Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اردبیل سرمایه گذار منطقه نمونه گردشگری سردابه گفت: بیماری کرونا صنعت گردشگری را در اردبیل با چالش جدی مواجه کرده است طوری که نفس های این صنعت بر اثر کرونا به شماره افتاده است.

هوشنگ سلمان زاده در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: به دلیل شیوع ویروس کرونا تعدادکثیری از هتل ها، آبدرمانی ها، مجتمع های توریستی، تفریحی و سایر خدمات خرد و کلان مرتبط با صنعت گردشگری شهرستان اردبیل نفس هایشان به شماره افتاده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در سال های اخیر سرمایه گذاری های خوبی در صنعت گردشگری سردابه انجام شده است، اضافه کرد: دولت در ۱۵ ماه درگیری کشور با بیماری همواره سنگ زیرین کرونا در کشور را مردم قرار داده و ملت بسان ضربه گیر سومدیریت ها کارکرد داشته است.

سلمان زاده با بیان اینکه بی تدبیری مشهود مدیریت کرونا در کشور و علی التخصیص در استان، چالش صنعت توریسم اردبیل را عمیق تر و بحرانی تر کرده است، ادامه داد: دولت باید به فریاد سرمایه گذاران حوزه گردشگری اردبیل بشتابد.

سرمایه گذار منطقه نمونه گردشگری سردابه با بیان اینکه کرونا دیگر رمقی برای فعالان صنعت گردشگری باقی نگذاشته است، ادامه داد: تعدیل نیرو و تعطیلی واحدهای گردشگرپذیر و سوت و کوری و فلج کلی سردابه در حال رویت است.

سلمان زاده اضافه کرد: سرمایه گذاران خواستار دست یاری دولت در زمینه عدم دریافت مالیات، عدم دریافت تعرفه های آب، برق، گاز، تلفن و ارائه تسهیلات ارزان قیمت هستند تا بتوانند دوام بیاورند و از دوران کرونایی عبور کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری کروناویروس صنعت گردشگری آبگرم صنعت گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۱۵۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ پای سازمان ملی استاندارد به استانداردسازی صنعت گردشگری باز شد

تین نیوز

مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: تفاهم نامهِ همکاری مشترک فی ما بین وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و سازمان ملی استاندارد ایران با هدف بهره مندی از ظرفیت های موجود در فرآیندهای استانداردسازی صنعت گردشگری کشور به امضا رسید و از طریق معاونت گردشگری وزارت متبوع و معاونت ارزیابی کیفیت سازمان جهت اجراء به ادارات استانی و دوائر زیر مجموعه ابلاغ شد.

به گزارش تین نیوز از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، یحیی نقی زاده محجوب با عنوان این مطلب گفت:  به منظور استفاده از ظرفیت های قانونی، مدیریتی، اجرایی و کارشناسی در امر توسعه صنعت گردشگری کشور و هم افزایی و تقویت تعاملات فی مابین دستگاه­های متولی امر نظارت و ارزیابی کیفیت خدمات تاسیسات گردشگری و ضرورت هماهنگی در امر استانداردسازی و ارزیابی خدمات مذکور، بعد از نشست های مشترکی که در سطوح کارشناسی و مدیریتی فی مابین وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و سازمان ملی استاندارد ایران و تشکل­های حرفه ای گردشگری انجام شد، در نهایت در روزهای اخیر تفاهم نامهِ همکاری به امضاء بالاترین مقامات دو دستگاه رسیده و از طریق معاونت گردشگری وزارت متبوع و معاونت ارزیابی کیفیت سازمان جهت اجراء به ادارات استانی و دوائر زیر مجموعه ابلاغ شده است.

نقش حمل و نقل جاده‌ ای در توسعه گردشگری

او اهم موضوعات مورد تفاهم که با محوریت ارائه خدمات کیفی به گردشگران و دفاع از حقوق سرمایه گذاران و فعالین حوزه گردشگری تنظیم شده است، اشاره کرد و افزود: تعریف مشترک فرآیند تدوین استانداردهای ملی و بین المللی و مقررات فنی حوزه گردشگری، همکاری متقابل در استانداردسازی و ارزیابی کیفی تاسیسات و خدمات و اجرای طرح تطبیق در حوزه گردشگری، تقویت تعامل در امر نظارت بر واحدهای گردشگری به صورت مشترک و با مشارکت نمایندگان تشکل های حرفه ای گردشگری، برگزاری فعالیت های آموزشی مرتبط با استاندارد و رویدادهای پژوهشی، علمی و تحقیقاتی مشترک، راه اندازی و اعطای جایزه کیفیت بخشی در حوزه گردشگری، انطباق برگه های فهرست بررسی یا چک لیست استانداردسازی و ارزیابی مصادیق تاسیسات گردشگری، اعلام فهرست مصادیق اجباری و اختیاری در استانداردسازی واحدهای اقامتی و تنظیم سازو کارهای اجرایی به منظور اجرای مفاد تعیین شده بخشی از تفاهم نامه مورد نظر به شمار می آیند.  

نقی زاده یادآور شد: به دلیل وجود برخی ابهامات اجرایی، در مواردی نظارت بر نحوه ارائه خدمات در مراکز اقامتی استان ها موجبات اعتراض و نارضایتی فعالان این بخش را فراهم کرده بود که این امر در مباحث مقدماتی تنظیم تفاهم نامه مطرح و نسبت به تبیین وظایف و ماموریت های تخصصی هر کدام از دستگاه ها و نحوه تعامل و همکاری آنها در اجرای این ماموریت ها اقدام شد.

مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری ادامه داد: وظایفی از جمله تدوین استانداردها، اجرای طرح تطبیق و استانداردسازی تاسیسات گردشگری و نظارت عمومی و عالی بر فرآیند استانداردسازی تاسیسات گردشگری با رویکرد حذف اقدامات موازی و با محوریت معاونت گردشگری بعنوان دستگاه تخصصی مورد تاکید قرار گرفته است.

او خاطرنشان کرد: بر این اساس مقرر شده است در کل فرآیند از ظرفیت های قانونی، اجرایی و علمی سازمان ملی استاندارد ایران استفاده شود. ضمن اینکه ایجاد وحدت رویه و هماهنگی در حوزه های آموزش، صدور مجوز فعالیت عوامل و کارشناسان ارزیابی و تطبیق استاندارد، صدور گواهی نامه های کیفیت و اعطای نشان استاندارد تاسیسات نیز مورد تفاهم قرار گرفت.

نقی زاده در پایان خاطرنشان کرد: امید می رود با اجرای مناسب این تفاهم­نامه، ضمن رفع ابهامات اجرایی و دغدغه های موجود در میان فعالان گردشگری و کاستن از موازی کاری در فرآیندهای اجرایی، طرح تطبیق و استاندارسازی، روند ارتقاء کیفیت خدمات در تاسیسات گردشگری سرعت یافته و موجب افزایش رضایتمندی گردشگران شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • چرا صنعت نفت برای سرمایه گذاری خارجی با وجود تحریم ها جذاب بود؟
  • جاده دسترسی شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل بهسازی و آسفالت می‌‍‌‎شود
  • ◄ پای سازمان ملی استاندارد به استانداردسازی صنعت گردشگری باز شد
  • مردم از قرارگیری در مسیرهای سیل خیز خودداری کنند
  • مردم از قرارگیری در مسیر‌های سیل‌خیز خودداری کنند
  • بررسی مشکلات خانه معدن استان اردبیل
  • نخستین پرستار قربانی کرونا به روایت مادرش
  • سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو
  • پیام معاون توسعه مدیریت و منابع بیمه مرکزی بمناسبت روز ملی منابع انسانی
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز شنبه ۲۵ فروردین؛ ۵۷ فوتی و ۳ هزار ابتلای جدید