Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک گزارش نشان می‎دهد که شیوع ویروس کرونا در میان زندانیان زندان‎های آمریکا رو به افزایش است.

خبرگزاری میزان - آمریکا یکی از بزرگترین مراکز شیوع کووید-۱۹ در جهان است؛ حدود ۱۰ درصد از آمریکایی‌ها به این بیماری مبتلا شده‎اند؛ این نرخ بسیار بیشتر از متوسط جهانی، یعنی ۲.۲ درصد است.

به گزارش پایگاه «کوارتز»، اما در زندان‌های آمریکا، این نرخ تقریباً ۴ برابر بیشتر است؛ تا اول آوریل، دستکم ۳۹ درصد از جمعیت زندانیان در آمریکا به ویروس کووید-۱۹ مبتلا شده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افراد زندانی در مقایسه با بقیه افراد ۵.۵ برابر بیشتر در معرض خطر ابتلا به کووید-۱۹ و ۳ برابر بیشتر در معرض خطر مرگ هستند.

بر اساس تحقیقی که در مجله «Proceedings of the National Academy of Sciences» منتشر شده، این موضوع یکی از دلایل اصلی نابرابری نژادی گسترده در بین بیماران مبتلا به کووید-۱۹ در آمریکاست.

داده‌های مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا نشان می‌دهد که افراد لاتین تبار و سیاه پوستان در آمریکا به دلیل ابتلا به این ویروس حدودا ۳ برابر بیشتر از جمعیت عمومی در بیمارستان بستری می‌شوند و احتمال مرگ بر اثر آن نیز در مقایسه با جمعیت عمومی ۲ برابر بیشتر است.

جای تعجب نیست که شیوع کووید-۱۹ در زندان‌ها بسیار بیشتر از جمعیت عمومی آمریکا باشد.

آمریکا دارای بیشترین زندانیان در جهان (حدود ۲.۲ میلیون نفر) و بالاترین میزان افراد در زندان یا بازداشت به نسبت جمعیت هر کشور بزرگ است.

زندان‎های آمریکا بسیار شلوغ هستند و مدت‎هاست که این موضوع زمینه ساز اپیدمی‌های بیماری‌های مسری، از سل گرفته تا آنفلوانزا و اچ آی وی، است.

«اریک رین هارت»،استاد دانشگاه «نورث وسترن» و محقق در بانک جهانی، می‎گوید «کووید-۱۹ نشان داد که چگونه سیستم آمریکا نه تنها در زندان‎ها، بلکه در جوامع وسیع تری که زندانیان و زندان‌ها به آن‌ها متصل هستند، عامل محرک ابتلا‌هاست.»

بیشتر بخوانید: شمار زندانیان آمریکایی مبتلا به کرونا از ۳۹۸ هزار و ۸۰۰ نفر گذشت رد هزاران درخواست آزادی مشروط زندانیان آمریکایی در دوران کرونا

در هر زمان مشخص در آمریکا، حدود ۶۰۰ هزار نفر قبل از محاکمه در زندان‌های محلی نگهداری می‌شوند و در واقع برای چند روز در بازداشت هستند.

زندان‌ها مکان‌هایی نیستند که افراد در آن حبس شوند و سپس از اجتماع جدا شوند؛ آن‌ها در ارتباط مداوم با جامعه هستند.

باید کارکنان زندان‌ها و بازداشتگاه را که در این امکانات کار می‌کنند به این موضوع اضافه کرد، که پس از پایان کار به خانه باز می‌گردند.

«رین هارت»، می‎گوید «این تقصیر افراد نیست، بلکه این تقصیر سیستمی است که مردم را به زور با خطرات روبرو می‌کند.»

این تاثیر در جوامع سیاهپوستان و لاتین تبارها، که بیش از حد در زندان‌ها و بازداشتگاه‌ها به سر می‌برند، بیشتر است.

حدود ۹۰ درصد جمعیت زندان‌ها در شیکاگو را سیاه پوستان یا لاتین تبار‌ها تشکیل می‌دهند و در نتیجه تحقیقات نشان می‎دهد که ۸۶ درصد از افزایش بار بیماری مرتبط با زندان‌ها مربوط به زندان‌هایی است که اکثریت جمعیت آن‌ها را سیاه پوستان و لاتین تبار‌ها تشکیل می‌دهند.

درک نقش زندان‌های آمریکا در شیوع کووید-۱۹ جنبه‌ای از سیستم زندان‌ها را که به ندرت مورد توجه قرار می‌گیرد، روشن می‌کند؛ تاثیر آن بر سلامت عمومی؛ بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که ابتلای بالا در میان اقلیت‌های قومی و نژادی در زندان‌های آمریکا می‌تواند تاثیر گسترده بر جوامع آن‌ها در خارج از زندان‌ها بگذارد.


انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا جو بایدن

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آمریکا آمریکا جو بایدن زندان های آمریکا برابر بیشتر زندان ها کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۱۴۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طلسم پروژه انتقال زندان زرند به خارج از شهر شكست/قول تخصيص بودجه

رییس دادگستری زرند گفت:مشکل شهرستان وجود زندان در مرکز شهر است که مشکلاتی را برای شهروندان و به ویژه مجاورین زندان به وجود آورده است.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، در راستای اجرای سند تحول و تعالی دستگاه قضایی و به جهت رسیدگی به امور مددجویان و بررسی وضعیت زندان، رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب شهرستان، به همراه جمعی از قضات از زندان شهرستان بازدید و به درخواست ۲۰۹ نفر از زندانیان رسیدگی کردند.

در حاشیه این بازدید رئیس دادگستری شهرستان زرند گفت: با عنایت به برنامه ریزی صورت گرفته و با توجه به ضرورت پایش پرونده زندانیان و سرکشی دوره‌ای از زندان ها، مشکلات زندانیان توسط قضات چهره به چهره بررسی و دستور تسریع رسیدگی به موضوعات مرتبط با مددجویان صادر شده است.

ابوالفضل فرحبخش با اشاره به استمرار بازدید‌های ماهیانه از زندان تصریح کرد: در برنامه بازدید از زندان علاوه بر رسیدگی به پرونده قضایی زندانیان، وضعیت زندان‌ها از نظر رفاهی، بهداشتی بند‌های موجود و وضعیت غذایی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

رئیس حوزه قضایی زرند گفت: مهمترین مشکل شهرستان وجود زندان در مرکز شهر است که مشکلاتی را برای شهروندان و به ویژه مجاورین زندان به وجود آورده است و که در این خصوص با توجه به در نظر گرفتن زمین برای احداث زندان جدید و قول مساعد رییس سازمان زندان‌های کشور برای تخصیص بودجه امیدواریم به زودی امکان ساخت و انتقال زندان به خارج از شهر فراهم گردد.

دیگر خبرها

  • کمک ۴۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی خیرین برای آزادی زندانیان غیر عمد در فارس
  • طلسم پروژه انتقال زندان زرند به خارج از شهر شكست/قول تخصيص بودجه
  • رهاورد ۱۶ جشن گلریزان ستاد دیه استان فارس اعلام شد
  • ضرورت انتقال زندان به خارج از شهر زرند
  • کمک ۱۷۰ میلیون تومانی نیرو‌های یگان حفاظت زندان‌های فارس به جشن گلریزان
  • نقش پررنگ سینما در آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد
  • (ویدئو) غافلگیری زندانیان هنگام فرار از تونل حفر شده در زندان
  • هدیه تولد، آزادی زندانی در جهرم
  • آزادی ۲۵۰ زندانی در آذربایجان غربی تا آخر اردیبهشت
  • افزایش استفاده از پابند الکترونیکی برای زندانیان خوزستان