Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-24@11:39:37 GMT

رشد ۱۰۸ درصدی صادرات استان اردبیل

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۱۴۹۹۱

رشد ۱۰۸ درصدی صادرات استان اردبیل

رامین صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در اردبیل اظهار کرد: بر اساس آمارهای دریافتی از گمرکات استان اردبیل در دوازده ماهه سال ۹۹ حجم صادرات استان از نظر ارزش در حدود ۲۷۱ میلیون دلار بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر ارزش رشد ۱۰۸ درصدی را نشان می‌دهد.

وی افزود: بر همین اساس وزن کالاهای صادراتی استان اردبیل در این مدت حدود ۲۳۳ هزار تن بوده است که در مقایسه با وزن کالاهای صادراتی سال قبل چیزی در حدود ۴۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان صمت استان اردبیل تصریح کرد: از عمده‌ترین کالاهای صادراتی استان اردبیل در طول یکسال گذشته می‌توان به: سیب‌زمینی، شیشه و آینه، مصنوعات پلاستیکی و ملامین، مصالح ساختمانی، چینی آلات بهداشتی و مصنوعات فلزی اشاره کرد که عمدتا به کشورهای آذربایجان و گرجستان صادر شده است.

صادقی عنوان کرد: در بخش‌بندی کالاهای صادراتی صنعت ۳۹ درصد، محصولات کشاورزی و موادغذایی ۵۱ درصد، محصولات معدنی و فلزی ۵ درصد و مواد شیمیایی و پتروشیمی ۵ درصد کالاهای صادراتی استان اردبیل را تشکیل می‌دهند.

صادرات ۱۰۶ میلیون دلاری بخش صنعت استان اردبیل در سال ۹۹

وی بیان کرد: صادرات سال ۹۹ در بخش صنعت به ارزش بیش از ۱۰۶ میلیون دلار با مجموع صادرات دو سال ماقبل برابری نموده و نسبت به سال‌های ۹۵ تا ۹۸ به ترتیب ۳.۹، ۴.۴،۲ و ۱.۷ درصد رشد داشته است.

رئیس سازمان صمت استان اردبیل ادامه داد: در کنار آن مقدار واردات استان اردبیل در دوازده ماهه سال ۹۹ از نظر ارزش برابر با ۶۷.۴ میلیون دلار و از نظر وزن در حدود ۲۴.۳ هزارتن بوده است.

صادقی گفت: این ارقام نسبت به سال قبل از نظر ارزش ۱۵ درصد رشد و از نظر وزن ۵۲ درصد کاهش داشته است و بیشتر اقلام وارداتی نیز شامل کالاهای صنعتی بوده است.

انتهای پیام/۳۴۶۳/

منبع: فارس

کلیدواژه: رشد صادرات صنعت کالاهای صادراتی استان اردبیل نظر ارزش سال ۹۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۱۴۹۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضوابط جدید تامین ارز از محل «واردات در مقابل صادرات» اعلام شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سامانه جامع تجارت در اطلاعیه‌ای ضوابط جدید تأمین ارز از محل واردات در مقابل صادرات برخی کالاهای حوزه‌ی جهاد کشاورزی را اعلام کرد.

در این اطلاعیه آمده است: تغییرات زیر در خصوص درخواست‌های تأمین ارز از محل «واردات در مقابل صادرات خود و غیر» اعمال شده است:

مطابق سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی، واردات گروهی از کالاها صرفاً از محل صادرات گروه مشخصی از کالاها امکان پذیر است؛ به عنوان مثال واردات موز صرفاً از محل صادرات گروهی از کالاها (مانند سیب) مجاز است؛ لذا در زمان ثبت درخواست تأمین ارز واردات موز، الزاماً باید کوتاژ صادراتی گروه مجاز ارائه شود، در غیر این صورت امکان تأمین ارز و پیشبرد فرآیند واردات وجود نخواهد داشت.

بنابراین کلیه درخواست‌های تأمین ارز از محل‌های «صادرات خود و صادرات دیگران» که مربوط به کالاهای حوزه جهاد کشاورزی باشند (سازمان مجوزدهنده ارزی «وزارت جهاد-تخصیص ارز» باشد) پس از ثبت، در وضعیت «منتظر استعلام مجوز» قرار گرفته و جهت استعلام مطابقت کالای ثبت سفارش با کالای صادراتی به وزارت جهاد کشاورزی ارسال می‌شود. پس از بررسی قواعد توسط وزارت‌خانه مذکور، در صورتی که کالاها منطبق باشد ادامه فرآیند طی شده و در غیر این صورت، درخواست به وضعیت «ردشده بر اساس ضوابط» تغییر یافته و خاتمه می‌یابد.

تذکر مهم: کلیه قواعد مربوط به انطباق گروه‌های کالاهایی، در مرحله تأمین ارز و پس از ثبت درخواست تأمین ارز صورت گرفته و در مراحل قبل (از جمله فرایندهای ثبت سفارش و تخصیص ارز) کنترلی بابت این موضوع صورت نمی‌گیرد. لذا ضروری است واردکنندگان کالاهای مذکور پیش از اقدام برای ثبت سفارش و خرید ارز حاصل از صادرات، از انطباق گروه کالایی پروانه صادراتی با کالای ثبت سفارش اطمینان حاصل کنند.

برای مشاهده فهرست کالاهای وارداتی و صادراتی که در حال حاضر مشمول تأمین ارز از محل واردات در صادرات اینجا کلیک کنید.

کد خبر 6086729 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • رشد ۲۶ درصدی ارزش صادرات از گمرکات سیستان و بلوچستان
  • ارزش صادرات صنایع‌دستی از آذربایجان‌غربی ۲۲ درصد افزایش یافت
  • ضوابط جدید تامین ارز از محل «واردات در مقابل صادرات» اعلام شد
  • هدفگذاری صادرات ۶۵۸ میلیون دلاری از زنجان
  • افزایش 22 درصدی ارزش صادرات صنایع دستی از آذربایجان‌غربی
  • حصه نقدی واگذاری بلوک ۸۵ درصدی سرخابی‌ها امروز پرداخت می‌شود
  • مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی، دارو و شیر خشک یک درصد شد
  • میزان صادرات زنجان در سال جاری ۶۵۸ میلیون دلار هدفگذاری شد
  • افزایش ۲۴ درصدی صادرات از خراسان رضوی به پاکستان
  • آخرین وضعیت تردد کامیون ها در گمرک مرزی آستارا | تردد به حالت عادی برگشت