Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، اتحادیه جهانی کشتی رنکینگ نهایی برترین آزادکاران جهان برای حضور در المپیک توکیو را اعلام کرد که مصطفی حسین خانی و حسن یزدانی از کشورمان در بین ۴ نفر برتر اوزان ۷۴ و ۸۶ کیلوگرم قرار گرفتند.

بنابراین گزارش و طبق قانون اتحادیه جهانی کشتی، نفرات اول و چهارم رنکینگ در بالای جدول قرعه کشی رقابت‌های المپیک قرار می‌گیرند و تا دیدار نیمه نهایی با یکدیگر روبرو نمی‌شوند و همچنین نفرات دوم و سوم رنکینگ نیز در پایین جدول تا دیدار نیمه نهایی به مصاف هم نمی‌روند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نکته قابل اهمیت اینکه رقیب اصلی حسن یزدانی یعنی دیوید تیلور آمریکایی در بین ۴ نفر برتر وزن ۸۶ کیلوگرم حضور ندارد و پس از قرعه کشی ممکن است نماینده کشورمان در هر مرحله با این کشتی گیر روبرو شود.

بر همین اساس رنکینگ نهایی اوزان المپیکی به شرح زیر است:

۵۷ کیلوگرم: ۱- استوان میچیچ (صربستان)، ۲- زائور اوگویف (روسیه)، ۳- سلیمان آتلی (ترکیه) و ۴- کومار راوی (هند)

۶۵ کیلوگرم: ۱- گادجی مراد رشیداف (روسیه)، ۲- باجرانگ (هند)، ۳- دولت نیازبیکوف (قزاقستان) و ۴- اسماعیل موسی کایف (مجارستان)

۷۴ کیلوگرم: ۱- فرانک چامیزو (ایتالیا)، ۲- دانیر کایسانوف (قزاقستان)، ۳- زائوربک سیداکوف (روسیه) و ۴- مصطفی حسین‌خانی (ایران)

۸۶ کیلوگرم: ۱- حسن یزدانی (ایران)، ۲- دیپاک پونیا (هند)، ۳- مایلس امینی (سن مارینو) و ۴- آرتور نایفونوف (روسیه)

۹۷ کیلوگرم: ۱- رشید سعدالله‌اف (روسیه)، ۲- کایل اسنایدر (آمریکا)، ۳- علیشیر یرگالی (قزاقستان) و ۴- ماگومدگادجی عمردبیراوویچ نوروف (مقدونیه)

۱۲۵ کیلوگرم: ۱- گنو پتریاشویلی (گرجستان)، ۲- یوسوپ باتیرمورزایف (قزاقستان)، ۳- طا‌ها آکگول (ترکیه) و ۴- الکساندر خوتسیانویسکی (اوکراین)

بیشتر بخوانید

علی نژاد: فدراسیون کشتی می‌تواند برای سایرین الگو باشد/ دبیر: بدهی‌ها را تسویه کردیم

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فدراسیون کشتی اخبار ورزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۱۵۱۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کامران قاسمپور رقیب حسن یزدانی برای المپیک پاریس شد / جنگ گلادیاتورها!

به گزارش قدس آنلاین، هادی وفایی پور سال گذشته در رقابت های وزن ۸۶ کیلوگرم کشتی آزاد قهرمانی کشور بر سکوی نخست ایستاد تا رسما وارد چرخه انتخابی تیم ملی و رقابت با حسن یزدانی برای رسیدن به دوبنده تیم ملی در المپیک ۲۰۲۴ پاریس شود.

طبق چرخه انتخابی تیم ملی، وفایی پور عازم یک تورنمنت بین المللی و موفق شد با درخشش در جام یاشاردوغو به عنوان قهرمانی برسد.
اما بر اساس چرخه تعریف شده انتخابی تیم ملی در وزن ۸۶ کیلوگرم، سومین‌گام برای هادی وفایی پور رقابت های قهرمانی آسیا بود؛ جایی‌که این کشتی گیر همدانی باید در بیشکک قرقیزستان به مدال طلا می رسید تا وارد مرحله نهایی رقابت با حسن یزدانی برای حضور در المپیک پاریس شود اما وفایی پور در دومین و مهم‌ترین مبارزه خود با نتیجه نزدیک مقابل عظمت دولتبکوف قزاق تن به شکست داد تا شانس رسیدن به مدال طلای آسیا را از دست بدهد.
اما در ماه های اخیر، حسن یزدانی نیز شرایط خاصی را پشت سر گذاشته است. یزدانی آبان گذشته و پس از پنجمین شکست مقابل دیوید تیلور در رقابت های قهرمانی جهان و کسب مدال نقره و همچنین پس از آن کسب مدال طلای بازی های آسیایی، کتف خود را به تیغ جراحان سپرد.

پس از آن حواشی زیادی درباره اینکه آیا او به المپیک پاریس می رسد یا نه، بوجود آمد. در حالیکه صحبت های زیادی مبنی بر مدت زمان دوری او از میادین به گوش می رسید و حتی عنوان شد او تا اسفند سال گذشته به تمرینات کشتی بازمی گردد، در نهایت آخرین اخبار حکایت دارد که یزدانی از ماه آینده و تنها در فاصله ۳ ماه مانده به المپیک می تواند تمرینات کشتی خود را از سر بگیرد؛ موضوعی که باعث شده کادر فنی تیم ملی نسبت به نحوه آمادگی او برای حضور در المپیک دچار شک و شبهه بیشتری شود و به دنبال اتخاذ بهترین تصمیم برای انتخاب نماینده ایران در المپیک باشد.

در شرایطی که یزدانی طی سال های اخیر و در اوج آمادگی پنج مرتبه مقابل دیوید تیلور آمریکایی تن به شکست داده و تنها یک بار، آن هم در مسابقات جهانی که دو ماه بعد از المپیک توکیو برگزار شد،‌ موفق به شکست دیوید تیلور شده است، بسیاری این سوال برایشان مطرح شده که آیا یزدانی با کتف جراحی شده و ماه ها دوری از تمرین و مسابقه می تواند در المپیک‌ پاریس مقابل این حریف پر قدرت آمریکایی شانسی برای پیروزی داشته باشد یا خیر؟

در چنین شرایطی و با توجه به اهمیت کسب نتیجه مطلوب در المپیک و انتظارات بالا از کشتی ایران، بحث بازگشت کامران قاسمپور به وزن ۸۶ کیلوگرم و رقابت با حسن یزدانی برای حضور در المپیک پاریس به صورت جدی مطرح شده است.

قاسمپور تجربه ناموفقی را در رفتن به وزن المپیکی ۹۷ کیلوگرم پشت سر گذاشت؛ جاییکه او دو مرتبه مقابل کایل اسنایدر آمریکایی تن به شکست داد و نشان داد با توجه به وزن کمتر، زورش به قدرت های جهانی این وزن نمی رسد.
اما در حالیکه برخی ها بازگشت قاسمپور به وزن ۸۶ کیلوگرم را با توجه به وزن او سخت ارزیابی می کردند، وزن قاسمپور طی روز های گذشته و پس از انجام تمرینات کمتر از ۹۰ کیلوگرم بوده و با این اوصاف او مشکل جدی برای رسیدن به وزن قانونی ۸۶ کیلوگرم نخواهد داشت.

در چنین شرایطی با توجه به جراحی کتف حسن یزدانی و نامشخص بودن شرایط وی و همچنین باخت وفایی پور در قهرمانی آسیا، کادر فنی به دنبال راهی برای استفاده از تمامی پتانسیل کشتی ایران در رویداد مهم المپیک پاریس است.

بر همین اساس نیز کامران قاسمپور به عنوان یکی از برترین های کشتی ایران که در دو رویداد جهانی با جنگندگی و زیرگیری های انفجاری خود موفق شد جی دن کاکس کشتی گیر پر قدرت آمریکایی را شکست بدهد و صاحب طلای جهان شود، قرار است به وزن ۸۶ کیلوگرم بازگردد تا از میان او و حسن یزدانی هر کدام که آماده تر باشد و نتیجه بهتری بگیرد راهی المپیک‌ پاریس شود.

در این میان فدراسیون کشتی و کادر فنی تیم ملی نباید به سادگی از کنار نام هادی وفایی پور بگذرد، چرا که این کشتی گیر دو عنوان قهرمانی کشور و طلای جام یاشاردوغو را یدک می کشد و  در مسابقات قهرمانی آسیا با نتیجه بسیار نزدیک به کشتی گیر مطرح قزاق باخت. در چنین شرایطی او نیز می تواند کماکان در چرخه انتخابی تیم ملی حضور داشته باشد تا به همراه یزدانی و قاسمپور برای رسیدن به المپیک پاریس تلاش کند.

طبق شنیده ها حسن یزدانی و کامران قاسمپور به تورنمنت رنکینگ مجارستان یا جام سرکسیان ارمنستان اعزام می شوند و در این میان نیز وفایی پور می تواند دیگر گزینه اعزامی به این مسابقات باشد.

در صورتیکه یزدانی در این مسابقات به نتیجه ای بهتر از رقبای ایرانی خود برسد صاحب دوبنده تیم ملی در المپیک خواهد شد اما با توجه به کسب مدال حسن یزدانی در مسابقات جهانی ۲۰۲۳، اگر کامران قاسمپور نتیجه بهتری کسب کند،‌ به منزله کسب یک پیروزی برای او مقابل یزدانی خواهد بود و او در دیدار انتخابی رو در رو در صورت کسب یک پیروزی دیگر، راهی المپیک می شود اما در صورت شکست مقابل حسن یزدانی در انتخابی رو در رو در خارج یا داخل ایران، یزدانی برای سومین مرتبه عازم المپیک خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • اعزام ۳ آزادکار به قرقیزستان
  • برنامه کامل مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی آسیا ۲۰۲۴ قرقیزستان + جدول پخش
  • آزادکاران امسال عملکرد بهتری داشتند
  • یزدانی و زارع در صدر رده بندی برترین آزادکاران جهان
  • سلطه ۲ ایرانی در رنکینگ اتحادیه جهانی کشتی
  • محمدی: برای معرفی ملی‌پوش ۸۶ کیلو باید صبر کنیم/ در سنگین وزن شانس طلای المپیک داریم
  • آغاز جنگ یزدانی و قاسمپور برای المپیک پاریس
  • کامران قاسمپور رقیب حسن یزدانی برای المپیک پاریس شد / جنگ گلادیاتورها!
  • جنگ گلادیاتورها!
  • قاسمپور رقیب حسن یزدانی برای المپیک پاریس شد