Web Analytics Made Easy - Statcounter

جلسه بررسی مشکلات و رفع موانع احداث و راه اندازی مجتمع فولاد چهاربرج میاندوآب با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی برگزار شد

به گزارش برنا آذربایجان‌غربی، نادر صادقی در حاشیه جلسه بررسی تسهیل در راه اندازی مجتمع فولاد ناحیه صنعتی چهاربرج در فرمانداری میاندوآب در گفتگو با خبرنگاران گفت: سرمایه گذار این پروژه قصد دارد مجتمع تولید فولاد و صنایع وابسته را در ناحیه صنعتی چهاربرج شهرستان میاندوآب احداث کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این سرمایه گذار چند واحد مشابه را احداث کرده است افزود: این سرمایه گذار دارای تجربه و سرمایه کافی بوده و می تواند بدون نیاز به تسهیلات بانکی این واحد را اجرایی کند.

معاون استاندار اظهار کرد: در این جلسه تمام عوامل و دستگاههای ذی ربط مربوطه در ارتباط با راه اندازی و استقرار این واحد در فرمانداری میاندوآب حضور یافته و با توجه به اینکه سال تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها نام گرفته در این راستا حداکثر مساعدت و همکاری برای استقرار سریع انجام گرفت.

صادقی با بیان اینکه با راه اندازی این مجتمع بیش از یک هزار و ۱۰۰ نفر اشتغال زایی می شود، تصریح کرد: در فاز اول این طرح بیش از یک هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری انجام می گیرد و با مساعدت انجام گرفته و از این هفته سرمایه گذار فعالیت خود را شروع می کند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اشتغال فولاد اشتغالزایی آذربایجان غربی سرمایه گذار راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۱۲۲۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فاصله بین قیمت واقعی فولاد با نرخ جهانی بسیار است

لطف الله سیاهکلی،ش عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با پارس نیوز، درباره اینکه برخی واحدهای تولیدی مانند تولیدکننده فولاد مواد اولیه خود را ریالی دریافت می‌کند اما محصول نهایی را دلاری به فروش می‌رساند، گفت: این کالاها یا باید براساس قیمت تمام شده بعلاوه سود به بازار ارائه شود یا براساس قیمت‌های جهانی که دولت قیمت جهانی را پیش گرفته است عرضه شود.

وی ادامه داد: فاصله بین قیمت واقعی این کالاها با نرخ جهانی بسیار است زیرا در ایران دستمزد کارگر، انرژی و مواد اولیه ریالی است. بنابراین محصول تولیدی در کشور نسبت به قیمت جهانی بسیار ارزانتر است. در شرایطی که این موضوع یک فرصت است و ما می‌توانیم از آن به عنوان یک ظرفیت برای صادرات استفاده کنیم؛ نه تنها صادرات انجام نمی‌دهیم بلکه کالاها را نیز به قیمت جهانی به مردم می‌فروشیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: فاصله بین قیمت واقعی با نرخ جهانی کالاهایی مانند فولاد بسیار است، زیرا در ایران دستمزد کارگر، انرژی و مواد اولیه ریالی است . بنابراین محصول تولیدی در کشور نسبت به قیمت جهانی بسیار ارزانتر است.

سیاهکلی تصریح کرد: فاصله بین قیمت جهانی و قیمت واقعی این کالاها به جیب دولت می‌رود زیرا دولت صاحب فولاد، سیمان، پتروشیمی و... است. البته منظور از دولت فقط دولت فعلی نیست، همه دولت‌ها همین سیاست را دنبال کردند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: دولت باید تصمیم مشخصی در این زمینه اخذ کند؛ یا این کالاها به قیمت واقعی به دست مصرف‌کننده برسد یا اگر قرار است به قیمت جهانی به دست مردم برسد حقوق و دستمزد نیز باید جهانی باشد.

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی واحد احیا فولاد بافت با نانوکاتالیست‌‌های ایرانی
  • رویداد صدرا در اشتغال‌زایی نسل جوان نقش دارد
  • اعلام تعهد اشتغال زایی امسال در استان سمنان
  • چرا وام سرباز ماهر و ازدواج پرداخت نمی شود؟
  • رتبه اول و دوم استان مرکزی در جذب تسهیلات و اشتغال‌زایی
  • راه‌اندازی واحد احیاء فولاد بافت کرمان با نانوکاتالیست‌های پیشرفته ایرانی  
  • سنگ اندازی‌ها باعث فرار سرمایه‌گذار از همدان می‌شود
  • ضرورت تقویت بخش تعاون در راستای تحقق اشتغال‌زایی
  • فاصله بین قیمت واقعی فولاد با نرخ جهانی بسیار است
  • از تعطیلی پلی‌اکریل تا خیاطی در منزل؛ داده‌های اشتغال‌زایی گمرا‌ه‌کننده‌اند