Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش عصر دوشنبه روابط عمومی بیمه سلامت قم، محمدرضا فخاریان قمی در این زمینه افزود: با توجه به استقرار سامانه نسخه الکترونیک در اکثر مراکز درمانی استان و در راستای اجرای بند «ج» و «ز» تبصره ۱۷ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ و پیرو ابلاغیه شماره ۴۵۵۲۰۰‏/۹۹ مورخ ۱۱ اسفند سال ۱۳۹۹ سازمان بیمه سلامت ایران برنامه «کاهش کاربرد و حذف تدریجی دفترچه‌های درمانی» در دستور کار ادارات بیمه سلامت استان‌ها قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: بر اساس برنامه ابلاغی چاپ دفترچه‌های بیمه سلامت صندوق همگانی (بیمه رایگان) از ابتدای اردیبهشت، صندوق روستاییان از ابتدای خرداد و صندوق‏‌های کارمندی و سایر اقشار از ابتدای تیرماه امسال متوقف شد.

وی با بیان این‌که برای اطمینان خاطر و آگاهی بیمه ‏‌شده از وضعیت بیمه‏‌ای خود، برگ مشخصات حاوی اطلاعات هویتی بیمه‌‏ شده در اختیار وی قرار می‏‌گیرد، گفت: در این زمینه اطلاع‏‌رسانی و هماهنگی لازم با دفاتر پیشخوان طرف قرارداد، موسسات بیمه‏‌گزار و مراکز درمانی انجام شده است و در تمامی دفاتر پیشخوان بنر اطلاع‌رسانی نصب شده است.

فخاریان قمی یادآور شد: در صورت قطع و اختلال در بستر اینترنت و عدم امکان نسخه‏‌نویسی به‌صورت الکترونیکی، استفاده از سربرگ مراکز درمانی با درج کد ملی، نام و نام خانوادگی بیمار و تاریخ ویزیت توسط پزشک در چارچوب این دستورالعمل مجاز است.

به گفته وی، بر این اساس داروخانه‌‏ها و مراکز پاراکلینیک نیز مکلف به پذیرش و ارائه خدمات به این بیمه‏‌شدگان مبتنی بر قرارداد با سازمان بیمه سلامت ایران هستند.

تعداد بیمه‌شده‌های بیمه سلامت در استان قم،‌ ۳۰۷ هزار و ۲۰۱ نفر در قالب پنج صندوق می‌باشد؛ از این تعداد، ۸۴ هزار و ۱۳۰ نفر عضو صندوق بیمه سلامت همگانی هستند که دفترچه رایگان دریافت می‌کنند.

۱۶ هزار و ۵۱۹ نفر نیز عضو صندوق بیمه ایرانیان،‌ ۵۴ هزار و ۲۲۳ نفر عضو صندوق بیمه روستاییان، ۹۱ هزار و ۶۶۰ نفر عضو صندوق سایر اقشار و ۶۰ هزار و ۶۶۹ نفر عضو صندوق کارکنان دولت هستند.

۱۲ دفتر پیشخوان در استان قم با بیمه سلامت طرف قرارداد هستند که همشهریان برای دریافت خدمات صدور و تعویض دفترچه می‌توانند به این دفاتر مراجعه کنند./

برچسب‌ها بیمه سلامت قم بیمه درمان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بیمه سلامت قم بیمه درمان بیمه سلامت قم بیمه درمان نفر عضو صندوق بیمه سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۱۴۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه ریزی برای سلامت همه اقشار جامعه/ ترویج نان سالم یک اولویت باشد

مدیر کل سلامت شهرداری تهران گفت: به خود می‌بالیم که بتوانیم خدمات مورد نیاز مردم را در هفته سلامت در ۱۲۳ نقطه تهران اجرا خواهد شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، حمید صاحل در ایین آغاز به کار هفته سلامت که در بوستان لاله برگزار شد با بیان این مطلب افزود: در سال جاری برای همه اقشار مختلف جامعه از سوی شهرداری برنامه خاص تذارک دیده شده است و هیچ گروه و قشر جمعیتی نیست که از برنامه‌های تدارک دیده شده بی نصیب بماند.

معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این مراسم گفت: فقط با یک اندیشه و ذهن و فکر مثبت اگر بگوییم و بخواهیم می‌توانیم حال خوب را بسازیم.

حسین فرشیدی با بیان اینکه مردم وزارت بهداشت را با دارو، درمان و بیمارستان می‌شناسند اظهار داشت: ما در حوزه بهداشت به دنبال افراد سالم هستیم که بیمار نشوند. برنامه‌هایی که می‌تواند ما را سالم نگه دارد اجرای آن سخت است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه چند نکته می‌تواند منجر به حفظ سلامتی شود، بیان داشت: داشتن تغذیه مناسب، فعالیت بدنی مناسب و مصرف انرژی ناشی از ان و دوری از استرس می‌تواند سلامت ما را تضمین کند.

فرشیدی به برخی عادت‌های غلط غذایی و مضرات این عادت‌ها اشاره کرد و گفت: مصرف شکر در ایران سه و نیم برابر نرخ جهانی و مصرف نمک ما ۴ برابر جهان است که باید این روند اصلاح شود.

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه در یک دهه گذشته و خصوصا در دو‌سال اخیر اقداماتی برای اصلاح مصرف قند و نمک شده با برنامه‌های فرهنگی انجام شده است گفت: ترویج استفاده از نان کامل یعنی نان سبوس دار در دستور کار قرار دارد. این نان دیابت و سرطان و فشار خون را کاهش می‌دهد. اکنون هزار و ۸۰۰ نانوایی در کشور نان کامل طبخ می‌کنند و امیدواریم استفاده از این نان ترویج بیشتری پیدا کند.

گفتنی است نمایشگاه هفته سلامت با شعار حال خوب ساختنی است در فضایی به وسعت ۵ هزار متر مربع و ۸۰ غرفه از ساعت ۱۷ تا ۲۲ پذیرای بازدید کنندگان است.

دیگر خبرها

  • هزینه ۱۳ میلیارد ریالی درمان بیمه شدگان کرمانشاهی طی سال گذشته
  • نشان‌دار شدن بیش از ۲ هزار زوج نابارور در استان کرمانشاه
  • آغاز توزیع دفترچه‌های سپرده گذاران اتباع خارجی
  • قرارگیری ۱۴ هزار نفر از مردم محلات کم برخوردار بام ایران زیرپوشش بیمه سلامت
  • موسسات درمانی و تشخیصی در صورت قطع سامانه‌های بیمه نیز موظف به ارائه خدمات هستند
  • قرارگرفتن بیماران توانبخشی تحت پوشش صندوق بیماری‌های صعب العلاج
  • شرکت ۱۱ هزار تبعه خارجی در طرح سپرده گذاری اتباع در البرز
  • قرارگرفتن بیماران توانبخشی تحت پوشش صندوق بیماری های صعب العلاج
  • برنامه ریزی برای سلامت همه اقشار جامعه/ ترویج نان سالم یک اولویت باشد
  • برنامه ریزی برای سلامت همه اقشار جامعه