Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-19@21:58:03 GMT

نخستین اولویت اقتصادی دولت آینده چیست؟

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۱۴۳۶۷

نخستین اولویت اقتصادی دولت آینده چیست؟

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، محمدرضا انصاری در قالب برنامه رو در رو با رییس جمهوری آینده در اتاق بازرگانی ایران، گفت: یک دولت و دستگاه‌ اجرایی برای دست یابی به اهداف و برنامه‌های خود از سویی نیاز به وحدت در تصمیم‌گیری، برنامه ریزی و اجرا دارد و در این مسیر باید گام‌هایی مهم بردارد. از سوی دیگر نیاز به نهایی شدن مقدماتی دارد که امکان اجرای سیاست‌هایش را فراهم کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی، به نظر می‌رسد با برخی تحولات بین المللی، می‌توان امیدوار بود که در دولت آینده شرایط بهتری برای پیگیری برنامه‌ها و اهداف اقتصادی فراهم باشد و بهبود وضعیت معیشت مردم و کاهش فشار بر اقشار کم درآمد به عنوان یک اولویت مهم با قدرت پیگیری شود.

نایب رییس اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه تمرکز بر نفت یا سرمایه‌های خارجی، اقتصاد ایران را از اهداف فعلی خود دور می‌کند، بیان کرد: ما وقتی از رشد و جهش تولید صحبت می‌کنیم و امسال نیز سال مانع زدایی نامیده شده، قطعا باید به سمت فعال کردن ظرفیت‌های داخلی و بهبود جدی تولید حرکت کرد.

انصاری ادامه داد: ایران با بیش از ۸۰ میلیون نفر جمعیت، از سویی خود یک بازار اقتصادی بزرگ است و از سوی دیگر جمعیت جوان و فعالی دارد که ایجاد اشتغال و استفاده از ظرفیت‌ آنها می‌تواند برای اقتصاد کشور اهمیت فراوانی داشته باشد. از سوی دیگر اگر ما به دنبال رشد جدی هستیم، باید به سمت صادرات حرکت کنیم. صادرات برای ما یک بازار بسیار گسترده فراهم می‌کند که در کنار افزایش درآمد، دروازه‌های توسعه اقتصادی را نیز خواهد گشود.

وی با بیان اینکه مردم باید احساس کنند، قوانین و دستورالعمل‌ها برای آنها اجرایی می‌شود، خاطرنشان کرد: این اطمینان دهی به جامعه که قوانین در راستای بهبود شرایط آنها وضع و اجرایی می‌شوند و تغییراتی محسوس در زندگی آنها قابل مشاهده است، برای بازسازی سرمایه اجتماعی کشور اهمیت فراوانی خواهد داشت.

 سید ابراهیم رییسی در انتخابات ۲۸ خرداد ماه امسال به عنوان رییس جمهور منتخب مردم ایران انتخاب شد. او در نیمه تابستان، رسما دولت سیزدهم را تشکیل خواهد داد.

پربیننده ترین زمان واریز حقوق خردادماه بازنشستگان اعلام شد اگر یارانه نمی‌گیرید، صبر کنید! به زودی سرمایه‌ ها به سوی ایران سرازیر می‌ شود / دلیل افزایش قیمت ها جنگ اقتصادی است ۵ خبر مهم اقتصادی ۱۴۰۰/۳/۳۰ ۵ خبر مهم اقتصادی ۱۴۰۰/۳/۳۱

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: اقتصاد ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۱۴۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه مدون اقتصادی همدان منطبق با تحقق شعار سال تکلیف شد

استاندار همدان با بیان اینکه عملکرد ادارات منطبق بر سند توسعه استان است، گفت: برنامه مدون اقتصادی همدان امروز در شورای برنامه‌ریزی اعلام و تکلیف شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد ظهر امروز در شورای برنامه‌ریزی استان همدان اظهار‌داشت: ظرفیت‌سازی در امر پشتیبانی از جهش تولید با مشارکت مردم توسط دستگاه‌های اجرایی استان باید با جدیت دنبال شود.

وی ضمن قدردانی از حوزه معاونت اقتصادی استان برای تدوین و ارائه برنامه جامع اقتصادی همدان در راستای تحقق شعار سال بیان کرد: باتوجه به اهمیت و جایگاه حوزه اقتصاد برای جامعه می‌طلبد این برنامه بعنوان یک راهبرد ویژه و تکلیف اجرایی در دستور کار مدیران اقتصادی استان قرار گیرد.

مقام عالی دولت در استان همدان، تاکید کرد: از گذشته نیز توجه استان به سمت اقتصاد، تولید و رشد اشتغال بوده است لیکن با توجه به راهبرد مقام معظم رهبری با جدیت و توان بیشتری این موضوع را دنبال خواهیم کرد.

قاسمی‌فرزاد با بیان اینکه از مدیران، فعالان و بخش‌خصوصی در حوزه اقتصاد انتظار داریم امسال متفاوت از گذشته، پای مردم را به بخش تولید باز کنند،گفت: شهرک‌های صنعتی باید به سمت دانش‌بنیان‌ها و فناوری‌های نوین حرکت کنند.

وی با ابراز رضایت از عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان منطبق بر سند توسعه سه ساله این استان، عنوان کرد: انتظار داریم سهم اعتبارات سفر ریاست جمهوری توسط مدیران دستگاه‌های اجرایی پیگیری و جذب شود.

استاندار همدان با اشاره به اینکه دولت مردمی و انقلابی ایران قوی در تامین آب استان حمایت ویژه و نقش اثر‌گذاری داشت، بیان کرد: خوشبختانه امروز شاهد هستیم که مشکل تامین آب در استان با هم‌افزایی و تعامل بین دولت و دستگاه‌های اجرایی در کنار همکاری و همراهی مردم فهیم استان مرتفع شده است.

قاسمی‌فرزاد با تاکید بر اینکه به کارگیری از بسترهای قانونی نیز در توسعه عمرانی و اقتصادی استان راهگشا خواهد بود، بیان کرد: در جلسات آتی شورای برنامه‌‌ریزی برنامه مدونی از حوزه عمرانی نیز منطبق بر قانون و بسترهای موجود در راستای تحقق شعار سال اعلام و اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه خدمات و برنامه‌هایی که در حوزه عمرانی استان ارائه می‌شود باید پیوست عملیاتی داشته باشد، گفت: تلاش‌ و برنامه‌ریزی برای تحقق شعار سال در حوزه‌های مختلف عمرانی، اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی وظیفه و ماموریت تک تک مدیران استان همدان است و در این زمینه همه مکلف به اجرای سیاست‌های ابلاغی دولت هستیم برهمین‌اساس با هرگونه اهمال کاری به جد برخورد خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • منظور: اقتصاد ایران در اوج تحریم‌ها رشد ۶ درصدی را تجربه کرد
  • رئیس برنامه و بودجه کشور: رشد تولید باید به جهش تبدیل شود
  • برنامه مدون اقتصادی همدان منطبق با تحقق شعار سال تکلیف شد
  • کمیسیون مشترک اقتصادی و تجاری ایران و تاجیکستان تشکیل شد
  • عملیات «وعده صادق» شکل دهنده ساختار نظام بین‌الملل آینده است
  • عملیات«وعده صادق» شکل دهنده ساختار نظام بین‌الملل آینده است
  • رشد اقتصادی نشان دهنده امید ملت ایران به آینده است
  • جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی اولویت مدیران عمرانی کشور باشد
  • تکمیل زنجیره تولید در بخش کشاورزی بوشهر از اولویت‌ها
  • توسعه صنعت فرآوری محصولات کشاورزی در بوشهر اولویت است