Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش شامگاه دوشنبه ایرنا، طبیب نامدار طب سنتی دکتر حسین خیراندیش با اشاره به استقبال مردم از طب سنتی گفت: در سال های اخیر از سال ۹۸ تا کنون حدود ۳۰ درصد از نسخه های کشور به طب سنتی کشیده شده اند.

وی افزود: تمهیدات ما این است تا به رده سوم و دوم و اول در جهان برسیم زیرا جهت گیری کارمان جهت گیری پژوهشی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این طبیب سنتی کشورمان افزود: امروز مراسم رسمی افتتاح سلامتکده محله پونک در امامزاده عینعلی و زینعلی (ع) برگزار شد، این سلامتکده توانسته  از وزارت بهداشت مجوز فعالیت خود را اخذ کند.

به گفته وی، در این سلامتکده ۲۰ نفر از پزشکان و متخصصان طب سنتی که از همکاران قدیم من هستند فعالیت می کنند و هر یک از این افراد سوابق کاری بسیار بالایی دارند، ما پژوهش هایی را با یکدیگر انجام دادیم.

دکتر خیر اندیش خاطرنشان کرد: این مرکز در غالب ساختمان پزشکان سجاد فعالیت می کرد که از این پس در غالب سلامتکده طب سنتی، مجموعه درمان هایی را در قالب طب سنتی به تمام بیماران ارائه می دهد.

 وی تاکید کرد: چون این مکان محل اسکان و ویزیت استادان طب سنتی است از طریق کادر طب سنتی کشور هم  بیمارانی که نیاز به درمان دارند به این مکان ارجاع داده می شوند.

در این مراسم دبیر هیات امناء و مدیر امامزاده عینعلی و زینعلی (ع) گفت: این امامزاده از نوادگان امام زین العابدین (ع) است که نزدیک به هزار سال است که به عنوان زیارتگاه محل حضور عاشقان اهل بیت (س) است. نزدیک به ۶ سال است که درمانگاه سجاد امامزاده در خصوص طب سنتی خدماتی را ارائه می دهد.

مهدی مزینانی افزود: برای اینکه بتوانیم کارمان را گسترده تر و قانونمندتر کنیم به دو سال است که پیگیر مجوز افتتاح سلامتکده بودیم که خوشبختانه موفق شدیم این مجوز را از دانشگاه علوم پزشکی ایران بگیریم و به عنوان اولین امامزاده، سلامتکده طب سنتی را در این آستان راه اندازی کنیم.

وی ادامه داد: همانطور که می دانید طب سنتی، طب اهل بیت (س) است لذا ما خواستیم در کنار این امامزادگان مقدس خدماتی را ارائه دهیم بنابر این مسیر خود را به سوی طب سنتی پیش بردیم.

مزینانی در ادامه اشاره ای هم به هزینه استفاده از این سلامتکده کرد و اظهار داشت: این سلامتکده زیر نظر مرکز افق فعالیت می کند، سعی کردیم هزینه ویزیت با توجه به وضعیت درآمد خانواده ها تعیین شود، البته آن دسته از افراد نیازمندی که مورد تایید مددکاران خیریه ساجدین که زیر نظر مرکز افق آستان فعالیت می کند، باشند، می توانند به صورت رایگان از خدمات سلامتکده استفاده کنند.

 وی در ادامه به برنامه های اجرایی این آستان داشت و افزود: ما در اینجا ۲۳ نوع خدمات ارائه می دهیم،  باشگاه فرهنگی، ورزشی سجاد آستان یک باشگاه الف در سطح کشور است که خانم ناهید کیانی ورزشکار این باشگاه توانسته است سهمیه المپیک بانوان را کسب کند، اینجا ما شورای حل اختلاف داریم که توانستیم مجوز تبدیل آن به مجتمع قضایی را بگیریم، صندوق خیریه ساجدین آستان و مرکز فیزیوتراپی هم خدمات ارائه می دهند، توسط بنیاد بین المللی صلوات که ۴۰۰ هزار نفر عضو دارد در خصوص تهیه ارزاق، جهیزیه، درمان، کمک هزینه تامین مسکن و ... خدماتی داده می شود.

به گفته مزینانی در خانه فرهنگ ساجدین ۱۵ کلاس آموزشی و کارآفرینی برای بانوان سرپرست خانوار برگزار می شود همچنین آشپزخانه آستان روزانه ۴۰ تا ۵۰ پرس غذای رایگان برای افراد نیازمندی که از شهرستان و پیرامون امامزاده مراجعه می کنند توزیع می کند، مرکز مشاوره پزشکی تخصصی مرکز هم نمونه دیگری از خدمات امامزاده است.

مدیر آستان امامزاده عینعلی و زینعلی (ع) تاکید کرد: شیوع کرونا هم نتوانست فعالیت و خدمات امامزاده را به تعطیلی بکشاند که در طول این مدت ما با رعایت پروتکل های بهداشتی همچنان فعال بودیم، روزانه بیماران بسیاری برای درمان مراجعه می کردند و کمک های بسیاری در حوزه تهیه ماسک و گان و ... داشتیم.

به گزارش ایرنا، امامزاده عینعلی و زینعلی در غرب تهران و در منطقه ۲ قرار دارد.

برچسب‌ها سازمان اوقاف و امور خیریه شهر تهران امامزاده عینعلی و زینعلی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان اوقاف و امور خیریه شهر تهران امامزاده عینعلی و زینعلی سازمان اوقاف و امور خیریه شهر تهران امامزاده عینعلی و زینعلی امامزاده عینعلی و زینعلی طب سنتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۱۴۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح مرکز بهداشت شهرستان زارچ

 به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در آیین افتتاح این مرکز، گفت: بعد از ارتقای زارچ به شهرستان، تلاش برای ارتقای نظام سلامت در شهرستان شروع شد و با تلاش یک‌ساله علوم پزشکی  با اعتباری بالغ‌بر ۵۰ میلیارد ریال مرکز ستادی مرکز بهداشت شهرستان زارچ افتتاح شد.
 هاشمی در خصوص چارت این مرکز افزود: اقدامات اولیه برای اصلاح چارت این مرکز انجام‌شده و امیدواریم تا پایان سال شاهد چارت مصوب ابلاغی از وزارت بهداشت برای این مرکز باشیم.
مرکز بهداشت شهرستان زارچ واقع در خیابان پاسداران روبروی ناحیه مقاومت بسیج زارچ می‌باشد.

دیگر خبرها

  • دو خبر فرهنگی از آران و بیدگل
  • فعالیت دو مرکز تحقیقاتی و فناوری در حوزه تولید واکسن
  • ۹۴ هزار نسخه نشریه ادواری طی یک سال جذب آرشیو مطبوعات رضوی شد
  • 94 هزار نسخه نشریه ادواری طی یک سال جذب آرشیو مطبوعات رضوی شد
  • جذب ۹۴ هزار نسخه نشریه ادواری در آرشیو مطبوعات رضوی
  • افتتاح مرکز بهداشت شهرستان زارچ
  • آیین غبار روبی آستان مقدس امام زاده عبدالله بافق
  • آیین غبار رویی آستان مقدس امام زاده عبدالله بافق
  • تسریع در ساماندهی آستان امامزاده حسین (ع) اولویت شورا است
  • جلوگیری از فعالیت مرکز غیرقانونی طب سنتی در شهرضا