Web Analytics Made Easy - Statcounter

«ناگفته های نشست خبری رئیسی، پیام اصلی او چه بود؟» این سوالی است که امشب در کلاب هاوس خبرگزاری خبرآنلاین که درحال برگزاری است به بحث و بررسی گذاشته شده است.

شهریار شمس مستوفی:

یکی از نقدها از دولت کنونی ضعف تیم رسانه‌ای است، این نقد به آقای رییسی هم وارد است. تیم رسانه‌ای معمولا قبل از نشست خبری چند کلمه کلیدی و تیتر در اختیار شخص مصاحبه‌شونده قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اتفاق رخ نداد و خیلی کلی آقای رئیسی یا بداهه جواب دادند.

من این را ضعف آقای رئیسی نمی‌دانم و مشکل از تیم رسانه‌ای است. تیم رسانه‌ای باید سوال‌ها را قبل حدس بزند اما این اتفاق رخ نداد.

نقطه قوت حضور رسانه‌ها از کشورهای مختلف بود، نقطه قوت دیگر مطرح شدن سوال‌های چالشی بود اما پاسخ‌ها دندان‌گیر نبود. به نظر من اگر کمی صبر می‌کردند و دیرتر نشست را برگزار می کردند، این مشکل حل می‌شد و حتی می‌توانستند تعدادی از اعضای کابینه را مطرح کنند.

یک شوخی هم بکنم، فکر کنم تنظیم خبری صحبت‌های آقای رئیسی از نظر ادبیات گفتاری برای خبرنگاران کار سختی باشد. 

حسین درخشان، در ادامه این نشست گفت:

من درباره کم واردن شدن قاضی‌ها به سیاست در دنیا صحبت می‌کنم. در قضاوت باید شواهد را ببینند و براساس آن حکم بدهند. اینجا مصلحت و مذاکره هیچ ارزشی ندارد و حتی بخشی از آن حتما برای این کار مضر است.  یک دلیلی دارد که سیاستمداران از زمینه قضایی نمی‌آیند. اما شاید به دلیل لطف شورای نگهبان کسی که کمترین مهارت سیاسی را دارد رئیس جمهور می‌شود، این مسئله هم اینجور مواقع خودش را نشان می‌دهد. اگر رئیس جمهور تجربه کار مجلس نداشته باشد به مشکل می‎‌خورد، کار سیاست دائما و تماما دادوستد و مذاکره است.

ما این ویژگی را در آقای رئیسی نمی‌بینیم، در نتیجه باید ببینیم که چه کسانی می‌توانند این کار را انجام بدهند. این موضوع در دولت آقای خاتمی هم وجود داشت و برخی از کارها توسط کارگزارهای اصلی ایشان انجام می‌شد. باید ببینیم کابینه آقای رئیسی را آقای ذوالقدر می‌چیند یا فرد دیگری این کار را می‌کند. امیدوارم خدا به همه رحم کند، به خصوص که ایشان رئیس شورای عالی امنیت ملی هم هستند.

عبدالرضا داوری، مشاور سابق محمود احمدی نژاد هم گفت:

از سال ۶۸، چهار رئیس جمهور داشتیم و همه یک نقظه مشترک داشتند. هر کدام آن‌ها یک دستگاه فکری داشتند که با آن پدیده‌ها را روایت و معنادهی می‌کردند. اما اقای رئیسی یک تفاوت بنیادی با چهار رئیس جمهور قبلی دارند. ایشان در چهار دهه گذشته در بخش قضایی بودند و در آنجا بحث معنادهی وجود ندارد.

آقای رئیسی اولین رئیسی جمهور در سه دهه اخیر است که یک دستگاه گفتمانی ندارد. آقای رئیسی در حوزه اقتصاد کاملا خالی الذهن هستند، وقتی سیاست‌های رهبری در حوزه فناوری اطلاعات ابلاغ می‌شود دیگر روایتی بر آن وارد نمی‌شود و خود سیاست ریل‌گذاری می‌شود.

برای مثال در بحث اقتصاد در داخل واقعا نمی‌دانیم چه کسی مسئول است. وقتی همه مجموعه‌ها کنار هم قرار بگیرند این موضوع حل می‌شود. دیگر کسی نمی‌تواند مثل آقای ظریف تعارض میدان و دیپلماسی را مطرح کند. دیگر این طور نیست که کسی بگوید میدان مانع دیپلماسی می‌شود یا داخل دیپلماسی گاندو وجود دارد.

از این منظر پاسخگویی افزایش پیدا می‌کند و برای بهبود دادن پاسخگویی، کارآمدی افزایش پیدا می‌کند.‌

2727

کد خبر 1527881

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: سیدابراهیم رئیسی تیم رسانه ای آقای رئیسی رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۱۳۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس جمهور وارد اسلام‌آباد شد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت الاسلام سید ابراهیم رئئیسی رئیس جمهور صبح امروز دوشنبه (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) در رأس یک هیأت عالی رتبه سیاسی - اقتصادی وارد پایتخت پاکستان شد و در بدو ورود به فرودگاه اسلام‌آباد از سوی وزیر مسکن کشور میزبان مورد استقبال قرار گرفت.

حجت الاسلام رئیسی و اعضای هیئت همراه در پایگاه هوایی نورخان که فرودگاه ویژه مهمانان بلندپایه خارجی به شمار می‌رود، از سوی ریاض حسین پیرزاده وزیر فدرال مسکن دولت پاکستان، رضا امیری مقدم سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان و جمعی از مسئولان ارشد سیاسی و نظامی کشور میزبان مورد استقبال قرار گرفتند.

مراسم ورود هیئت بلندپایه جمهوری اسلامی ایران و استقبال از حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی به صورت مستقیم از تلویزیون ملی پاکستان پخش شد.

قرار است تا ساعتی دیگر محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان نیز در محل کاخ نخست وزیری به طور رسمی از حجت الاسلام رئیسی استقبال کند.

در این سفر دو روزه که با محوریت توسعه و تقویت روابط اقتصادی و تجاری، گفت‌وگوهای دو جانبه و رایزنی‌های منطقه‌ای با عالی‌ترین مقامات پاکستان انجام می‌شود، وزیر امور خارجه، وزیر کشور، وزیر دفاع، وزیر مسکن، وزیر صنعت، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزیر بهداشت حجت الاسلام رئیسی را همراهی می‌کنند.

قرار است در جریان سفررییس دولت سیزدهم به پاکستان، تعدادی سند همکاری میان دو کشور در زمینه‌های تجاری، بهداشت، اقتصادی، امنیتی، قضائی و کشاورزی از سوی وزیران مربوطه و در حضور سران دو کشور امضا شود.

رئیس جمهور در این سفر همچنین با «آصف علی زرداری» همتای پاکستانی خود ملاقات خواهد داشت و علاوه بر آن قرار است با علما، نخبگان، تجار و فعالان اقتصادی این کشور نیز دیدار و گفت‌وگو می‌کند.

سفر به شهر لاهور قلب فرهنگی پاکستان و شهر کراچی به عنوان قلب اقتصادی این کشور از دیگر برنامه‌های رئیسی در ادامه سفر خود به پاکستان خواهد بود.

همزمان با سفر رسمی حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی به پاکستان و به نشانه دوستی و همسایگی دو کشور، یک خیابان در شهر اسلام‌آباد به نام «ایران» نامگذاری می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رئیسی: همکاری‌ها برای بی‌اثر کردن دشمنی‌ها علیه دو ملت ایران و سریلانکا باید تقویت شود
  • ۲ وزیر احمدی نژاد رقیب قالیباف شدند /ذوالنوری هم وارد گود شد /اولین گزینه نایب رئیسی مجلس مشخص شد
  • کراچی سومین مقصد رئیس جمهور در سفر به پاکستان
  • رئیس جمهور با فرمانده ارتش پاکستان دیدار کرد
  • رئیسی وارد پاکستان شد
  • در غیاب احمدی‌نژاد
  • مراسم رسمی استقبال از آیت‌ الله رئیسی در پاکستان
  • رئیس جمهور وارد اسلام‌آباد شد
  • تعاملات اقتصادی با پاکستان به ۱۰ میلیارد دلار می‌رسد
  • رئیس جمهور عازم پاکستان شد