Web Analytics Made Easy - Statcounter

نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن یک فروند پهپاد ساخت آمریکا را هنگام پرواز بر فراز شهر مأرب هدف قرار داده و ساقط کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن یک فروند پهپاد آمریکایی متعلق به ائتلاف سعودی را حین پرواز بر فراز مأرب هدف قرار داده و ساقط کردند.

شبکه خبری المسیره گزارش داد نیرو‌های ارتش و کمیته مردمی یمن یک هواپیمای جاسوسی از نوع «اسکن ایگل»، ساخت شرکت «اینسیتو» (از شرکت‌های تابع بوئینگ) را ساقط کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وبگاه شبکه المسیره نوشته این هواپیما در حال انجام «اقدامات خصمانه در استان مأرب» بوده است. یحیی سریع، سخنگوی نیرو‌های یمن گفت: «پدافند هوایی توانست به لطف خداوند یک هواپیمای جاسوسی آمریکا را در منطقه «المشجح» (شهر «صراوح» استان مأرب) با موشک زمین به هوا ساقط کند.»

پدافند هوایی یمن یکشنبه هفته گذشته نیز توانسته بود یک هواپیمای جاسوسی دیگر از همین نوع را در حوالی منطقه مذکور سرنگون کند.

«اسکن ایگل»، هواپیمای بدون سرنشین ساخت شرکت اینسیتو است و در حال حاضر ۱۱.۲۵ میلیون دلار ارزش دارد. این پهپاد برای مکان‌یابی اهداف استفاده می‌شود.

ائتلافی به رهبری عربستان سعودی از فروردین‌ماه سال ۱۳۹۴ کشور فقیر یمن را برای بازگرداندن قدرت به «عبد ربه منصور هادی»، رئیس‌جمهور مستعفی یمن هدف حملات سنگین هوایی، زمینی و دریایی قرار داده است.

این حملات به نابودی زیرساخت‌های یمن و گسترش فقر، بیکاری و گسترش بیماری‌های واگیردار در این کشور فقیر عربی منجر شده است. از زمان آغاز این حملات ده‌ها هزار غیرنظامی یمنی شهید و زخمی شده‎اند.

کارشناسان سازمان ملل، یمن را صحنه بزرگترین بحران بشری در جهان توصیف می‌کنند. بیش از ۷۵ درصد جمعیت یمن در حال حاضر نیازمند نوعی کمک‌رسانی و حمایت بشردوستانه هستند. از این میان، میلیون‌ها نفر نمی‌دانند وعده غذایی بعدی‌شان از کجا تأمین خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سرنگونی پهپاد ساخت آمریکا مأرب ارتش یمن یمن یک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۱۵۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حتی با چراغ سبز آمریکا هم به ایران حمله نمی‌کنیم | یکی بگوید روزی ۳ هزار موشک ایرانی را چگونه ساقط کنیم؟

دریافت 11 MB

به گزارش همشهری آنلاین مقامات و کارشناسان امنیتی صهیونیست در واشنگتن، که مدت‌ها پیش با اشاره به اینکه حتی با چراغ سبز آمریکا، به این سه دلیل به ایران حمله نمی‌کنیم، گفتند: مردم یک باور غلط دارند که گنبد آهنین از ما حفاظت خواهد کرد، تل آویو مستقیما هدف قرار خواهد گرفت و گنبد آهنین ما نمی‌تواند روزی سه هزار موشک را ساقط کند.

ایران در سه مرز اسرائیل حضور دارد و آنها را کنترل می‌کند و نمی‌توانیم همزمان در سه جبهه بجنگیم و پیروز شویم، نه به خاطر این که ضعیفیم بلکه، چون به اندازه کافی بزرگ نیستیم، ایرانی‌ها شطرنج باز و آمریکایی‌ها پوکر بازند.

کد خبر 845004 برچسب‌ها ایران و اسرائیل خبر ویژه

دیگر خبرها

  • شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان و تبریز / انتشار تصاویر فعالیت ضدهوایی در آسمان اصفهان + ویدیو / چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور با موفقیت ساقط شده است / تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز / ویدیوی وضعیت فعلی پایگاه شکاری اصفهان
  • شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان و تبریز / انتشار تصاویر فعالیت ضدهوایی در آسمان اصفهان + ویدیو / چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور با موفقیت ساقط شده است / تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز
  • شنیده شدن صدای انفجار و انتشار تصاویر فعالیت ضدهوایی در آسمان اصفهان + ویدیو / چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور با موفقیت ساقط شده است / تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز
  • نقض حریم هوایی افغانستان در پروان
  • ادعای فرماندهی مرکزی آمریکا درباره مقابله با دو پهپاد یمنی
  • به ۵ دلیل تل‌آویو و متحدانش نتوانستند پهپاد‌ها و موشک‌های ایرانی را ساقط کنند
  • ادعای سنتکام درباره مقابله با ۲ پهپاد یمنی
  • لحظه سرنگونی پهپاد گلوبال هاوک آمریکایی + فیلم
  • حتی با چراغ سبز آمریکا هم به ایران حمله نمی‌کنیم | یکی بگوید روزی ۳ هزار موشک ایرانی را چگونه ساقط کنیم؟
  • گلایه از نیمه کاره رها شدن ساخت کارخانه بازیافت هواپیما در همدان