Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-23@20:47:42 GMT

کاهش ۴۸ درصدی ذخایر آب پشت سدهای استان خوزستان

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۱۳۹۴۰

کاهش ۴۸ درصدی ذخایر آب پشت سدهای استان خوزستان

سلیمانی دشتکی از کاهش ۴۸ درصدی ذخایر آب پشت سدهای استان خوزستان خبر داد و گفت: در حال برنامه ریزی برای پشت سر گذاشتن تابستان با کمترین مشکل هستیم چرا که خوزستان به لحاظ تنش آبی و خشک سالی در سالی سخت قرار دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان ​از منطقه آزاد اروند، «قاسم سلیمانی‌دشتکی» ظهر امروز (دوشنبه ۳۱ خرداد) در حاشیه کلنگ‌زنی و افتتاح ۱۷ طرح صنعتی و خدماتی در منطقه آزاد اروند در جمع خبرنگاران ضمن تقدیر و تشکر از حضور حماسی و پرشور مردم خوزستان در انتخابات ۲۸ خردادماه اظهار کرد: مردم خوزستان در این انتخابات سنگ تمام گذاشتند و در حدود ۴۷ درصد پای صندوق‌های رای حضور یافتند و قشر جوان ۲۵ تا ۳۵ سال بیشترین حضور را دراین دوره از انتخابات داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

استاندار خوزستان به اقدامات صورت گرفته در منطقه آزاد اروند اشاره کرد و افزود: اقدامات خوبی در منطقه آزاد اروند به خصوص در صنایع فولاد انجام شده و تولید فولاد از ۴.۵ میلیون تن در این منطقه به سرعت در حال افزایش است.

 

وی تصریح کرد: در صنایع پایین دستی و بالا دستی پتروشیمی نیز ۱۱۰ پروژه در این منطقه طراحی شده که در سال جاری و سال‌های آینده عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

 

سلیمانی دشتکی بیان کرد: در زمینه زیرساخت‌های توسعه ای خوزستان نیز کارهای ارزشمندی در بخش‌ راه‌، آب و برق در حال اجرا است که نتیجه آن را در سال جاری مردم استان خواهند دید.

 

وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی خط ریلی شلمچه خرمشهر با دستور رئیس جمهور اضافه کرد: در بحث راه‌سازی نیز طرح های بزرگی در استان خوزستان در دست اجرا است.

 

استاندار خوزستان از کاهش ۴۸ درصدی ذخایر آب پشت سدهای استان خوزستان خبر داد و تاکید کرد:‌ در حال برنامه ریزی برای پشت سر گذاشتن تابستان با کمترین مشکل هستیم چرا که خوزستان به لحاظ تنش آبی و خشک سالی در سالی سخت قرار دارد سعی بر این است با برنامه‌ریزی دقیق از جمله ممنوعیت کشت شلتوک و محدویت کشت فصلی، مصرف آب در این استان به درستی مدیریت شود.

 

وی یاد آور شد: در این راستا تامین آب کشت‌های دائم، دام و همچین آب آشامیدنی در اولویت قرار دارد و امیدواریم با کمترین مشکل این دوره را پشت سر بگذاریم.

 

پایان پیام/660

منبع: شبستان

کلیدواژه: خشک سالی تنش آبی در خوزستان قاسم سلیمانی دشتکی خبرگزاری شبستان خوزستان تنش آبی منطقه آزاد اروند استاندار خوزستان افتتاح پروژه ها استان خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۱۳۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز داوری آثار ششمین جشنواره مد و لباس نقش تن پوش اروند

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مهرداد صیادی، رئیس ششمین جشنواره مد و لباس نقش تن پوش اروند افزود: موضوعات این جشنواره شامل: طراحی از بنا‌های شاخص و یادمان‌ها منطقه آزاد اروند، طراحی و ایده گیری از نشانه‌ها و نقش و نگار‌ها هویت بومی و اصیل منطقه آزاد اروند، طراحی و ساخت صنایع دستی و هنر‌های سنتی (مرتبط با ملزومات لباس) با موضوعات هویت نقش و نماد وبنا‌های تاریخی و هویتی منطقه آزاد اروند و نیز احیا و ایده گیری از لباس اقوام بومی و اصیل ساکن منطقه آزاد اروند (به ویژه اقوام عرب) است.

به گفته وی جشنواره مد و لباس تن پوش در چهار بخش رقابتی، غیر رقابتی، نمایشگاهی و کارگاه‌های آموزشی برگزار خواهد شد.

صیادی افزود: علاقه مندان می‌توانند از دهم تا شانزدهم اردیبهشت به موزه آبان مراجعه و از جشنواره دیدن کنند.

­رئیس ششمین جشنواره مد و لباس نقش تن پوش اروند گفت: مراسم اختتامیه ۱۷ اردیبهشت در سالن همایش‌های سازمان منطقه آزاد اروند با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار خواهد شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • برگزاری همایش آموزشی حجاج در اروند
  • برگزاری همایش آموزشی حجاج در منطقه آزاد اروند
  • افزایش ۲۱ درصدی استفاده از پابند الکترونیک در خوزستان
  • آثار جشنواره مد و لباس نقش تن‌پوش در حال داوری است
  • پرشدگی ۶۲ درصد سدها در کشور
  • آغاز داوری آثار ششمین جشنواره مد و لباس نقش تن پوش اروند
  • پرشدگی سدها به ۶۲ درصد رسید
  • پرشدگی سدها به ۶۲درصد رسید
  • این ۱۱ سد کشور کاملا پر شدند
  • اوج گیری رطوبت در اروند