Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، رضوان حکیم‌زاده دوشنبه‌شب در نشست شورای آموزش و پرورش یزد با بیان اینکه در این مورد در عرصه ملی تاکنون در برنامه های مدون اقدام‌های مناسبی صورت گرفته است، افزود: باید برای تحقق اهداف آموزش پیش‌دبستانی بر اساس شرایط موجود جامعه نسبت به گذشته بهتر و بیشتر پیگیری های لازم به عمل آید.

وی ادامه داد: دوره پیش‌دبستانی به دلیل اهمیت تحصیل در آن، کلید عدالت آموزشی محسوب می‌شود و نباید به دلیل شیوع ویروس کرونا و مشکلاتی که در این ارتباط به دلیل ابتلای افراد به بیماری کووید ۱۹ وجود دارد مانع فراگیری و تحصیل جدی و صحیح جامعه هدف شد، باید در استان‌ها با همکاری مسوولان امر و رعایت نکات بهداشتی در این مورد همکاری صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: مسیر توسعه در کشور از نظام تعلیم و تربیت ، مدارس و فضاهای آموزشی به خصوص از ابتدای کودکی باید مورد توجه باشد، بنابراین با همت و برنامه‌ریزی مدون برای تحقق اهداف و زیرپوشش قرار دادن این گروه از کودکان و پیش‌دبستانی اقدام جدی انجام داد.

حکیم‌زاده اظهار کرد: تولید محتوای مناسب برای دانش‌آموزان پیش‌دبستانی و مقطع ابتدایی و توسعه شبکه آموزش های دقیق علمی و فرهنگی جزو برنامه‌های مهمی است که انتظار می‌رود با همکاری و هماهنگی و بر اساس اهداف ملی در استان‌ها پیگیری و اقدام شود.

وی بیان کرد: در شرایط کرونایی، توجه به آموزش دوره های پیش‌دبستانی از اهمیت بسزایی برخوردار است و بهترین نحوه آموزش همان تدریس چهره به چهره است و استفاده از فضای مجازی به عنوان ابزار کمکی توصیه می‌شود و  در این خصوص باید برنامه‌ریزی لازم و مناسب بر اساس شرایط مورد انجام داد.

معاون وزارت آموزش و  پرورش تصریح کرد: خاستگاه آموزش مجازی و الکترونیکی بیشتر در مراکز آموزش عالی است و رکن اصلی یادگیری به خصوص در مدارس و دوره پیش‌دبستانی و ابتدایی باید به صورت مستقیم و چهره به چهره پیگیری و اقدام لازم از سوی مسوولان امر و با همکاری بخش‌های مختلف صورت گیرد.

حکیم‌زاده یادآور شد: باید به دلیل تداوم شیوع کرونا و اینکه دانش‌آموزان از  درس و بحث جدا نشوند با برنامه‌ ریزی و حمایت مسوولان هر استان زمینه فراگیری منطقی در این شرایط به نحو مناسبی به عمل آید و در این خصوص یزد جزو استان‌های پیش‌رو و موفق کشور در آموزش پیش‌دبستانی است.

  در سال تحصیلی جاری در این استان افزون بر ۲۷۰ هزار دانش آموز در ۲ هزار و ۱۰۰ باب واحد آموزشی از طریق شبکه آموزشی شاد تحصیل می کردند. 

تعداد فرهنگیان یزد ۱۸ هزار نفر اعلام شد و در نشست یادشده آماری از تعداد کودکان پیش دبستانی یزد ارایه نشد. 

            

برچسب‌ها پیش دبستانی رضوان حکیم زاده مدارس ویروس کرونا یزد دبستان شبکه شاد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پیش دبستانی رضوان حکیم زاده مدارس پیش دبستانی رضوان حکیم زاده مدارس ویروس کرونا یزد دبستان شبکه شاد پیش دبستانی حکیم زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۱۴۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش و پرورش و فرهنگ در تربیت انسان بسیار تأثیرگذار هستند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد ساجدیان ظهر جمعه در جمع مردم با اشاره به اهمیت محیط و عوامل دیگر در تربیت انسان اظهار کرد: محیط، دوستان، آب و هوا، نوع پوشش مردم، آموزش و پرورش و فرهنگ در تربیت انسان بسیار تأثیرگذار هستند.

امام جمعه صالح آباد بیان کرد: بنا به فرموده حضرت علی (ع) کودک همچون زمینی پاک است و قلب او آماده پذیرش است و می‌توان در قلب این کودک فضائل اخلاقی و یا رذائل اخلاقی را کاشت.

وی با اشاره به کمبود نیروی انسانی در سال گذشته در آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش سال گذشته در روزهای پایانی شهریور و در دقیقه نود اقدام استخدام افراد با سن بالا و بدون برگزاری دوره آموزشی و ضمن خدمت کرد که این خیانت به دانش آموزان و نسل محصل است و باید از مدتها قبل نسبت به تأمین نیرو و برگزاری دوره‌های آموزشی و تربیتی اقدام می‌کرد.

ساجدیان افزود: جمهوری اسلامی با توجه به مدت زمان حمله موشکی که به اسرائیل انجام داد در واقع بزرگترین عملیات جنگی را در سطح دنیا انجام داد و این نشان دهنده توانمندی بزرگ نظامی ایران اسلامی است.

کد خبر 6082615

دیگر خبرها

  • آموزش و پرورش و فرهنگ در تربیت انسان بسیار تأثیرگذار هستند
  • وزیر آموزش و پرورش: دانشگاه فرهنگیان از میان حافظان قرآن دانشجو می‌پذیرد
  • عزل معاون متخلف به‌ دلیل تنبیه دانش‌ آموز | عکس
  • این افراد معلم می‌شوند
  • استخدام نخبگان قرآنی به عنوان معلم از مهر امسال
  • اولویت نخست آموزش و پرورش تامین نیروی انسانی است
  • قانون برنامه هفتم توسعه به زودی ابلاغ خواهد شد
  • معاون وزیر آموزش و پرورش: بکارگیری معاون پرورشی در مدارس غیردولتی ضروری است
  • آیا وزیر آموزش و پرورش استیضاح می شود؟
  • تجدید میثاق معاون تربیت بدنى و سلامت وزیر آموزش و پرورش با آرمان هاى شهداء