Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-20@04:30:21 GMT

پای آب آشامیدنی قاچاق به کشور باز شد

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۱۵۴۵۸

پای آب آشامیدنی قاچاق به کشور باز شد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، قاسمعلی حسنی اظهار کرد: آب معدنی‌های خارجی با وجود ممنوعیت واردات، اما در بازارهای عمده فروشی تهران فروخته می‌شوند. اغلب این آب معدنی‌ها از کشورهای حوزه اسکاندیناوی وارد کشور شده‌اند.

وی با بیان این مطلب که سوئد و دانمارک بزرگ‌ترین صادرکنندگان آب معدنی به ایران هستند، افزود: این آب معدنی‌ها به صورت قاچاق از مرزهای جنوبی کشور وارد کشور می‌شوند و با قیمت‌های بسیار زیاد فروخته می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر انجمن بنکداران تهران در پاسخ به این سوال که چرا با فروشندگان کالای قاچاق در این زمینه برخورد نمی‌شود؟ بیان کرد: آب معدنی تنها کالای خوراکی قاچاق نیست؛ در بنکداری‌های سراسر تهران بیش از ۲ هزار نوع کالای نوشیدنی و خوراکی قاچاق فروخته می‌شود که این یعنی نظارت کافی در این حوزه وجود ندارد.

حسنی ادامه داد: برخورد با این فروشندگان بر عهده انجمن بنکداران نیست و سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان  و سازمان بازرسی اصناف باید با این متخلفان برخورد کنند. براین اساس انجمن تنها وظیفه دارد که گزارش تخلف را به سازمان‌های ناظر بدهد.

وی اضافه کرد: به هر حال آب معدنی به صورت قاچاق وارد کشور می‌شود و البته مصرف همگانی و روزانه ندارد و تنها اقشار مرفه جامعه برای مهمانی‌های خاص و لوکس خود این آب معدنی‌ها را می‌خرند.

کد خبر 609315 برچسب‌ها سازمان‌ حمایت از مصرف‌ کنندگان و تولیدکنندگان قاچاق آب اصناف تهران استان تهران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان قاچاق آب اصناف تهران استان تهران آب معدنی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۱۵۴۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف میلیاردی کالای قاچاق در کرمان

   به گزارش خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان  فرمانده انتظامی استان کرمان در این باره گفت: : در این طرح ۳ روزه بر اساس اقدامات اطلاعاتی قبلی و استقرار شبانه روزی همکاران انتظامی در مبادی ورودی و خروجی استان در مجموع ۷۰دستگاه خودروی سبک و ۱۴ دستگاه خودروی سنگین توقیف و در بازرسی از آن ها انواع کالای قاچاق شامل فرآورده های نفتی، لوازم خانگی، احشام، مواد محترقه و دیگر کالاهای اساسی کشف شد.

 سردار ناصر فرشید  افزود: کارشناسان ارزش این اقلام را بیش از ۱۲۸ میلیارد و ۵۳۱میلیون ریال برآورد کردند، ودر این زمینه با تشکیل ۱۱۹ فقره پرونده ،۱۲۴ متهم تحویل مراجع قضایی شدند.

دیگر خبرها

  • برخورد قاطع با مراکز غیرمجاز رمز ارز دیجیتال در استان مرکزی
  • تأکید مسئولان استان بر برخورد جدی با خودرو‌های قاچاق بر
  • کشف میلیاردی کالای قاچاق در کرمان
  • کشف میلیاردی کالای قاچاق توسط مرزبانان هنگ مرزی تایباد
  • هشدار به عرضه کنندگان آیفون قاچاق؛ برخورد‌ها تشدید خواهد شد
  • علت ممنوعیت واردات آیفون ۱۴ و ۱۵ | هشدار جدی به عرضه کنندگان آیفون قاچاق
  • چرا ورود آیفون ممنوع شد؟
  • چرا واردات آیفون ۱۴ و ۱۵ به کشور ممنوع شد؟
  • مراغه میزبان نهمین کنفرانس زئولیت انجمن شیمی ایران
  • ۵ تُن بادام قاچاق در جنوب تهران کشف شد