Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/ایلام نماینده ولی‌فقیه در استان ایلام گفت: باید خلاء قانونی برای بی‌اخلاقی های انتخاباتی برطرف شود، گفت: با توجه به پتاسیل موجود در رسانه‌های استان، رصد نقاط ضعف و قوت استان باید در اولویت قرار گیرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین «اله‌نور کریمی‌تبار» در دیدار  با اصحاب رسانه و مطبوعات استان ایلام، با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم «حاج سامی شهبازی» خبرنگار پیشکسوت و رئیس خانه مطبوعات و رسانه‌های استان،  اظهار کرد: برای نعمت های بی کرانی که خداوند متعال از جمله انقلاب اسلامی و ولایت فقیه و مردم عزیز و نجیب که به ما ارزانی داشته است باید قدردان باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چون دنیا مانند کاروانی در حال گذر است که همه ما انسان ها جزئی از این کاروان هستیم،همانطور که ما می‌نویسیم و قلم می‌زنیم همه فرشتگان نیز اعمال ما را ثبت می‌کنند، خوش به حال آنانی که برای قیامت خودشان قلم می‌زنند.

وی تصریح کرد: از همه اصحاب رسانه و مطبوعات که نقش مهمی در حضور حداکثری مردم در انتخابات داشتند، تقدیر می‌کنم و قدردان اصحاب رسانه هستیم و نقش رسانه در انتخابات نقش بی بدیلی است که  بخش های مختلفی از جمله روحانیون، بزرگان و معتمدان، مسئولان  برای انتخابات حداکثری و انتخاب اصلح تلاش کردند و اصحاب رسانه نیز به اندازه خود در این زمینه نقش ایفا کردند تا این فضای سرد زمستانی اسفندماه را در خرداد ماه ۱۴۰۰ گرم کنند.

امام جمعه ایلام  با اشاره به اینکه این تلاش ها، برای ما سرمایه‌ ای عظیم است، ادامه داد: تلاش همه اصحاب رسانه، پشتوانه ای برای مدیران ما درعرصه چانه زنی برای توسعه همه جانبه استان و رفع موانع و لبیک گویی به ندای مقام معظم رهبری و تایید نظام اسلامی بود، اصحاب رسانه در سطح جامعه بسیار تاثیر گذار هستند و باید اصحاب رسانه در مهندسی افکار عمومی نقش خود را به خوبی ایفا کنند.

کریمی‌تبار  با بیان اینکه انسان نیرویی است که برای تعیین سرنوشت خود تاثیرگذار است، تصریح کرد: در انتخابات ۲۸ خرداد ۶۳ درصد مردم استان ایلام پای صندوق های رای حاضر شدند و این برای استان ایلام یک افتخار است، وحدت، همدلی و تلاش اصحاب رسانه برای آمدن مردم در پای صندوق های رای بسیار تاثیرگذار بوده است.

وی ادامه داد: اگر تلاشی که در استان ایلام در استای حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای انجام شد در سایر استان ها نیز صورت می گرفت به طور قطع میزان مشارکت در سطح کشور بیش از این میزان بود، البته برخی جاها کوتاهی هایی شد، دشمن نیز کار کرد و ما کار نکردیم، البته این میزان مشارکت به معنای قهر مردم با نظام و انقلاب اسلامی نیست بلکه به معنای اعتراض به وضع موجود بوده است.

امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه برنده انتخابات کسانی بودند که پای صندوق های رای آمدند و سرنوشت خود را تعیین کردند، گفت: مردم ایران اسلامی همواره نشان داده اند که پای نظام و انقلاب اسلامی ایستاده اند، مردم ایران اسلامی در بحران ها نشان داده اند که می توانند  آنچنان عرصه را بر دشمن تنگ  کنند که دشمن حتی جرات فکر به رویارویی با نظام اسلامی را در ذهن خود نکند.

کریمی‌تبار با بیان اینکه  با توجه به پتاسیل موجود در رسانه‌های استان، رصد نقاط ضعف و قوت استان باید در اولویت قرار گیرد، گفت: باید رسانه‌ها در معرفی ظرفیت ها و پتانسیل های استان در حوزه های مختلف ورود پیدا کنند تا زمینه های لازم برای حضور سرمایه گذاران در استان فراهم شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به برخی از آسیب های انتخابات شوراهای اسلامی شهر ایلام اشاره کرد و گفت: گزارش‌های متعدد در مورد خرید و فروش آرا رسیده و بدون تردید در این انتخابات تخلفات متعددی وجود داشته است، اصحاب رسانه با تمام توان با پدیده کثیف خرید و فروش آرا باید مبارزه کنند و من هم پشتیبان شما هستم، نباید اجازه داد برخی افراد با پول های کثیف مناصبی را بدست آورند و بیت المال نیز به تاراج  دهند.

امام جمعه ایلام با تاکید بر اینکه  اصحاب رسانه و نخبگان فرهنگی باید به بحث خرید آرا به گونه ای بپردازند که نگاه مردم به افرادی که دست به چنین اقدامی می زنند، تحقیر آمیز باشد و این افراد که با خرید رای به منصبی دست می یابند احساس شرم کنند که با آرا خریداری شده به این مقام رسیده است

وی تصریح کرد: بسیار دردناک است کسی بیاید رای خود را بفروشد و کسی که انسانیت خود را زیر پا می‌گذارد رای بخرد تا به پست و مقامی دست یابد، ما نباید اجازه بدهیم که کسی که با خرید آرا پستی را اشغال می کند، در پستی که قرار می گیرد احساس راحتی کند،باید عرصه به گونه ای بر این افراد تنگ شود که در آینده کسی جرات نکند وارد مقوله خرید رای شود.

کریمی‌تبار تصریح کرد: متاسفانه چندین دوره است که این بی اخلاقی انتخاباتی و توهین آشکار به مردم در انتخابات مشاهده می شود و با وجود اذعان بسیاری از مسئولین به وجود این آسیب بزرگ، اما خلاءهای قانونی و نبودن مستندات کافی عملا رسیدگی به آن را از مجاری قانونی را با مشکل روبرو ساخته است که می طلبد مسئولین، فعالین سیاسی و اجتماعی و فرهنگی استان و رسانه ها با همفکری همدیگر چاره ای اساسی برای این معضل بزرگ انتخاباتی در استان بیاندیشند.

امام جمعه ایلام گفت: کسی که با خرید آرا برنده انتخابات می‌ شود،  آن شخص به طور قطع نمی‌تواند سعادت خدمت به مردم را داشته باشد، در این راستا اصحاب رسانه وظیفه دارند بدون واهمه و شجاعانه وارد شوند و افرادیکه آرا مردم را خریداری کردند، باید در جامعه منزوی شوند.

در این مراسم یاد و خاطره مرحوم« سامی شهبازی» رئیس فقید خانه مطبوعات استان ایلام با حضور اصحاب رسانه و مطبوعات استان گرامی داشته شد و در ادامه نیز تعدادی از اصحاب رسانه استان دیدگاه ها، نظرات و دغدغه های خود را با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در میان گذاشتند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی منطقه ایلام الله نور کریمی تبار پای صندوق های رای امام جمعه ایلام اصحاب رسانه استان ایلام کریمی تبار رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۱۵۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد قضایی با متخلفان انتخاباتی در لرستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، رئیس کل دادگستری لرستان در جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم انتخاباتی استان با اشاره به به عملیات موفقیت آمیز وعده صادق گفت: ترسی که این حمله غرورآفرین به رژیم منحوس صهیونیستی به وجود آورد هم دل مظلومان عالم را شاد کرد و هم بعد از ۷۵ سال از عمر این رژیم غاصب آن ترسی که قرآن کریم می فرماید در دل دشمنان اسلام انداخت و به اهداف خود رسید.
حجت الاسلام سعید شهواری، فلسفه تشکیل این ستاد را پیشگیری، پیشدستی و شناسایی تخلفات انتخاباتی و اتخاذ تمهیدات لازم دانست و افزود: بایستی همه تلاش خود را مصروف کرده که حتی یک جرم محقق نشود چرا که هر چقدر ما از تخلفات و بروز جرائم جلوگیری و پیشگیری نماییم یقیناً بر سلامت انتخابات افزوده‌ایم.
رئیس کل دادگستری استان استان با تأکید بر اینکه همه تلاش‌ها، تدابیر و تمهیدات صورت گرفته در دور اول انتخابات بایستی برای برگزاری انتخاباتی امن، سالم، با کمترین وقایع و رخداد‌ها در شهرستان خرم آباد و چگنی مجدداً در دور دوم انجام بگیرد، اظهار داشت: در رابطه با تخلفات و جرائم صورت گرفته در دور اول انتخابات، درست روز بعد از انتخابات دستور رسیدگی فوری و بدون معطلی به پرونده‌های تشکیل شده صادر شد تا این پرونده‌ها مشمول مرور زمان نشوند و تاکنون به همه جرایم انتخاباتی رسیدگی و کیفرخواست آنها صادر شده است.
وی ضمن تأکید بر برخورد جدی با تخلف و جرم خرید و فروش مستقیم و غیر مستقیم رأی چه در فضای مجازی و چه در فضای حقیقی، ابراز داشت: هنوز به ایام مجاز تبلیغات انتخاباتی نرسیده‌ایم لذا تبلیغات نامزد‌های انتخابات در فضای حقیقی و مجازی بایستی توسط دستگاه‌های اطلاعاتی و انتظامی رصد شده و با کاندیدای متخلف برخورد لازم صورت گیرد.
رئیس شورای قضایی استان با اشاره به اینکه برگزارکنندگان انتخابات اعم از هیئت اجرایی و نظارت امین مردم هستند و اگر تخلفی انجام دهند با قاطعیت و شدت بیشتری با آنها برخورد صورت خواهد گرفت، افزود: همه شعب اخذ رأی در روز انتخابات بایستی طبق زمانبندی انجام شده آغاز به اخذ رأی نموده و تاخیر در اجرای زمانبندی نداشته باشند.
وی ضمن اشاره به اینکه مدیران بایستی اصل بی‌طرفی و عدم استفاده از امکانات دولتی له یا علیه نامزد انتخاباتی را رعایت نمایند، تأکید داشت: این موارد بایستی توسط دستگاه‌های اطلاعاتی و انتظامی به دقت رصد شده و ضمن مستندسازی دقیق به دستگاه قضایی معرفی شوند تا با شدت با آنها برخورد شود چرا که مدیران امانت دار مردم هستند و نباید از اموال و امکانات دولتی سو استفاده نمایند.
شهواری با تأکید بر اینکه هیچ شخص و مقامی در رابطه با انتخابات مصونیت قضایی ندارد، ابراز داشت: رسانه‌ها ظرفیت بسیار خوبی هستند و بایستی مردم را برای مشارکت هر چه بیشتر در انتخابات ترغیب نماید.
نماینده عالی دستگاه قضا ضمن تأکید بر فعالیت جدی کمیته رصد مدیران در این مرحله از انتخابات به سبب حساس بودن انتخابات، ابراز داشت: کمیته رصد برای پیشگیری و صیانت از مدیران است، اما در صورتی که تخلف صورت گرفت بایستی مدیر متخلف بهمراه مستندات تخلف به دادسرا معرفی شود.
شهواری با اشاره به اینکه ما پیشنهاد می کنیم با بررسی و کار کارشناسی به گونه‌ای که تبعاتی بدنبال نداشته باشد از عوامل اجرایی غیر بومی در برگزاری انتخابات استفاده شود، گفت: با توجه به برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی آموزش نحوه رای دادن بایستی با استفاده از ظرفیت رسانه‌ها و صدا و سیما در دستور کار قرار گیرد تا مردم در هنگام رأی دادن با ابهام و سردرگمی مواجه نشوند.

دیگر خبرها

  • همه جرائم انتخاباتی دور اول انتخابات مجلس رسیدگی شدند
  • تلاش های اصحاب رسانه در برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری قابل تقدیر است
  • کشف جسد مردی در بیرجند
  • فیلم | تلاش راه آهن برای حمایت از بخش خصوصی
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس از ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • مردم و تشکل‌های اجتماعی از «طرح نور» حمایت و پشتیبانی کرده‌اند
  • خبرگزاری مهر خلاء رسانه ای در شهرستان های تهران را پر کرده است
  • برخورد قضایی با متخلفان انتخاباتی در لرستان
  • اصحاب رسانه چشمان تیزبین و نافذ جامعه هستند
  • هیچ خط قرمزی در مبارزه با فساد وجود ندارد