Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا قاسم سلیمانی دشتکی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به تاخیر پیش آمده در اعلام نتایج انتخابات شوراها در اهواز با وجود پیش بینی صورت گرفته بیان کرد:همانگونه که برنامه ریزی شده بود، انتخابات شورای اسلامی شهر اهواز باید الکترونیکی انجام می‌شد.

وی با بیان اینکه یکی از سالم ترین انتخابات خوزستان در این دوره برگزار شد گفت: خطاب به عموم مردم اعلام می‌کنم که شایعات و شایبه‌های پیش آمده در شبکه‌های مجازی در خصوص انتخابات شورای شهر اهواز کذب هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: برای برگزاری این دوره از انتخابات تمهیدات بسیار خوبی اندیشیده شده بود اما اکنون به دلیل برخی مشکلات، اعلام نتایج انتخابات شورای اسلامی شهر اهواز گره خورده است.

وی افزود: مقرر شده بود که آرای شورای اسلامی شهر اهواز الکترونیکی اخذ شود اما سیستم های رای گیری با چالش روبه‌رو شدند.

استاندار خوزستان با بیان اینکه در جریان برگزاری انتخابات الکترونیکی باید سیستم های مربوطه از کارت های ویژه و مخصوصی برخوردار شوند ادامه داد: سیستم های رای گیری الکترونیکی  در استان خوزستا با کمبود ۳۵۹ کارت روبه‌رو شد.

به گفته سلیمانی دشتکی بخش عمده این کمبود مربوط به شعب اخذ رای در کلانشهر اهواز بود.

استاندار خوزستان افزود: این کارت‌های ویژه ساعت هفت صبح روز انتخابات در اختیار استان قرار گرفت و به دلیل زمان بارگذاری کارت‌ها، فرآیند رای گیری تا بعدازظهر به صورت دستی انجام شد.

وی اضافه کرد: این درحالی بود که همزمان با بارگذاری کارت ها، مشارکت مردم و حضور در شعب با افزایش همراه شد و به همین دلیل طی مجوزی، برای جلوگیری از معطلی مردم فرآیند رای گیری همزمان به صورت دستی و الکترونیکی انجام شد.

سلیمانی دشتکی با اشاره به اینکه بعد از زمان رای گیری، اولویت شمارش آرا با انتخابات ریاست جمهوری بود ادامه داد: به همین دلیل شمارش آرا از بامداد ۲۹ خرداد آغاز شد و این درحالی بود که به واسطه تعریف صورت گرفته برای اعلام نتایج، انتخابات شورای اسلامی شهر اهواز به صورت الکترونیکی برنامه ریزی شده بود.

وی بیان کرد:در این بین لازم بود که برای اعلام نتایج، برنامه شمارش دستی آرا برای سیستم مجدد تعریف شود و به همین دلیل تعریف نام کاربری برای سیستم های شمارش تا بعد از ظهر روز یکشنبه ۳۰ خرداد بطول انجامید.

استاندار خوزستان با تاکید بر اینکه به منظور تسریع در زمان اعلام نتایج، کاربران بیشتری تعریف شد گفت: تعداد ۶۴ کاربر در این راستا تعریف شد اما با این وجود مشکلات دیگری نیز باعث تاخیر به وجود آمده شده است.

به گفته وی بروز اشکال در سیستم طراحی شده برای شمارش و ثبت آرا از جمله این مشکلات بود.

استاندار خوزستان با انتقاد از برخی رفت و آمدها توسط اشخاص بی ارتباط به ستاد انتخابات اهواز گفت: باید توجه داشت که فقط افراد مسوول که در قانون به آنها اشاره شده حق تردد به این ستاد را دارند.

سلیمانی دشتکی به برخی اظهارنظرها و انتشار اخبار کذب توسط بعضی از رسانه ها به نقل یک منبع موثق گفت: هرگونه اظهارنظر غیر از سوی رییس ستاد انتخابات، یا فرماندار اهواز غیرقانونی است.

وی ادامه داد: همه تلاش مجموعه برگزار کننده انتخابات، اعلام نتایج به صورت قانونی در فضایی آرام و سالم است.

ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همزمان ۲۸ خرداد در سراسر کشور برگزار شد.

برچسب‌ها شورای شهر قاسم سلیمانی دشتکی ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر خوزستان اهواز پروندهٔ خبری انتخابات ۱۴۰۰؛ حضور مردم در روز تعیین سرنوشت انتخابات ۱۴۰۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای شهر قاسم سلیمانی دشتکی ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر شورای شهر قاسم سلیمانی دشتکی ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر خوزستان اهواز انتخابات شورای اسلامی شهر شورای اسلامی شهر اهواز استاندار خوزستان سلیمانی دشتکی اعلام نتایج رای گیری کارت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۱۳۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری اولین برنامه طرح شمیم و همیاران آرامش اجتماعی در اهواز

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، سرهنگ حکیم عبداللهی گفت: طرح شمیم و همیاران آرامش اجتماعی باهدف کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی برابر دستورالعمل صادره از فراجا پس از برگزاری چندین نشست با معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان خوزستان و حضور معاونان و روسای پلیس‌های تخصصی امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳، اولین برنامه در یکی از مناطق محروم و کم برخوردار انجام شد.

وی افزود: اولین برنامه با حضور نمایندگان پلیس‌های تخصصی و معاونت‌ها از قبیل فتا، پیشگیری، بهداری، گزینش و استخدام، دفتر نظارت همگانی، وظیفه عمومی و .. در مسجد سیدالشهدا منطقه منبع آب شهر اهواز برگزار شد.

سرهنگ عبداللهی با اشاره به اینکه در این نشست نمایندگان سازمان‌های دولتی و مردم نهاد میز خدمت برپا کردند، ادامه داد: در این برنامه با توجه به تنوع خدمات فراجا شاهد حضور بسیار خوب مردم بودیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی خوزستان اضافه کرد: در این برنامه ضمن برگزاری نمایشگاه، نشست با اعضای شورای محله و رسیدگی به مشکلات شهروندان؛ خدمات مضاعف رایگان فراجا  از جمله سنجش سلامت، مشاوره و روانشناسی، خدمات پزشکی، کارگاه آموزشی پیشگیرانه در حوزه فضای مجازی، اعتیاد، تحکیم خانواده و عفاف و حجاب به شهروندان،  ارائه شد.

وی می‌گوید: تا پایان اردیبهشت ماه این طرح در ۱۱ نقطه‌ای که از طرف استانداری خوزستان اعلام شده است، اجرا خواهد شد.

دیگر خبرها

  • تشییع جانباز شهید کلیوند عباسی در اهواز
  • برگزاری اولین برنامه طرح شمیم و همیاران آرامش اجتماعی در اهواز
  • آمریکا به بهانه حمایت از مخالفان مادورو تحریم‌های نفتی ونزوئلا را تمدید می‌کند
  • قاب ماندگار اکران مردمی متفاوت فیلم آپاراتچی در اهواز
  • شهادت جانباز ۷۰ درصد کلیوند عباسی در اهواز
  • آلودگی هوا در ۲ شهر خوزستان
  • چرا شیرخشک در بازار خوزستان کمیاب شده؟
  • حمله افراد ناشناس به آمبولانس اورژانس اهواز
  • مراسم رژه‌ نیروهای مسلح در اهواز برگزار شد
  • برگزاری مراسم رژه نیرو‌های مسلح در اهواز