Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-25@19:25:29 GMT

چه چیز مانع حضور الکاظمی در رژه الحشدالشعبی شد؟

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۱۳۳۳۲

چه چیز مانع حضور الکاظمی در رژه الحشدالشعبی شد؟

 یک مقام امنیتی الحشد الشعبی که خواست نامش محفوظ بماند، به خبرگزاری "العهد" عراق گفت که فرماندهان امنیتی مسؤول برگزاری رژه نظامی الحشد الشعبی در شهرستان "الخالص" در استان دیاله، برگزاری این مراسم را به خاطر امتناع نخست وزیر به روز سه‌شنبه موکول کرده‌اند.

این مراسم قرار بود به خاطر سالگرد ششمین سالگرد تأسیس سازمان الحشد الشعبی امروز دوشنبه برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام الحشد الشعبی افزود: نیروهای الحشد الشعبی پیش از این یک رژه و مراسم مقدماتی برای یگان‌های الحشد الشعبی در اردوگاه اشرف در شهرستان الخالص را برگزار کرده بودند و منتظر برگزاری یک رژه نظامی بزرگ‌تر با مشارکت همه زیرمجموعه الحشد الشعبی بودند که فشارهای آمریکا به الکاظمی مانع حضور او در مراسم رژه نظامی شده است.

پیش از این یک مقام الحشد الشعبی گفته بود: الکاظمی با برگزاری این رژه موافقت کرده است و خواستار هماهنگی با فرماندهی عملیات مشترک در این زمینه شده است اما تا به این لحظه مشخص نیست که آیا او در این مراسم حاضر خواهد شد یا خیر.

یک مقام مسئول عراقی نیز پیشتر در گفت‌وگو با پایگاه خبری العربی الجدید گفت که سازمان الحشد الشعبی خود را برای یک رژه نظامی بزرگ با حضور کلیه گروه‌های مسلح زیرمجموعه خود آماده می‌کند و الکاظمی را در جریان این تصمیم خود قرار داده است و این رژه نظامی مشابه رژه نظامی ارتش و پلیس عراق در سالگرد تاسیس شان برگزار خواهد شد.

بسیج مردمی عراق یا الحشد الشعبی به تشکیلات مردم‌نهاد نظامی یا بسیج مردمی عراق گفته می‌شود که پس از حمله غافلگیرانه داعش به این کشور، سقوط سریع موصل و امتداد فعالیت داعش تا مناطق شمالی بغداد در میانه ۲۰۱۴ میلادی به فرمان نوری مالکی نخست‌وزیر وقت عراق ایجاد شد؛ گروهی که در کنار ارتش عراق نقش مهمی در مبارزه علیه گروه تروریستی داعش ایفا کرد.

23311

کد خبر 1527880

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: حشدالشعبی مصطفی الکاظمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۱۳۳۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استعفای یک مقام ارشد دیگر ارتش رژیم صهیونیستی

ساعاتی پس از استعفای رئیس بخش اطلاعات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی، فرمانده منطقه مرکزی ارتش از تصمیم خود برای استعفا از سمتش به دلیل ناکامی در برابر مقاومت فلسطین خبر داد.

به گزارش ایسنا، رئیس بخش اطلاعات نظامی و فرمانده منطقه مرکزی ارتش رژیم صهیونیستی به دلیل ناتوانی در جنگ غزه، در یک روز استعفای خود را اعلام کردند.

پس از اعلام استعفای امروز «آهارون هالیوا» رئیس بخش اطلاعات نظامی ارتش صهیونیستی به دلیل ناکامی در برابر مقاومت فلسطین در عملیات طوفان الاقصی، «یهودا فوکس» فرمانده منطقه مرکزی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد تا آگوست سال جاری میلادی از منصب خود استعفا خواهد کرد.

«یهودا فوکس» فرمانده منطقه مرکزی ارتش رژیم صهیونیستی پس از سه سال خدمت در این سمت، تصمیم خود برای استعفا را به «هرزی هالوی» رئیس ستاد مشترک ارتش ابلاغ کرده است.

کارشناسان معتقدند طی روز‌های آتی شاهد استعفای بیشتری از فرماندهان نظامی ارتش رژیم صهیونیستی به دلیل عدم تحقق اهداف اعلامی خود در غزه برای نابودی حماس و ناتوانی در برابر مقاومت فلسطین خواهیم بود.

«رون بن یشای» خبرنگار نظامی روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت به شکست ارتش رژیم صهیونیستی در غزه اذعان کرد و گفت: «ما در غزه گرفتار شدیم.»

وی تأکید کرد هیچ جایگزینی برای حاکمیت حماس در غزه وجود ندارد و هیچ چشم‌اندازی هم برای پایان جنگ با حزب‌الله در مرز‌های شمالی قابل تصور نیست.

دیگر خبرها

  • سیل مانع حضور داوطلبان کنکور در جلسه امتحان شد
  • مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
  • ببینید | موشک‌ ها و پهپادهای ایرانی در نمایشگاه بین‌المللی امنیت و دفاع در عراق
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی
  • چرا تیم ملی ایتالیا و جام جهانی، مانع حضور روبرتو باجو در لیگ‌های خارجی شدند؟
  • برگزاری مراسم سه شنبه های شهدایی و تجلیل از فعالان قرآنی در ایلام
  • نتانیاهو هیتلر زمان، نمی‌تواند فرار کند | ترکیه در عراق عملیات نظامی انجام می دهد؟
  • (ویدئو) لحظه هدف قرار دادن خودروی مقام نظامی حزب الله توسط اسرائیل
  • دامی که آمریکا برای عراق پهن کرد
  • استعفای یک مقام ارشد دیگر ارتش رژیم صهیونیستی