Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایران، در راستای کاهش شکاف دیجیتال در برزیل، بتازگی هیأتی از این کشور به امریکا سفر کرده تا اعتبار 2میلیارد دلاری لازم را برای تأمین مالی پروژه‌های ارتباطات و پهن باند ازجمله 5G دریافت کند. با توجه به افزایش واکسیناسیون در جهان، حالا دیگر دنیا خود را برای دوران پساکرونا آماده می‌کند و برزیل هم می‌خواهد تراژدی کرونا را به فرصت تبدیل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پوشش اینترنتی مناطق دورافتاده

هرچند بر اساس ارقام منتشر شده توسط کمیته راهبری اینترنت برزیل (CGI.br) در حال حاضر حدود 71درصد از خانوارهای برزیلی به اینترنت دسترسی دارند ولی با این حال هنوز هم بیش از 20 میلیون خانوار این کشور از عصردیجیتال جدا مانده و هیچ دسترسی به اینترنت ندارند که این موضوع در میان خانوارهای فقیرتر شیوع بیشتری دارد. درحال حاضر 35درصد از خانه‌های منطقه شمال شرقی برزیل از وب استفاده نمی‌کنند چراکه به اینترنت دسترسی ندارند.

 در همین راستا با سفر هیأتی از برزیل به امریکا سرانجام مقرر شد بانک توسعه بین امریکایی (IDB) اعتبار 2 میلیارد دلاری را در اختیار برزیل قرار دهد که البته نیمی از کل این اعتبار به پروژه‌های ابتکاری ارتباطی در منطقه آمازون اختصاص خواهد یافت. (بانک توسعه بین‌المللی امریکایی (IDB)قدیمی‌ترین وبزرگترین مؤسسه توسعه چند جانبه است که به منظور کمک به توسعه اقتصادی و اجتماعی منطقه امریکای لاتین وکارائیب تأسیس شده است. طرح‌هایی که IDB آنها را تأمین مالی می‌کند، فرصت‌های تجاری بنیادینی ایجاد می‌کنند و البته اولویت‌های کنونی اعطای وام این بانک، کاهش فقر و تحقق عدالت اجتماعی است).

 این یکی از بزرگترین بودجه‌هایی است که تاکنون توسط IDB برای پروژه‌های ارتباطی در برزیل تصویب شده است و درواقع به‌دنبال تحقق آن، مردم بویژه در شمال این کشور به دنیای آنلاین خواهند پیوست. وزارت ارتباطات برزیل قصد دارد از این اعتبار برای انتقال فیبر و ایجاد شبکه‌های ارتباطی به مناطق دور افتاده، بویژه در آمازون استفاده کند تا به این ترتیب برنامه‌هایی را برای کاهش شکاف دیجیتالی توسعه دهد. این منابع بیش از 9.2 میلیون برزیلی را که هنوز در ایالات شمالی این کشور ازجمله منطقه آمازون به اینترنت دسترسی ندارند زیر پوشش قرار خواهد داد.

مائوریسیو کلاور-کارون (Mauricio Claver-Carone)، رئیس IDB از تعهد این بانک به تخصیص منابع برای حمایت از تحول دیجیتالی برزیل خبر داد و گفت: در راستای استراتژی گروه IDB برای بهبود وضعیت کشورهای امریکای لاتین و کارائیب و تحقق چشم‌انداز 2025 که پایداری و تحول دیجیتال را ستون‌هایی برای از سرگیری رشد در دوران پس از کرونا می‌داند، این بودجه به برزیل اختصاص یافت.

وی بار دیگر با تأکید بر وجود شکاف دیجیتال در برزیل گفت: با این که برزیل در دوران شیوع کووید19 کارنامه موفقی از خود به نمایش گذاشت و در زمینه دولت الکترونیک رشد گسترده‌ای داشته اما به هرحال کاستی‌های بسیاری هم دیده می‌شود که تلاش داریم این شکاف‌ها و نابرابری‌ها را از بین ببریم. در دوران پاندمی، دانش‌آموزان در خانواده‌های آسیب پذیر که دسترسی مناسبی به اینترنت نداشتند با مشکلات بسیاری مواجه شدند و این موضوع را در زمینه سلامت، دورکاری و.. . نیز می‌توان مشاهده کرد.

رئیس IDB افزود: تحقیقات نشان می‌دهد 95 درصد خانوارهای بالای خط متوسط در برزیل به کامپیوتر دسترسی دارند در حالی که میزان این تجهیزات در طبقه متوسط روبه پایین به 44 درصد می‌رسد. همچنین فقط بیش از نیمی از جمعیت مناطق روستایی یعنی حدود 53درصد آنها به اینترنت دسترسی دارند درحالی که این رقم در مناطق شهری به 77درصد می‌رسد. وی یادآور شد: برای پر کردن چنین شکاف دیجیتالی باید تلاشی گسترده داشت.

سریع‌ترین رشد دولت الکترونیک در برزیل

با وجود گزارش‌هایی که از وجود شکاف دیجیتال در برزیل به گوش می‌رسد باید گفت که سازمان ملل در مواردی هم این کشور را در رده بهترین‌ها قرار داده است. طبق گزارش سازمان ملل متحد، برزیل در میان کشورهایی قرار دارد که در دوران پاندمی سریعترین رشد را در دولت الکترونیک و اقتصاد دیجیتال داشته است و برای نخستین بار از نظر این شاخص در کنار کشورهای امریکایی مانند آرژانتین، شیلی و کاستاریکا قرار گرفته است. در دوران پاندمی کووید19، درصد بالایی از افراد با درآمد پایین‌تر در این کشور به دنیای مجازی پیوستند و خرید آنلاین و استفاده از سرویس‌هایی ازجمله پورتال‌های دولتی، تفریحی و... را آغاز کردند. گفتنی است طبق گزارش 2020 سازمان ملل متحد، کشورهای دانمارک، کره‌جنوبی و استونی در رده‌بندی دولت الکترونیک در جایگاه‌های اول تا سوم جهان ایستاده‌اند و پس از آن فنلاند، استرالیا، سوئد و بریتانیا جای دارند. نیوزیلند، امریکا، هلند، سنگاپور، ایسلند، نروژ و ژاپن هم در رده‌های بعدی ایستاده‌اند و به نظر می‌رسد برزیل هم با دریافت کمک مالی بانکIDB بتواند فاصله خود را با این کشورها کمتر کند.

یک انقلاب بزرگ اینترنت

بسیاری معتقدند که برزیل با سرمایه گذاری‌های کلان در زمینه پهنای باند و 5G در آستانه یک انقلاب بزرگ اینترنت قرار دارد و افقی روشن فراروی این کشور خواهد بود. برزیل در دوران پاندمی، متوجه نیاز و وابستگی شدید به اینترنت برای بانکداری، تجارت، ارتباطات و حتی تفریح و سرگرمی و... شد و در این زمینه تلاش‌های خوبی انجام داد. طبق گزارش آوریل Speedtest Global Index، برزیل 49 امین کشور جهان از نظر میزان سرعت اینترنت ثابت و 74 امین کشور جهان ازنظر سرعت اینترنت همراه محسوب می‌شود و البته باید گفت به‌دلیل سرمایه‌گذاری مناسب، سرعت اینترنت ثابت در این کشور رشد سالانه 69.2درصدی داشته و از رتبه پنجاه و ششم در آوریل 2020 به رتبه 49 در آوریل 2021 رسیده است. گفتنی است که برزیل از نظر سرعت اینترنت ثابت در امریکای لاتین بعد از شیلی قرار گرفته و کلمبیا، مکزیک و آرژانتین در رده سوم تا پنجم جای دارند.

برزیل از نظر سرعت اینترنت همراه نیز سومین کشور امریکای لاتین به شمار می‌رود و بعد از مکزیک و آرژانتین جای گرفته است، کلمبیا در جایگاه چهارم و شیلی نیز در رده پنجم قرار دارد.

 همچنین باید گفت که برزیل بزرگترین بازار تجارت الکترونیک در امریکای لاتین است و پاندمی، این رشد را شتاب بخشید به‌گونه‌ای که تنها در چند هفته نخست آغاز شیوع کووید 19، تجارت الکترونیک در این کشور 40درصد افزایش یافت. در سال گذشته حدود 105میلیون برزیلی وسایل مصرفی خود را از طریق اینترنت خریداری کردند که به این ترتیب ارزش کل بازار الکترونیک در این کشور به 21.22میلیارد دلار رسید. در دوران پاندمی کرونا91.4درصد از کاربران اینترنت در برزیل برای خرید یک محصول یا دریافت یک سرویس، جست‌و‌جوی اینترنتی انجام داده و 76درصد آنها خریدشان را به‌صورت آنلاین انجام داده‌اند که البته سهم 50.8درصدی از این خرید آنلاین به گوشی‌های هوشمند مربوط می‌شود.

160میلیون کاربر اینترنت

اگر هم بخواهیم بر وضعیت دیجیتال برزیل نگاهی گذرا داشته باشیم باید گفت که گزارش مؤسسات پژوهشی We Are Social و Hootsuite نشان از حضور 160میلیون کاربر اینترنت در برزیل و ضریب نفوذ 75درصدی اینترنت در این کشور دارد. طبق این گزارش، برزیل با جمعیت 213.3 میلیون نفری دارای160میلیون کاربر اینترنت است که این رقم بین سال‌های 2020 و 2021 رشد 6.4درصدی نشان می‌دهد. به بیان دیگر در این بازه زمانی، تعداد کاربران اینترنت 9.6میلیون نفر افزایش یافته است.

از نظر کاربران شبکه‌های اجتماعی هم باید گفت که در این کشور 150میلیون کاربر وجود دارد که این رقم نسبت به سال 2020 حدود 10میلیون نفر افزایش داشته و نشان از رشد 7.1درصدی در فاصله سال‌های 2020 و 2021 دارد. گفتنی است که تعداد کاربران شبکه اجتماعی برزیل معادل 70.3درصد کل جمعیت این کشور است.

در زمینه شاخص توسعه ارتباطات این کشور از نظر تلفن همراه نیز تحقیقات نشان می‌دهد در این کشور 205.4میلیون ارتباط تلفن همراه وجود دارد و در ژانویه 2021 تعداد اتصال تلفن همراه معادل 96.3درصد از کل جمعیت بوده است.

پربیننده ترین راهکار غیر فعال کردن اینترنت همراه با قیمت آزاد تا ۱۹ تیر وقت دارید تجهیزات سیم‎ کارت ‎خور را رجیستری کنید سیم‌ کارت واگذار شده چطور بازیابی می‌ شود؟ شوق شنیدن قدغن، پچ پچ و نجوا قدغن بازار هارددیسک، نگران یک رمزارز جدید

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: اقتصاد دیجیتال اینترنت دسترسی دوران پاندمی دولت الکترونیک امریکای لاتین شکاف دیجیتال سرعت اینترنت باید گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۱۴۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهید هدایت الله طیب شهید شاخص دانشجویی کشور در سال ۱۴۰۳


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهکیلویه و بویراحمد، در مراسم گرامیداشت شهید هدایت الله طیب که در جوار مزارآن شهید والامقام در روستای روستای موگر لنده برگزار شد، سید مسعود پرهیزگاری گفت: برای استفاده هر چه بهتر و بیشتر از ثروت عظیم دفاع مقدس و همچنین ارائه الگو‌های مناسب به جامعه، هر ساله شهید شاخص دانشجوی کشور معرفی می‌گردد و امسال به جهت پاسداشت اقدامات و فعالیت‌ها و برجسته کردن ویژگی‌های ممتاز شهید هدایت الله طیب، این شهید بزرگوار، به عنوان شهید شاخص دانشجویی کشور معرفی شد.
در این مراسم فرماندار لنده با اشاره به فراگیر شدن وصیت‌نامه شهید هدایت الله طیب در سطح استان و کشور گفت: یکی از خواسته‌های این شهید در وصیت‌نامه اش، احداث یک پل ارتباطی به روستای موگر، محل تولد او، بود که به برکت پیکر مقدس این شهید بزرگوار این مهم تحقق پیدا کرد.
جلال دانش افزود:: قبر مطهر شهید در روستای موگر مکانی زیارتی و سیاحتی و فرهنگی برای آحاد همه مردم به خصوص دانشجویان است.
 مسئول برگزاری دومین کنگره ملی شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد هم گفت: یادواره شهید طیب یکی از ویژه برنامه‌های کنگره ملی شهدای استان است.
مثنوی گفت: قراراست همچنین در ذیل برنامه‌های مهم این کنگره، فیلم سینمایی این شهید با هنرمندی اساتید برجسته کشور تولید شود.
در این مراسم از خانواده این شهید والا مقام تجلیل شد.
دانشجوی شهید هدایت الله طیب یکی از شهدای شاخص کهگیلویه و بویراحمد است که دانشگاهش در فلوریدای آمریکا را رها کرد و به جبهه‌های جنگ شتافت و درعملیات فتح‌المبین به فیض شهات شد.


زندگینامه شهید هدایت الله طیب:
هدایت الله طیب در سال ۱۳۳۳ در روستای واقع در موگر در یک خانواده مذهبی دیده به جهان گشود. دوران کودکی خود را تا سال ۱۳۴۰ در روستای موگر درکنار پدر و مادر خود با تربیت اسلامی می‌گذارند و در سال ۱۳۴۱ دوران تحصیلی خود را شروع کرد و دوران دبستان خود را در دبستان ابتدایی پاقلعه گذارند بقیه دوران ابتدایی خود را در سوق گذراند ولی این شهید، چون علاقة فراوان به علم و دانش داشت و در روستای سوق مدرسه راهنمایی وجود نداشت در سال ۱۳۴۸ از روستای سوق به سوی شهر بهبهان مهاجرت کرد و در مدرسه ۲۵ شهریور بهبهان شروع به تحصیل کرد. شهید طیب در دوران دبیرستان فعالیتی علیه رژیم طاغوتی شاهنشاهی شروع کرد و در سال ۱۳۵۳ که دیگر دوران پایان تحصیل او بود در بعضی از امتحانات شرکت کرد که ناگاه بدست ساواک گچساران دستگیر شد. مدت دو شبانه روز زندان بود و بعد از آن شهید حق را آزاد کردند و به او هشدار دادند که اگر کسی علیه او گزارش می‌داد بلافاصله او را نابود می‌کردند. بعد از انکه او از زندان آزاد شد در بقیة امتحانات شرکت نکرد و به روستای سوق آمد که از بقیه امتحانات شهریور که یکی از آنها را امتحان نداده بود. رئیس دبیرستان با در نظر گرفتن وضع درسی او نمره درسی را به او داد و او قبول شد.
بعد از دوران دیپلم دوران سربازی او شروع شد و در سال ۱۳۵۴ اعزام به سربازی شد و در دوران سربازی به عنوان گروهبان یکم انتخاب گردید و در سال ۱۳۵۶ دوران سربازی خود را به پایان رسانید، اما در دوران سربازی مواظب بود که مبادا دیگر به دست ساواک دستگیر شود.
پس از اتمام سربازی خود به روستایی که در آن زندگی می‌کرد بازگشت، اما چون می‌دانست که دوباره هر لحظه ساواکیان علیه او به ادارة ساواگ گزارش می‌دهند و خود را در امان ندید از آنجا به شهر اهواز هجرت فرمود و مدت چند ماهی را در یک شرکت خارجی بنام شرکت «کنترکسیون» گذراند. البته نامبرده در آن شرکت رئیس کارگزینی بود و در طول مدت این چند ماهی که آنجا بود فعالیت اسلامی داشت از جمله کتاب و نوار‌های مذهبی بین کسانی که در آن شرکت کار می‌کردند پخش می‌نمود تا اینکه ساواک از کار او و دوستانش باخبر شدند و یکی از دوستانش را که برای بدست آوردن کتاب و نوار‌های مذهبی همکاری می‌نمود دستگیر کردند و، چون شهید طیب می‌دانست که اگر در آن شرکت بماند ساواک او را دستگیر خواهد کرد پول، مدت زمانی را که آنجا کار کرده گرفت و بسوی بهبهان حرکت کرد که مبادا به دست ساواک بیفتد. یک ماه را در بهبهان گذراند و تازه مردم در بعضی از شهر‌ها علیه شاه خائن دست به تظاهرات می‌زدند که یکی از این شهر‌ها بهبهان بود و شهید طیب مدتی را که آنجا بود در تظاهرات همگام با مردم بود تا اینکه مدارک خود را برای رفتن به آمریکا تهیه نمود و در روز ۱۵ شهریور ۱۳۵۶ در فرودگاه آبادان ایران را به قصد آمریکا ترک نمود و مدتی در آمریکا بیکار بود تا خانه و سایر وسائل درسی خود را در آنجا آماده کرد و بعد از اینکه تمام امکانات برایش فراهم شد. درس خواندن در یکی از شهر‌های آمریکا به نام فلوریدا آغاز کرد، اما چون آنجا دانشجویان انجمن اسلامی نداشتند و فعالیت فراوانی در تشکیل انجمن اسلامی کرده است که از جمله یک قسمت از خانة خود را که کرایه نشین بود در اختیار دانشجویان قرارداد و پس از مدتی انجمن اسلامی در شهر فلوریدا تشکیل گردید. 


وقتی جنگ ۸ ساله شروع شد او یکی از کسانی بود که آمریکا را به قصد جبهه ترک گفت و وقتی که به تهران رسیدند به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تهران خود را معرفی کردند و یک ماه دوره را در شیراز گذراند و بعد از تمام شدن دوره بسوی جبهه آبادان حرکت کرد.
شهید از جان گذشته شش ماه را در جبهه آبادان گذراند و در عید سال ۱۳۶۰ در روستایی که در آن زندگی می‌کرد بازگشت و بعد از آنجا بسوی سوق آمد و شروع به فعالیت‌های اسلامی نمود از جمله فعالیت‌های ایشان در مسجد‌های سوق دهنده البته در ماه مبارک رمضان ۱۳۶۰ بود و نمایشگاه عکس و پوستر از فعالیت‌های برادران دانشجوی ایرانی مقیم آمریکا به معرض نمایش گذاشت و چند تن سخنرانی در مسجد سوق دلنده انجام داد.
در روز دوم آبان سال ۱۳۶۰ بسوی تهران حرکت کرد و بعد از چند روز تهران را به قصد اهواز برای حضور در جبهه ترک کرد.
شهید طیب مدت چهار ماه که در جبهه بود برای خدمت به اسلام و مسلمین یعنی بدون هیچ گونه حقوقی به اسلام خدمت می‌کرد تا اینکه به آرزوی دیرینة خود که همان عشق به لقاء الله بود رسید.

دیگر خبرها

  • سازندگان واکسن برکت از قهرمانان ملی هستند/ روایتی متفاوت از یک دستاورد علمی
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۹ فروردین؛ ۳۳ فوتی و ۵ ابتلای جدید
  • افزایش میزان استفاده از فضای مجازی در نوروز و ضرورت حفظ امنیت کودکان
  • شهید هدایت الله طیب شهید شاخص دانشجویی کشور در سال ۱۴۰۳
  • تعیین کلان پروژه‌های هوش مصنوعی در کشور/جزئیات ۵ طرح پایش مبتنی بر فناوری روز دنیا
  • شکاف درآمدی در ایران کمتر از ترکیه، مالزی و برزیل
  • دو ماهواره بخش خصوصی آماده پرتاب است/ اتصال تمام ساختمان‌های کشور تا پایان برنامه هفتم توسعه به فیبرنوری +فیلم
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۷ فروردین؛ ۴ فوتی و ۱۰۰۰ ابتلای جدید
  • اذعان رسانه اسرائیلی به شکاف عمیق در جامعه صهیونیستی
  • عضو مجلس خبرگان: دشمن به دنبال رکود اقتصادی در ایران است