما مشفقانه و شرافتمندانه پای آبروی نظام ایستادند و بار دیگر نشان دادند ملت از مسئولانش یک گام جلوترند. باید در برابر عظمت این ملت سر تعظیم فرود آورد.

جمعیت جوانان انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: این پیروزی از آن ملت است، ملتی که همیشه در صحنه حضور دارد و اینبار با پیام تشکیل دولت مردمی و انقلابی برای تغییر در زندگی مردم حماسه‌ای عظیم خلق کردند.

برچسب‌ها جمهوری اسلامی ایران حزب کارگزاران سازندگی ایران وزارت کشور انتخابات ریاست جمهوری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری پروندهٔ خبری انتخابات ۱۴۰۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جمهوری اسلامی ایران حزب کارگزاران سازندگی ایران وزارت کشور جمهوری اسلامی ایران حزب کارگزاران سازندگی ایران وزارت کشور انتخابات ریاست جمهوری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری انتخابات ریاست جمهوری دوره انتخابات انقلاب اسلامی جوانان انقلاب آقای رئیسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۱۱۷۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخابات ترای اتلون| حججی رئیس فدراسیون شد/ کنایه‌های جدی گودرزی به احمد نامنی

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، مجمع عمومی انتخاباتی فدراسیون ورزش‌های سه‌گانه (ترای‌اتلون) صبح امروز با حضور اعضای مجمع و کاندیدا‌ها در محل سالن استاد میرابوالقاسم فارسی آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک برگزار شد.

محمود خسروی‌وفا رئیس کمیته ملی المپیک، سیدمحمدشروین اسبقیان معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان، احمد نامنی سرپرست دفتر امور مشترک فدراسیون‌های ورزشی و اصغر حسن‌زاده سرپرست دبیری کمیته ملی پارالمپیک از حضار در مجمع بودند.

امین احمدی، حمید براتی، محمدکاظم حججی، محمد نصیری، ایرج عرب، سیدکمال پیمبری، مهدی گودرزی، علی اکبر حسن‌پورحیدری و جاسم منوچهری کاندیدا‌های احراز پست ریاست فدراسیون بودند که عرب به شکل کتبی و احمدی و پیمبری نیز با غیبت در مجمع، از جمله انصرافی‌ها بودند.

کنایه‌های جدی مهدی گودرزی به احمد نامنی؛ آیا می‌توانید اسم هیئت‌رئیسه‌تان را نام ببرید؟!

مهدی گودرزی، رئیس اسبق فدراسیون ترای‌اتلون و کاندیدای این مجمع گفت: این انتخابات غیرقانونی است. آقای نامنی تمام تلاش‌اش را کرد تا قوانین را زیرپا بگذارد و یک سال این انتخابات را طول بدهد. آقای نامنی آیا شما اعضای هیئت‌رئیسه‌تان را اصلا می‌شناسید؟!
این اظهارات با بی‌اهمیتی و بدون واکنش نامنی همراه بود. اسبقیان گفت که باید حرمت مجمع رعایت شود و در نهایت اگر مشکلی داشت، می‌تواند شکایت کند.

گودرزی در پایان گفت: من ملزم به قوانین کشورم هستم و این مجمع انتخاباتی را به رسمیت نمی‌شناسم.

در ادامه مجمع، جاسم منوچهری به نفع محمدکاظم حججی انصراف داد.

در پایان مجمع عمومی انتخاباتی فدراسیون ورزش‌های سه‌گانه (ترای‌اتلون) پس از انصراف ۴ کاندیدا، در نهایت محمدکاظم حججی با کسب ۲۴ تعداد رای از مجموع  ۴۷ رای ماخوذه برای مدت ۴ سال بر مسند ریاست این فدراسیون المپیکی قرار گرفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حاج علی اکبری: «وعده صادق» طوفان الاقصی ایرانی بود
  • آغاز بزرگترین رویداد انتخاباتی در جهان
  • آغاز انتخابات پارلمانی هند/ طولانی‌ترین انتخابات در جهان!
  • شروع طولانی‌ترین انتخابات جهان در هند
  • اوج گیری مبارزات انتخاباتی در هند
  • راه اندازی پویش های انتخاباتی در کرج
  • استعفای «پریدر» از سرپرستی شطرنج
  • انتخابات ترای اتلون| حججی رئیس فدراسیون شد/ کنایه‌های جدی گودرزی به احمد نامنی
  • سرنوشت طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری چه شد؟
  • شادی پریدر از سرپرستی فدراسیون شطرنج استعفا داد