Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی اصغر آسمانی مقدم روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سهمیه ۶ هزار مسکن اقشار کم‌درآمد در شهرستان‌های مختلف استان توزیع و برای متقاضیان پرونده تشکیل شده است.

وی گفت: از این تعداد مالکان پنج هزار و ۹۹۸ واحد موفق به عقد قرارداد با بانک شده‌اند که ۵۰ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه با بازپرداخت ۱۵ ساله و ۳۰ میلیون تومان بلاعوض برای ساخت به آنها پرداخت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی با اشاره به اینکه امسال تسهیلات ساخت مسکن روستایی به ۱۰۰ میلیون تومان با بازپرداخت ۲۰ ساله افزایش یافته است گفت: واحدهای باقیمانده در طرح مسکن اقشار کم‌درآمد که هنوز موفق به عقد قرارداد با بانک نشده‌اند می‌توانند از شرایط جدید تسهیلاتی استفاده کنند.

وی اظهار داشت: از بین پرونده‌های تشکیل شده، پنج هزار و ۵۴۹ واحد به مرحله اجرای فونداسیون رسیده است.

آسمانی مقدم گفت: از این تعداد چهار هزار و ۳۵۲ واحد به مرحله اجرای اسکلت، سه هزار و ۷۸۱ واحد اجرای سقف و ۲ هزار و ۷۵۴ واحد به مرحله سفت‌کاری رسیده است.

وی افزود: این طرح علاوه بر ساکنان شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر مشمول روستاییان نیز می‌شود همچنین با رعایت مقررات ملی ساختمان افراد واجد شرایط می‌توانند روی طبقات ساخته شده سایر اعضای خانواده این واحدها را بسازند.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی گفت: در شهرهای زیر ۲۵ هزار خانوار در هر نقطه از شهر امکان ساخت این خانه‌ها وجود دارد اما در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر باید متقاضی واحد مد نظر را در مناطق حاشیه شهرها از جمله روستاهای اقماری بنا کند.

وی اظهار داشت: تیپ نقشه این منازل به طور میانگین ۶۰ متر مربع است اما در صورتی که فرد متقاضی آورده بیشتری داشته باشد، امکان افزایش زیربنا وجود دارد.

پس از اجرای موفقیت‌آمیز طرح ساخت ۱۰ هزار واحد مسکن محرومان در خراسان جنوبی که در پی سفر اسفند ۹۷ «محمدباقر نوبخت» به این استان عملیاتی و بسیاری از این واحدها در مناطق روستایی افتتاح شد، احداث مسکن شهری برای نیازمندان هم در اولویت قرار گرفت و تفاهم‌نامه آن خرداد سال گذشته در سفر رییس سازمان برنامه و بودجه به امضا رسید.

براساس این تفاهم‌نامه، مقرر شد پنج هزار واحد مسکن برای اقشار کم‌درآمد و بد مسکن‌ها در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت و در حاشیه شهرها یا بافت‌های فرسوده شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر جمعیت احداث شود. همچنین یک هزار واحد مسکونی برای تامین مسکن بازنشسته‌های واجد شرایط در این طرح لحاظ شده است.

با توجه به اقدامات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در انجام تعهد ساخت پنج هزار واحد مسکونی از مجموعه سهمیه طرح مسکن محرومان و نتایج خوبی که در خراسان جنوبی به همراه داشت، ساخت ۶ هزار واحد مسکن شهری برای اقشار کم‌درآمد نیز به این حوزه واگذار شد.

عملیات اجرایی ۶ هزار واحد مسکن شهری ویژه اقشار کم‌درآمد در استان خراسان جنوبی همزمان با سومین روز هفته دولت ۹۹ آغاز شد و اعتبار پیش‌بینی شده برای ساخت این واحدها ۷۸۰ میلیارد تومان شامل تسهیلات بانکی و آورده متقاضی است.

برچسب‌ها توسعه ایران سازمان برنامه و بودجه بنياد مسكن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی مسکن پروندهٔ خبری خدمات ماندگار و گام های توسعه در خراسان جنوبی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: توسعه ایران سازمان برنامه و بودجه بنياد مسكن انقلاب اسلامی توسعه ایران سازمان برنامه و بودجه بنياد مسكن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی مسکن اقشار کم درآمد هزار واحد مسکن خراسان جنوبی ۲۵ هزار نفر پنج هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۱۴۸۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روشنایی گردنه زاغه ملایر به طول ۵ کیلومتر آماده بهره برداری است 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، مهرداد آهکی افزود: با توجه به اینکه گردنه زاغه ملایر جزء محور‌های پرتصادف و حادثه خیز استان بشمار می‌آمد که سالانه شاهد تصادفات رخ‌به‌رخ منجر به فوت در این گردنه بودیم، در سال گذشته با استفاده از ظرفیت گروه امانی اداره کل اجرای عملیات نصب حفاظ بتنی (نیوجرسی) به طول ۳/۵ کیلومتر در این گردنه به پایان رسید.

او با اشاره به فرسوده بودن سیستم‌های روشنایی موجود در گردنه زاغه تصریح کرد: به‌منظور ارتقاء ایمنی و رفع خاموشی‌های مکرر، عملیات نوسازی و انتقال سیستم روشنایی به رفوژ وسط در دستور کار اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان قرار گرفت که هم اکنون با پیشرفت فیزیکی ۹۸٪ آماده بهربردای است.

مدیر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان گفت: طبق گزارش و آمار پلیس راه استان بعد از نصب نیوجرسی تعداد تصادفات منجر به فوت در گردنه زاغه به صفر رسیده است و این گردنه نیز از نقاط حادثه‌خیز استان خارج شده و هم اکنون جزء گردنه‌های ایمن استان همدان محسوب می‌شود.

دیگر خبرها

  • ساخت ۱۵۰۰ واحد مسکن محرومین در حاشیه شهر مشهد
  • درحال ساختن بودن۱۵۰۰ واحد مسکونی برای محرومین در حاشیه شهر مشهد
  • ۱۵۰۰ واحد مسکونی برای محرومین در حاشیه شهر مشهد در حال ساخت است
  • بیش از ۷۰ پروژه سلامت در خراسان شمالی آماده راه اندازی است‌
  • سد شهید لشگری نهب آماده بهره برداری
  • بیش از ۱۹ هزار واحد مسکونی در سمنان در حال ساخت است
  • روشنایی گردنه زاغه ملایر به طول ۵ کیلومتر آماده بهره برداری است 
  • پروژه‌های آماده‌سازی اراضی ۱.۵ میلیون واحد مسکونی در کشور آغاز شد
  • ۵۷۵ واحد نهضت ملی مسکن در شهر جدید سهند آماده بهره‌برداری است
  • بهره برداری و آماده بکار بودن ۱۶ دستگاه دیزل ژنراتور در خراسان شمالی