Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-19@21:27:41 GMT

سرنگونی پهپاد ساخت آمریکا در مأرب

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۱۴۶۹۳

سرنگونی پهپاد ساخت آمریکا در مأرب

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن یک فروند پهپاد آمریکایی متعلق به ائتلاف سعودی را حین پرواز بر فراز مأرب هدف قرار داده و ساقط کردند.

در حال تکمیل....

.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۱۴۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدرتمندترین پهپاد ایران؛ شاهد-۱۴۹ (غزه) چه توانمندی‌هایی دارد؟

شاهد- ۱۳۶ که با نام‌های Geran-۲ یا Geranium-۲ در میان روس‌ها شناخته می‌شود، توسط روسیه در حملات گسترده به اوکراین استفاده می‌شود. شاهد- ۱۳۶ می‌تواند در دسته‌های ۵ تایی پرتاب شود، توسط سیستم موقعیت یابی جهانی روسیه GLONASS هدایت شده است.

شاهد-۱۳۶ در واقع یک پهپاد انتحاری است که برای برنامه ریزی، پرتاب و فراموشی طراحی شده است، اما می‌تواند ۹۰۰ کیلومتر را طی کند. به ادعای سندی که توسط آنتون گراشچنکو در ایکس (توییتر سابق) منتشر شده است، هزینه تولید آن به طرز شگفت انگیزی پایین است.

بر اساس گزارش روزیاتو، توان پهپادسازی ایران به حدی رسیده است که یک پهپاد سنگین وزن تولید کند. پهپاد شاهد ۱۴۹ “غزه” می‌تواند ۷۰۰۰ کیلومتر را طی کند و بیش از ۱۳ مهمات را حمل نماید.

شاهد-۱۴۹ (غزه) اولین پهپاد ایرانی است که از موتور توربوپراپ نیرو می‌گیرد. وزن این پهپاد ۳،۱۰۰ کیلوگرم اعلام شده و گفته می‌شود که ۳۵ ساعت مداومت پروازی و توان حمل ۵۰۰ کیلوگرم بمب یا موشک را دارد. شعاع عملیاتی پهپاد غزه ۲،۰۰۰ کیلومتر بوده و ارتفاع پروازی آن ۳۵،۰۰۰ پا اعلام شده است.

tags # پهپاد ، اسلحه و جنگ افزار سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • قدرتمندترین پهپاد ایران؛ شاهد-۱۴۹ (غزه) چه توانمندی‌هایی دارد؟
  • قدرتمندترین پهپاد ایران
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا علیه صنایع وابسته به پهپاد و موشک ایران/ وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در شورای امنیت توسط آمریکا/ روایت امیرعبداللهیان از رایزنی‌های دیپلماتیکش در نیویورک/ حمله اسرائیل به پایگاه‌های دفاع هوایی در جنوب سوریه
  • سرنگونی ۱۰۰ جنگنده پیشرفته؛ افتخاری از پدافند هوایی ایران + فیلم
  • کلیپی از مدل حمله پهپاد انتحاری ایرانی به پایگاه اسرائیلی‌ها | فیلم
  • کشتی حامل تجهیزات برای غزه دچار حریق شد
  • پنتاگون: کشتی حامل تجهیزات برای غزه دچار حریق شد
  • فیلم/ لحظهٔ اصابت پهپاد انتحاری حزب‌الله به منطقهٔ العرامشه
  • ادعای فرماندهی مرکزی آمریکا درباره مقابله با دو پهپاد یمنی
  • ادعای سنتکام درباره مقابله با ۲ پهپاد یمنی