Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، پنج شنبه گذشته «یائیر لاپید» وزیر خارجه جدید اسرائیل برای دومین بار با «آنتونی بلینکن» همتای آمریکایی خود تلفنی گفتگو کرد و در بیانیه‌ای کوتاه که پس از این گفتگوی تلفنی منتشر شد، بدون اشاره صریح به ایران بر سر توافق خود با بلینکن بر سر رویکرد «عاری از غافلگیری» خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر پیشین اسرائیل که پس از شکست در تشکیل کابینه جدید و پایان عصر حاکمیتش در رژیم صهیونیستی، اکنون به عنوان سرکرده مخالفان فعالیت می‌کند، مدعی شد که درخواستهای دولت «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا مبنی بر اطلاع رسانی به واشنگتن پیش از دست زدن به هرگونه عملیات علیه برنامه هسته‌ای ایران را رد کرد و اینکه یائیر لاپید هفته گذشته در گفتگوی تلفنی با بلینکن این وعده را به وی داده است.

نتانیاهو مدعی شد که لاپید به رویکرد «عاری از غافلگیری» در قبال ایران متعهد شده و حتی این مورد در بیانیه منتشره وزارت خارجه اسرائیل ذکر شده، هرچند که در متن خلاصه این گفتگوی تلفنی که از سوی آمریکا منتشر شده، به این تعهدسپاری اشاره‌ای نشده است.

نخست وزیر پیشین اسرائیل در ادامه ادعاهای خود افزود که این تعهد جدید لاپید امنیت ملی اسرائیل را به خطر می‌اندازد و اینکه وزیر خارجه این رژیم آزادی عمل اسرائیل علیه برنامه هسته‌ای ایران و همچنین حق دفاع از خود را نادیده گرفته است.

نتانیاهو همچنین گفت که توافق لاپید با بلینکن پیام ضعفی برای ایران می‌فرستد و دولت بایدن «در حال بازگشت به توافق خطرناک هسته‌ای با ایران» است.

لاپید در واکنش به اظهارات نتانیاهو با بیانیه‌ای کوتاه از نتانیاهو بابت پند و نصایحش قدردانی کرد و گفت که آنها را مدنظر قرار خواهد داد.

بنا به گزارش آکسیوس، دلیل پافشاری نتانیاهو بر این موضوع این است که وی می‌خواهد به چهره مقاومت اسرائیل در برابر برنامه هسته‌ای ایران هم در داخل و هم در واشنگتن بشمار رود.

گفتنی است، «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی ایالات متحده در ماه آوریل در گفتگو با شبکه خبری ان بی سی از توافق بر سر رویکرد عاری از غافلگیری میان مقامات واشنگتن و تل آویو خبر داد.

کد خبر 5241421

منبع: مهر

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی اسرائیل یائیر لاپید نتانیاهو ایران برنامه هسته ای ایران ایالات متحده امریکا آنتونی بلینکن ایالات متحده امریکا ایران فلسطین رژیم صهیونیستی عراق انتخابات 1400 سیدابراهیم رئیسی روسیه برجام افغانستان عربستان سعودی ترکیه جو بایدن مذاکرات وین هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۱۴۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانواده‌های اسرای صهیونیست: بدترین نخست‌وزیر، برو!

خانواده‌های اسرای صهیونیست در نوار غزه و حامیان آن‌ها که از بی‌توجهی کابینه رژیم اشغالگر به سرنوشت فرزندان خود خشمگین هستند، خواستار کناره‌گیری نخست‌وزیر این رژیم از سمتش شدند.

به گزارش ایسنا، «غی بن درور» ۵۴ ساله که در تظاهرات در مقابل خانه نتانیاهو در «قیساریه» شرکت کرده بود به خبرنگاران گفت: «من در تظاهرات علیه بدترین نخست‌وزیر تاریخ اسرائیل شرکت کرده‌ام.»

طبق گزارش شبکه المیادین، وی گفت: نتانیاهو نمی‌خواهد اسرا به اسرائیل بازگردند؛ چراکه وی نمی‌خواهد جنگ پایان یابد، چون در چنین صورتی باید به زندان برود.

«یائل بن بورات» وکیل ۶۲ ساله صهیونیست نیز که در این تظاهرات حضور داشت، اظهار کرد: ما اینجا هستیم تا با خانواده‌های اسرا ابراز همدردی و همبستگی کنیم.

وی افزود: من نمی‌خواهم این عید (عید یهودی پسح) را در حالی جشن بگیرم که بسیاری از برادران و خواهران ما هنوز در غزه هستند.

این وکیل صهیونیست ادامه داد: همه ما معتقدیم که او (نتانیاهو) مسئول فاجعه وحشتناکی است که در هفتم اکتبر رخ داد و وی در مذاکره برای آزادی اسرا نیز شکست خورده است.

معترضان همچنین خواستار کناره گیری نتانیاهو از سمت خود شدند و گفتند که او در مدیریت جنگ و بازگرداندن اسرا شکست خورده است و نمی‌تواند در قدرت بماند.

همزمان با این فعالیت اعتراضی، تعدادی از خانواده‌های اسرای صهیونیست در غزه برای اطلاع از آخرین تحولات پرونده تبادل اسرا، با «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی دیدار کردند.

مادر یکی از این اسرا پس از دیدار با گالانت گفت آنچه که خانواده‌ها عملا در این دیدار شنیده‌اند این است که هیچ راه حلی وجود ندارد و نهاد امنیتی رژیم اشغالگر نمی‌داند چگونه اسرا را بازگرداند.

وی افزود: نسبت به رهبران فعلی احساس ناامیدی می‌کنیم و از آن‌ها می‌خواهیم استعفای خود را ارائه دهند و جا را برای رهبری دیگر که بتواند راه حل ارائه دهد باز کنند.

خانواده‌های اسرای صهیونیست در نوار غزه و حامیان آن‌ها کابینه رژیم صهیونیستی را مقصر ماندن فرزندان خود در اسارت می‌دانند.

مقاومت فلسطین به رهبری جنبش حماس، هفتم اکتبر (۱۵ مهر) عملیات منحصر بفردی را با حمله به شهرک‌های صهیونیست‌نشین منطقه «غلاف غزه» انجام داد و ده‌ها صهیونیست را به اسارت گرفت. کارشناسان این عملیات را یک شکست راهبردی برای رژیم صهیونیستی و ارتش «افسانه‌ای» ادعایی آن ارزیابی می‌کنند. این عملیات باعث آغاز تجاوزات وحشیانه ارتش رژیم اشغالگر به مناطق مسکونی در نوار غزه شد و این تجاوزات از هفتم اکتبر تا ۲۴ نوامبر (سوم آذر) ادامه داشت و پس از یک وقفه یک هفته‌ای جمعه اول دسامبر بار دیگر از سر گرفته شد.

دیگر خبرها

  • تاکتیک رسانه‌ای واشنگتن پست در قبال عملیات وعده صادق
  • خانواده‌های اسرای صهیونیست: بدترین نخست‌وزیر، برو!
  • غزه؛ محور گفتگوی «بلینکن» و «گالانت»
  • لاپید: نتانیاهو هم باید استعفا کند
  • نویسنده صهیونیست: نابودی اسرائیل به دست نتانیاهوست
  • رویکرد متناقض آمریکا در قبال مساله فلسطین
  • نتانیاهو به گالانت: اطلاعات حساس را فاش کردی!
  • نتانیاهو: تحریم ارتش اسرائیل تصمیمی پوچ است
  • لاپید: سیاست‌های کابینه نتانیاهو بیش از همه، به ارتش آسیب می‌زند
  • هزاران صهیونیست بازهم خواستار استعفای نتانیاهو شدند