Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در بحبوحه تنش‌ها بین چین و آمریکا درباره مسائل مختلف دوجانبه و بین‌المللی، پکن سفیر جدیدی برای واشنگتن تعیین کرده است.

رسانه‌های چین از قبیل شبکه «سی‌جی‌تی‌ان» گزارش دادند، «کوی تیان‌کای» سفیر چین در آمریکا اعلام کرد که او بعد از هشت سال حضور در این منصب به کار خود پایان می‌دهد و به چین برمی‌گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با انتشار یک نامه که در وبسایت سفارت چین در آمریکا منتشر شده است، از خروج خود از منصب سفارت پکن در واشنگتن خبر داد.

طبق گزارش رسانه‌ها، احتمال می‌رود «کین گانگ» معاون وزیر خارجه چین به عنوان سفیر جدید این کشور در آمریکا تعیین و جایگزین کوی تیان‌کای شود.

بعد از ماه‌ها گمانه‌زنی‌ درباره تغییر سفیر چین در آمریکا، کوی تیان‌کای روز سه شنبه (امروز) تایید کرد که از این منصب کنار می‌رود و به پکن برخواهد گشت.

تغییر سفیر چین در آمریکا در شرایطی انجام خواهد شد که دو کشور یک دوره پر تنش را در روابط دو جانبه تجربه می‌کنند.

کوی تیان‌کای از سال ۲۰۱۳ به عنوان سفیر چین در آمریکا مشغول به کار بوده و با نمایندگان سه دولت باراک اوباما، دونالد ترامپ و جو بایدن کار کرده است.

او در آخرین بیانیه‌های خود به عنوان سفیر چین در آمریکا تصریح کرد: «روابط چین و آمریکا در یک مقطع حساس قرار دارد و ایالات متحده مشغول یک دور جدید از بازسازی سیاست حکومت خود در قبال چین است و با انتخاب یک گزینه از دو گزینه همکاری و تقابل مواجه است».

سفیر چین در آمریکا افزود: «در این برهه چینی‌های حاضر در ایالات متحده باید مسئولیت و ماموریت سنگین‌تری بر دوش بگیرند و امیدوارم که شما از حق خودتان در زندگی کردن در ایالات متحده استفاده کنید و از نقطه عزیمت کمک به تامین منافع اساسی مردم چین و ایالات متحده منافع خودتان را توسعه دهید».

درخواست سفیر پکن در واشنگتن از چینی‌های مقیم آمریکا برای ایفای نقش در زمینه روابط بین دو کشور در شرایطی مطرح شده که آمریکا و چین در زمینه‌های مختلف اقتصادی و سیاسی گرفته تا خاستگاه و منشا ویروس کرونا و موضوعات مربوط به هنگ کنگ، تایوان و اختلافات در دریای چین جنوبی و شرقی، اختلافات شدیدی دارند.

در همین فضا، «جیک سولیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید در ادامه فضاسازی و اتهام‌زنی آمریکا علیه چین در خصوص منشأ کرونا، مدعی شد در صورتی که چین با تحقیقات درباره منشأ همه‌گیری همکاری نکند، با انزوا در جامعه بین‌المللی مواجه خواهد شد (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: سفیر سفیر چین در آمریکا ایالات متحده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۱۵۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدیو) تکذیب احضار سفیر سوئیس به سپاه پاسداران

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی منبع: تسنیم

دیگر خبرها

  • رمزگشایی از سیگنال‌های برجامی آمریکایی‌ها پس از عملیات وعده صادق/ آیا ایران به دنبال تغییر در دکترین ساختن بمب اتمی است؟
  • حمله موشکی ایران معادلات آمریکا و غرب را تغییر داد
  • تغییر لحن به سبک بایدن
  • (ویدیو) تکذیب احضار سفیر سوئیس به سپاه پاسداران
  • احضار سفیر سوئیس به سپاه تکذیب شد
  • سخنگوی وزارت خارجه: مقامات ذی‌ربط احضار سفیر سوئیس به سپاه را تکذیب کردند | تبادل پیام با آمریکا
  • ارتباط مستمر با سفیر سوئیس برای تبادل پیام با آمریکا
  • ۵۴ هزار دانش آموز گلستانی سفیر سلامت هستند
  • تحریم‌های آمریکا ممکن است شامل تیپ «گولانی» نیز بشود
  • کمک‌های جدید آمریکا بعید است که سرنوشت کی‌یف را به طور اساسی تغییر دهد