Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز دوشنبه ۳۱ خرداد ماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

تیزبینی پلیس و زمین گیر شدن قاچاقچیان در فارس

فرمانده انتظامی فارس گفت: ماموران انتظامی شهرستان‌های لامرد و فیروزآباد موفق شدند در بازرسی از سواری پژو، ۱۹۸ کیلو مواد مخدر از نوع تریاک کشف کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردار رهام‌بخش حبیبی بیان کرد: مأموران انتظامی شهرستان‌های لامرد و فیروزآباد با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند تعدادی قاچاقچی قصد انتقال مقدار زیادی تریاک از هرمزگان به شیراز دارند که موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او ادامه داد: پس از هماهنگی با مقام قضائی بلافاصله مأموران انتظامی به محور بستک-لامرد اعزام و با انجام گشت‌های محسوس و نامحسوس یک سواری پژو ۴۰۵ حامل مواد مخدر را شناسایی و آن را متوقف کردند.

فرمانده انتظامی استان فارس تصریح کرد: ماموران انتظامی خودرو را به مقر انتظامی انتقال و موفق شدند در بازرسی از آن، ۱۹۸ کیلو تریاک کشف کنند.

سردار حبیبی با اشاره به اینکه در این خصوص ۲ دستگاه پژو ۴۰۵ و پارس که اسکورت محموله بودند نیز توقیف شدند، بیان کرد: در این ماموریت ۵ نفر قاچاقچی دستگیر و پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند.

این مقام ارشد انتظامی اضافه کرد: نیروی انتظامی با سوداگران مرگ و قاچاقچیان مواد مخدر برخورد قاطع و قانونی خواهد کرد و اجازه فعالیت به آن‌ها نخواهد داد.

پایان کار مزاحم اینستاگرامی در فیروزآباد

فرمانده انتظامی فیروزآباد گفت: با تلاش ماموران پلیس فتا این شهرستان کاربر مزاحم که در فضای مجازی برای یک شهروند ایجاد مزاحمت می‌کرد شناسایی و روانه دادسرا شد.

سرهنگ مهدی جوکار در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر بیان کرد: با مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا و شکایت از یک کاربر ناشناس به اتهام ایجاد مزاحمت‌های شخصی در فضای مجازی، رسیدگی به پرونده در دستور کارشناسان قرار گرفت.

او افزود: کارشناسان پلیس فتا با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند متهم را در یکی از محلات این شهرستان شناسایی و به پلیس فتا احضار کنند.

فرمانده انتظامی فیروزآباد با بیان اینکه متهم که با تصور پنهان ماندن هویتش مرتکب این عمل مجرمانه شده بود، در اظهاراتش انگیزه خود را انتقام جویی و اختلافات شخصی بیان کرد.

سرهنگ جوکار با بیان اینکه متهم تحویل مراجع قضائی شد، گفت: در کنار گستردگی فضای مجازی برخی از کاربران به دلیل نداشتن فرهنگ صحیح استفاده از این تکنولوژی و سوء استفاده از آن، فرصت‌های این فضا را به تهدید تبدیل می‌کنند.

۴۵ راس گوسفند قاچاق در مهر

فرمانده انتظامی مهر گفت: با تلاش مأموران انتظامی این شهرستان، ۴۵ راس گوسفند قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۵۷۰ میلیون ریال در مهر کشف شد.

سرهنگ عظیم‌اله کرمی فرمانده انتظامی مهر بیان کرد: در ادامه طرح تشدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران انتظامی شهرستان مهر هنگام کنترل محور‌های مواصلاتی، به یک دستگاه کامیون حامل احشام مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او با اشاره به اینکه در بازرسی از این خودرو ۴۵ راس گوسفند قاچاق کشف و راننده نیز دستگیر شد، تصریح کرد: برابر نظر کارشناسان ارزش احشام مکشوفه، یک میلیارد و ۵۷۰ میلیون ریال برآورد شده است.

توقیف پژو و کشف ۳۹ کیلو تریاک

فرمانده انتظامی داراب از توقیف یک سواری پژو ۴۰۵ و کشف ۳۹ کیلو تریاک در شهرستان داراب خبر داد.

سرهنگ علیرضا نوشاد فرمانده انتظامی داراب بیان کرد: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر داراب هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی، به یک سواری ۴۰۵ مظنون و آن را متوقف کردند.

او با بیان ماموران انتظامی موفق شدند در بازرسی از این خودرو، ۳۹ کیلو تریاک کشف کنند، در این خصوص ۳ نفر قاچاقچی دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند.

ساعت هوشمندی که بر روی دست خریدار بسته نشد

رئیس پلیس فتا فارس از دستگیری مردی جوان خبر داد که با درج آگهی دروغین در سایت‌های واسطه‌گر اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کرد.

سرهنگ حشمت سلیمانی رئیس پلیس فتا فارس اظهار کرد: خانمی میانسال به پلیس فتا مراجعه و اظهار داشت با مشاهده آگهی فروش ساعت هوشمند در یکی از سایت‌های فضای مجازی، مبلغ ۵ میلیون ریال بابت بیعانه پرداخت و پس از آن متوجه شدم مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌ام که بررسی موضوع در دستور کارشناسان قرار گرفت.

او ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند در این خصوص متهم را شناسایی و وی را در مخفیگاهش در یکی از محله‌های شیراز دستگیر کنند.

رئیس پلیس فتا فارس افزود: در بررسی‌های بیشتر مشخص شد متهم با درج آگهی‌های دروغین در سایت‌های واسطه گر مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال از ۷ نفر دیگر کلاهبرداری کرده است.

سرهنگ حشمت سلیمانی گفت: متهم در اظهارات خود به این نکته اشاره داشت که برخی از شهروندان به واسطه قیمت پایین و به علت طمع ورزی و از روی اعتماد نابجا، اقدام به واریز وجه به عنوان پیش پرداخت می‌کنند.

سرهنگ سلیمانی بیان کرد: کاربران هرگز فریب اینگونه آگهی‌ها را نخورند و تا زمان دریافت کالا و یا انجام خدمات از طرف فرد درج کننده آگهی، مبلغ یا مبالغی را واریز نکنند.

این مقام سایبری گفت: شهروندان در صورت مواجه با هرگونه موارد مشکوک در فضای مجازی می‌توانند از طریق سایت پلیس فتا به آدرس cyberpolice.ir و یا با شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ با کارشناسان در میان بگذارند.

تشریح عملکرد پلیس کازرون در خرداد ماه

فرمانده انتظامی کازرون در تشریح عملکرد پلیس در خرداد ماه، از کشف ۱۲۰ فقره سرقت و ۳۵ جرم سایبری در شهرستان کازرون خبر داد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان فرمانده انتظامی کازرون بیان کرد: طرح‌های ارتقای امنیت اجتماعی با تدابیر و برنامه‌ریزی‌های انجام شده به صورت هدفمند و مستمر در سومین ماه سال با رویکرد برخورد با هنجار شکنان در این شهرستان به مرحله اجرا درآمد.

او ادامه داد: در مدت گفته شده، ۴۵ سارق دستگیر و ۱۲۰ فقره سرقت اعم از اماکن خصوصی، منزل، کابل برق، موتورسیکلت و مشاعات ساختمانی کشف و مقداری اموال مسروقه کشف و تحویل مالباختگان شد.

فرمانده انتظامی کازرون به دستگیری ۲ متهم توسط پلیس فتا و کشف ۳۵ فقره پرونده اعم از کلاهبرداری رایانه ای، هتک حیثیت و دسترسی غیرمجاز نیز اشاره کرد.

سرهنگ زراعتیان افزود: ماموران توانستند ۷۳ خرده فروش مواد مخدر را دستگیر و ۶۱ کیلو و ۲۰۰ گرم انواع مواد مخدر سنتی و صنعتی را کشف کنند.

این مقام انتظامی به اجرای طرح مقابله با قاچاق کالا و ارز اشاره کرد و گفت: در این بازه زمانی ۵۰ دستگاه استخراج ارز دیجیتال، ۳۲ هزار لیتر گازوئیل، ۲۹ دستگاه پاور، یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق کشف و ۴ نفر نیز در این رابطه تحویل مراجع قضائی شدند.

او تصریح کرد: هوشیاری و دقت مردم و همچنین رعایت توصیه‌های پلیسی نقش موثری در کاهش انواع جرایم دارد.

کشف انواع کالای قاچاق در اقلید

فرمانده انتظامی اقلید از توقیف یک دستگاه خودرو و کشف انواع کالای قاچاق به ارزش یک میلیارد ریال در اشهرستان اقلید خبر داد.

سرهنگ مراد صارمی فرمانده انتظامی اقلید بیان کرد: ماموران انتظامی اقلید با گشت زنی‌های هدفمند و برنامه‌ریزی شده در محور‌های مواصلاتی موفق به توقیف یک دستگاه وانت مزدا شدند.

او افزود: در بازرسی از این خودرو اقلامی از قبیل قطعات کولر، ۷ دستگاه تلفن رومیزی، اسپیلت، پنکه، چکش، پیچ گوشتی، قفل، انبردست، آچار، جعبه بوکس، اره چوب، ۹۶ لیتر روغن خوراکی خارجی، ۵۶ بسته تمر هندی و یک دستگاه یخچال دوقلو کشف شد.

فرمانده انتظامی اقلیدبا بیان اینکه کارشناسان ارزش کالا‌های قاچاق کشف شده را یک میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، گفت: در این خصوص یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی در سپیدان

فرمانده انتظامی شهرستان سپیدان از اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی با تشدید اقدامات پلیسی خبر داد.

سرهنگ احمد فداکار فرمانده انتظامی شهرستان سپیدان بیان کرد: به منظور جلب رضایت شهروندان، مأموران انتظامی شهرستان سپیدان طی ۱۰ روز گذشته اقدام به اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی با مشارکت همه یگان‌های انتظامی کردند.

او گفت: در نتیجه اجرای این طرح‌ها، ۹ سارق دستگیر که در بازجویی اولیه به ۲۳ فقره سرقت اعم از اماکن خصوصی، دولتی و درون خودرو اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان سپیدان ادامه داد: به منظور مبارزه با قاچاق کالا و ارز و با هدف جلوگیری از هدر رفت سرمایه‌های ملی، ۱۸ دستگاه ماینر، ۹ دستگاه لوازم خانگی از جمله یخچال، تلویزیون و کولر، ۲۰ دستگاه دریل و تجهیزات مربوطه و ۴ هزار کیلو چوب جنگلی قاچاق به ارزش ۷ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال کشف شد.

سرهنگ فداکار ادامه داد: در خصوص برخورد با صنوف متخلف طی گشت زنی مشترک پلیس با شبکه بهداشت و درمان از ۱۵۵ واحد صنفی بازدید و ۱۲ واحد به دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی پلمب شد.

این مقام انتظامی اضافه کرد: پیشگیری از جرایم نیازمند عزم همگانی بوده و هدف پلیس از اجرای طرح‌های ارتقای امنیت اجتماعی، پیشگیری از وقوع جرم، مقابله با جرایم و از همه مهمتر جلب اعتماد عمومی شهروندان است و از مردم درخواست می‌شود هرگونه مورد مشکوک را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

عملکرد انتظامی فسا در خرداد ماه

فرمانده انتظامی فسا در تشریح اهم اقدامات انتظامی شهرستان فسا در خرداد ماه، به کشف ۲۲۷ کیلو انواع مواد مخدر و ۴۷ فقره سرقت اشاره کرد.

سرهنگ محمدهاشم قسام فرمانده انتظامی فسا اظهار کرد: مجموعه انتظامی فسا به منظور اجرای وظایف ذاتی خود و به منظور ارتقاء احساس امنیت اجتماعی، برخورد با هنجارشکنان را همواره در دستور کار خود قرار داده است.

او از عملکرد افسران پلیس در مقابله با سوداگران مرگ گفت و ادامه داد: در خرداد ماه با تدابیر اتخاذ شده و انجام اقدامات پلیسی، ماموران انتظامی موفق شدند ۲۲۷ کیلو و ۴۰۳ گرم انواع مواد مخدر کشف و ۱۰ قاچاقچی و خرده فروش را نیز دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی فسا به دستگیری سارقان در سومین ماه سال اشاره کرد و افزود: با گشت زنی‌های محسوس و نامحسوس پلیس و همچنین انجام اقدامات فنی، ۴۴ سارق دستگیر که ۴۷ فقره سرقت اعم از موتورسیکلت، مغازه، داخل خودرو و منزل از آنان کشف و اموال مسروقه نیز به مالباختگان تحویل شد.

سرهنگ قسام عملکرد پلیس فتا در برخورد با ناامن کنندگان فضای مجازی را چنین بیان کرد: در رصد فضای مجازی توسط کارشناسان سایبری و همچنین رسیدگی به پرونده‌های قضائی، ۲۲ فقره پرونده با موضوعات کلاهبرداری اینترنتی، برداشت غیر مجاز از حساب و هتک حیثیت کشف و ۹ نفر نیز دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مواد مخدر حوادث و انتظامی قاچاق کالا انتظامی شهرستان سپیدان ارتقای امنیت اجتماعی تحویل مراجع قضائی شد مأموران انتظامی ماموران انتظامی فرمانده انتظامی انتظامی اقلید موفق شدند دستور کار خرداد ماه میلیون ریال اقدامات فنی انتظامی فسا یک میلیارد فضای مجازی کیلو تریاک مواد مخدر فقره سرقت اجرای طرح یک دستگاه پلیس فتا کشف کنند کشف شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۱۴۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۷۰ هکتار از زمین‌های ملی در استهبان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، فرمانده انتظامی استهبان گفت: در پی دریافت گزارشی مبنی بر تصرف ۷۰ هکتار از زمین‌های ملی در روستای ماهفرخان بخش رونیز استهبان، بررسی موضوع در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.
حسین اکبرپور افزود: ماموران انتظامی پس از هماهنگی قضایی و با همکاری اداره محیط زیست و منابع طبیعی زمین‌های تصرف شده را از چنگ زمین خواران خارج کردند.
وی با بیان اینکه کارشناسان ارزش زمین‌های رفع تصرف شده را ۷۰۰ میلیارد ریال برآورد کردند، گفت: در این خصوص ۲ نفر دستگیر و به مرجع قضایی معرفی شدند.
فرمانده انتظامی استهبان افزود: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش دهند.
شهرستان استهبان در شرق فارس و در فاصله ۱۷۵ کیلومتری شیراز قرار دارد.

دیگر خبرها

  • ناکامی قاچاقچیان در جابه جایی ۳۸۴ کیلو تریاک در رودان
  • رفع تصرف ۷۰ هکتار از زمین‌های ملی در استهبان
  • از کلاهبرداری به بهانه فروش سوالات کنکور تا مرگ ۳ نفر در حادثه رانندگی در فارس
  • مهم‌ترین خبر‌های پلیس فارس در ۲۴ ساعت گذشته
  • رفع تصرف ۷۰۰ میلیارد ریال اراضی ملی در استهبان
  • کشف سکه‌های تاریخی از یک متهم در مسافرخانه ای در فسا
  • سرقت طلا و قتل شهروند آباده‌ای
  • شهروند رشتی مأمور قلابی را لو داد
  • ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن مسدود شد
  • از کشف موتورسیکلت سنگین قاچاق تا پلمب ۲۰ واحد صنفی متخلف در فارس