Web Analytics Made Easy - Statcounter

حیدرالعبادی رئیس ائتلاف النصر و نخست وزیر سابق عراق در پیام تبریکی به سید ابراهیم رئیسی ابراز امیدواری کرد که در دوره او، روابط ایران و عراق بر اساس «خدمت به منافع دو کشور» و همکاری مبتنی بر «احترام به حاکمیت و نقش های منطقه ای سازنده» باشد.

به گزارش برنا؛ در پیام حیدر العبادی ضمن آرزوی پیشرفت و شکوفایی برای کشور و دولت و ملت ایران آمده است: من امیدوارم که روابط عراق و ایران در دوران دولت شما، شاهد توسعه بیشتری در جهت تأمین منافع دو کشور با توجه به مبانی همکاری، منافع مشترک، احترام به حاکمیت و در پیش گرفتن نقش های منطقه ای باشیم که امنیت، صلح و رفاه را تقویت می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس ائتلاف سیاسی النصر افزود:  ملت های منطقه امروز نیاز مبرم به گشودن افق های جدید دارند که فرصت های فردای بهتر را چند برابر کند.

وی افزود: مسئولیت امروز سران منطقه در زمینه فرماندهی تحولات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی با یک سیاست سازنده در معرض آزمایش است.

بیشترین واکنش ها و پیام های تبریک را عراقی ها از طیف های مختلف برای سید ابراهیم رئیسی ارسال کرده اند.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران به طرز عجیب و بی نظیری در عراق مورد توجه عام و خاص قرار گرفت و در واکنش ها پس از اعلام پیروزی آیت الله سید ابراهیم رئیسی به عنوان رییس جمهوری منتخب، این امر کاملا واضح و آشکار است.

«برهم صالح» رییس جمهوری و «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق تنها به پیام های تبریک اکتفا نکرده، بلکه جزو نخستین رهبران کشورهای منطقه و جهان بودند که تلفنی با آیت الله ابراهیم رئیسی تماس گرفته و به طور مستقیم این پیروزی را تبریک گفتند.

«محمد الحلبوسی» رییس پارلمان و «فائق زیدان» رییس دستگاه قضایی عراق نیز به عنوان دو رییس قوای مقننه و قضایی عراق، پیام تبریک فرستادند و فائق زیدان با توجه به اینکه آیت الله رئیسی پیش از انتخابات ریاست جمهوری، سمت رئیس قوه قضائیه ایران را داشته، از او به عنوان همتای خود یاد کرد، خصوصا اینکه همین چهار ماه قبل در بغداد، میزبان ایشان بود.

«نیچروان بارزانی» رییس و «مسرور بارزانی» نخست وزیر دولت محلی اقلیم کردستان عراق نیز با ارسال پیام های تبریک به نمایندگی از اقلیم کردستان عراق این پیروزی را به آیت الله رئیسی تبریک گفتند.

رهبران سیاسی، علمای دین و تشکل های مختلف عراق نیز به همین مناسبت پیام ها، بیانیه و توئیت های تبریک منتشر کردند که در راس این رهبران سیاسی «سید عمار حکیم» رهبر جریان حکمت ملی، «هادی العامری» رهبر گروه سیاسی – پارلمانی الفتح، «نوری المالکی» رهبر ائتلاف دولت قانون و دبیرکل حزب الدعوه اسلامی و شیخ «خالد الملا» دبیر کل جماعت علمای اهل سنت قرار دارند.

گروه های جهادی و مقاومت در عراق نیز طیف مهمی از جریان های اثرگذار عراقی هستند که به همین مناسبت پیام و بیانیه های تبریک منتشر کردند.

جنبش اسلامی «النجباء» (شیخ اکرم الکعبی)، عصائب اهل الحق (شیخ قیس الخزعلی)، کتائب حزب الله عراق، کتائب سید الشهداء عراق (ابوآلاء الولایی) و مجموعه ای بزرگ از گروه ها و شخصیت های معروف به حمایت از مقاومت عراق از این انتخاب استقبال گسترده کردند تا جایی که برخی این انتخاب را انتقام خون فرماندهان شهید «حاج قاسم سلیمانی» و «ابومهدی المهندس» و پیروزی دیگری بر آمریکا دانستند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: دولت ملت ایران عراق ایران اقتصادی و اجتماعی سید ابراهیم رئیسی انتخابات ریاست جمهوری رییس جمهوری کشورهای منطقه جهان دستگاه قضایی انتخابات قوه قضائیه کردستان عراق دین قانون حزب الله رئیس جمهور عراق حیدرالعبادی ابراهیم رئیسی ابراهیم رئیسی عراق نیز آیت الله پیام ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۱۴۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی سالروز استقلال زیمبابوه را تبریک گفت

رئیس جمهور در پیامی فرارسیدن سالروز استقلال زیمبابوه را تبریک گفت. - اخبار سیاسی -

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور در پیامی با تبریک فرارسیدن سالروز استقلال زیمبابوه به آقای «امرسون منانگاگوا» تصریح کرد: تعاملات دوجانبه ایران و زیمبابوه در سنوات اخیر رو به توسعه بوده و دیدارهای متناوب مقامات عالی‌رتبه دو کشور نویدبخش گسترش فزاینده مناسبات در تمامی ابعاد است.

رئیسی: وعده صادق هیمنه شکست‌ناپذیری اسرائیل را فرو ریختانتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رئیس‌جمهور: عزم دولت برای تامین آب سمنان جدی است
  • رییس‌جمهور: عزم دولت برای تامین آب سمنان جدی است
  • رییس جمهور ایران اسلامی وارد سمنان شد
  • رئیسی سالروز استقلال زیمبابوه را تبریک گفت
  • پیام تبریک رئیس جمهور به مناسبت سالروز استقلال زیمبابوه
  • پیام تبریک سران عربستان، هند و قزاقستان به رییس‌جمهور
  • پیام تبریک سران عربستان، هند و قزاقستان به رئیس جمهور ایران
  • پیام تبریک رئیس جمهور برای قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی در آسیا
  • پیام تبریک رئیس‌جمهور درپی قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی در آسیا
  • پیام تبریک رئیس جمهور به مناسبت قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی در آسیا