Web Analytics Made Easy - Statcounter

روزنامه فرهیختگان: گفت‌وگویی با ناصر ایمانی، تحلیلگر مسائل سیاسی انجام داده است که بخش‌های مهم آن در ادامه می‌آید.

سردهندگان فریاد جمهوریت عامل اصلی کاهش مشارکت بودند

- عملکرد دولت روحانی به‌گونه‌ای بود که ما شاهد کاهش مشارکت در انتخابات فعلی بودیم.

- اگر صریح‌تر بگویم، آن جریان و جناح سیاسی که در هشت‌سال گذشته از روحانی دفاع کرد مسبب اصلی کاهش نرخ مشارکت و تضعیف جمهوریت در کشور بوده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

- درواقع کسانی که درحال‌حاضر بیش از دیگران فریاد جمهوریت سر می‌دهند، اتفاقا عامل اصلی تضعیف جمهوریت نظام و کاهش مشارکت شده‌اند.

اگر برخی افراد نیز تایید صلاحیت می‌شدند، میزان مشارکت همین مقدار بود

- کسانی که انتخابات را تحریم می‌کنند درصد بسیار ضعیفی در طیف ۱۵ یا ۲۰ درصد عدم مشارکت‌کننده در انتخابات فعلی هستند اما اکثریت آنها نه به‌دلیل رد صلاحیت چند فرد، بلکه به‌دلیل شرایط سخت فعلی بوده که در انتخابات نیامدند.

- اگر برخی افراد نیز تایید صلاحیت می‌شدند، میزان مشارکت تا همین مقدار بود.

عملکرد رئیسی در مشارکت مردم در انتخابات مجلس آینده موثر است

- قطعا اگر عملکرد رئیسی به‌عنوان رئیس‌جمهور منتخب در چهارسال آینده قابل‌قبول باشد، این مساله در مشارکت مردم در انتخابات مجلس دوسال‌ونیم آینده موثر است.

- کمااینکه عملکرد او در قوه قضائیه برای مردم قابل‌قبول بود و سبب شد رای ایشان از چهارسال پیش که ۱۶ میلیون بود- با وجود کاهش مشارکت- به ۱۹ میلیون برسد.

دلیل عمده کاهش مشارکت مشکلات معیشتی مردم بود

- اگر عملکرد رئیسی در دوسال آینده برای مردم اجمالا قابل‌قبول باشد و احساس کنند که حکومت و به‌طور ویژه قوه مجریه برای بهبود وضعیت آنها تلاش می‌کند، شک نداشته باشید که در انتخابات بعدی وضعیت مشارکت بهتر خواهد شد.

- عمده دلیل کاهش مشارکت در این انتخابات مشکلات شدید معیشتی و اقتصادی مردم بود و من گمان نمی‌کنم، کسی مخالف این حرف باشد.

مردم کار اصلی خود را انجام دادند؛ حالا نوبت مسئولین است

- مردم تا اینجا کار اصلی خود را انجام داده‌اند و در این شرایط آمار ۴۹درصد آمار بسیار خوبی است.

- از این نقطه به بعد بار اصلی روی دوش حکومت و به‌ویژه دولت و رئیس‌جمهور منتخب خواهد بود و در مراحل بعدی مجلس نیز باید به کمک بیاید.

- اگر عملکرد دولت برای مردم قابل‌قبول باشد و آنها احساس کنند که حکومت واقعا نسبت به مساله فساد جدی است، این موضوع برای آنها از لحاظ روانی حتی از مساله معیشت هم مهم‌تر است.

منبع: فردا

کلیدواژه: ناصر ایمانی کاهش مشارکت قابل قبول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۱۲۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روند روبه رشد صادرات خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما خراسان شمالی؛ حجت امانی به خبرگزاری صدا و سیما گفت‌: این میزان صادرات از نظر ارزش دلاری ۹ درصد و از لحاظ تناژ کالا نیز ۱۵ درصد  درمقایسه بامدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.
وی افزود: عمده محصولات صادرشده از طریق گمرک شامل محصولات پتروشیمی (کود اوره و آمونیاک)، محصولات فولادی، مصنوعات پلاستیکی، رب گوجه فرنگی، الکترود و سایر محصولات بوده که به کشور‌های ترکمنستان، آلمان، عراق  و سایر کشور‌ها صادر شد.
کاهش ۶۳ درصدی واردات به استان
سرپرست گمرک استان در ادامه با اشاره به کاهش واردات کالا در فرودین ماه نیز افزود: در این مدت   بیش از ۳۰۰ تن کالا به ارزش ۶۹۵ میلیون دلار از طریق گمرک وارد استان شد که با کاهش ۶۳ درصدی حجم کالای وارداتی و همچنین کاهش ۷۶ درصدی ارزش دلاری کالا‌ها  درمقایسه بامدت مشابه سال قبل مواجه بوده است.
عمده محصولات وارداتی الیاف شیشه بود که از کشور‌هایی شامل چین، و برزیل به کشور وارد شده است.

دیگر خبرها

  • پورمختار: مراکز پژوهشی، راهکارهای عملی برای مشارکت مردم در جهش تولید ارائه کنند
  • روند روبه رشد صادرات خراسان شمالی
  • تلاش های اصحاب رسانه در برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری قابل تقدیر است
  •  استفاده از ظرفیت‌های مردمی بهترین راه برای حل معضلات اجتماعی
  • نباید کسی تصور کند «دور دوم انتخابات مجلس» فاقد اهمیت است
  • بهترین راه برای برطرف شدن معضلات اجتماعی استفاده از ظرفیت‌های مردمی است
  • عملکرد موثر صدا وسیمای گلستان برمشارکت خوب مردم در انتخابات اسفند
  • عملکرد خوب صدا وسیمای گلستان، موثر برمشارکت خوب مردم در انتخابات اسفند
  • اقلید ، قطب تولید پیاز استان فارس
  • درویش، کنشگر محیط زیست: شاهد کاهش شدید مشارکت مردم پس از بازداشت فعالان محیط زیست، بودیم