Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک منبع وابسته به حشد شعبی عراق از حمایت‌های مالی گسترده سعودی و اردن و بعثی‌ها از تروریست‌های داعش در منطقه طارمیه در اطراف پایتخت این کشور پرده برداشت و به طرح دختر دیکتاتور معدوم عراق برای این منطقه اشاره کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از السومریه، «کاطع الرکابی» عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق با اشاره به افزایش  تحرکات تروریست‌ها در این کشور خواستار اقدام قاطع نیروهای امنیتی در دفع خطر تروریسم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اقدامات تروریستی رخ داده در صلاح الدین و دیالی و دیگر مناطق عراق جدید نیست و گهگاه به قربانی شدن شماری منجر می‌شود.

الرکابی گفت: تکرار این اقدامات تروریستی سئوال برانگیز است و این پرسش را به وجود می‌آورد که چرا دستگاه‌های مربوطه اقداماتی برای ممانعت این اقدامات تروریستی انجام نمی‌دهند.

وی افزود: شرایط امنیتی در عراق، اقدام نظامی برای باقیمانده مخفیگاه‌های داعش و کشف و متلاشی کردن هسته‌های خفته آنرا طلب می‌کند.

الرکابی بیان کرد: هدف قرار گرفتن مناطق امن نشانه خوبی نیست و باید با آن برخورد شود. باید توان اطلاعاتی تقویت شود زیرا سلاحی قوی در برابر هسته‌های خفته و عناصر جنایتکار آن است.

وی به نقش عملیات غافلگیر کننده مبتنی بر تلاش اطلاعاتی در پایان دادن به خطر شبکه‌های داعشی در عراق اشاره کرد.

مخالفت شدید ساکنان الانبار با بازگشت خانواده های تروریست‌ها

«حمید الهایس» از فرماندهان حشد شعبی در استان الانبار اعلام کرد که اوضاع امنیتی در این استان با ثبات است.

وی به مخالفت شدید ساکنان این استان با تصمیم بازگشت خانواده‌های داعشی به مناطق آزاد شده از لوث تکفیری‌ها با توجه به امنیت این مناطق اشاره کرد و اعلام کرد: ساکنان الانبار بازگشت این خانواده ها را به منزله بی ثباتی استانهای نینوا و الانبار می‌دانند.

تحرکات گسترده هوایی آمریکا در نزدیکی عین الاسد

یک منبع امنیتی عراقی از تحرکات گسترده بالگردهای آمریکایی در مناطق مختلف غرب استان الانبار عراق خبر داد و گفت: بالگردهای آمریکایی تحرکات هوایی بی سابقه در مناطق نزدیک به پایگاه عین الاسد در ناحیه «البغدادی» به سمت مناطق صحرایی تا عمق اراضی سوریه به عمل آورده‌اند.

این منبع بیان کرد: علت این تحرکات هوایی که بر فراز مناطقی که مقرهای نیروهای حشد شعبی قرار دارد، مشخص نیست.

منبع مذکور تاکید کرد: نیروهای آمریکایی از بالگرد و پهپاد در تحرکات هوایی خود استفاده می‌کنند. همزمان نظامیان آمریکایی اقدام به جستجو مناطق نزدیک به پایگاه کرده‌اند.

حمایت مالی گسترده سعودی از داعش در طارمیه بغداد

فرماندهی عملیات حشد شعبی در بغداد به آمار شوکه کننده از مبالغی که داعش از ساکنان «الطارمیه» در شمال بغداد به دست آورده است، اشاره کرد.

«عباس الزیدی» عضو فرماندهی عملیات حشد شعبی در بغداد گفت: گروه جنایتکار داعش بیش از یک میلیون دلار خراج از ساکنان «الطارمیه» جمع آوری کرده است.

وی از حمایت مالی گسترده سعودی، اردن و بعثی‌ها از داعش در الطارمیه خبر داد و به طرح رغد صدام و داعش در الطارمیه اشاره کرد.

الزیدی گفت: غلبه بر تروریسم در طارمیه به عدم دخالت سیاسی نیاز دارد.

این درحالی است که «محمد البلداوی» نماینده واسبته به ائتلاف فتح عراق قبلا گفته بود که الطارمیه واقع در اطراف بغداد بستر مناسبی برای تروریسم  و هسته‌های خفته آن است.

جدیتی برای بیرون کردن نظامیان آمریکایی از عراق از سوی الکاظمی نیست

«محمود الربیعی» سخنگوی دفتر سیاسی جنبش عصائب اهل الحق عراق گفت: بسیاری از گروه‌های سیاسی و دولت عراق جدیتی برای بیرون راندن نیروهای آمریکایی از عراق ندارند و برخی اصولا تمایلی به خروج این نظامیان از کشور ما ندارند.

عراق| هلاکت قصاب داعش در دیالی/ضربه غافلگیرکننده به تروریست‌ها + تصاویرحمله توپخانه ارتش ترکیه به استان دهوک عراقتحرکات نگران کننده نظامیان آمریکایی و تداوم تجاوزات ترکیه به عراق

وی افزود: تاخیر در تهیه جدول خروج نظامیان آمریکایی در راستای اراده و خواست ایالات متحده آمریکاست.

این در حالی است که «احمد الکنانی» نماینده وابسته به ائتلاف فتح تاکید کرد که آنکه به دنبال کشوری قوی است در راستای بیرون راندن نظامیان خارجی حرکت می‌کند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ۸ ۳۸ درصد ۳ ۴۵ درصد مالی گسترده سعودی نظامیان آمریکایی تروریست ها حشد شعبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۱۵۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عجیب‌ترین اسکناس‌های دنیا را بشناسید

 راهول ساگر، بنیانگذار این اسکناس قیمتی، این خبر را با هیجان‌ در صفحه اینستاگرامش به اشتراک گذاشت؛ خبری که در مدتی کوتاه، ده‌ها میلیون نفر از آن بازدید کردند. البته این اسکناس، بیشتر جنبه یک سوغاتی ارزشمند را دارد و قرار نیست به‌عنوان پول رایج و قانونی رد و بدل شود، اما با گفته ساگر، یاد این سرزمین را در دل مسافران آن تا ابد زنده نگه می‌دارد.   اما خاص‌ترین اسکناس‌ها، برای کدام کشورهاست و کدام ویژگی‌ها، آنها را خاص کرده است؟   دلار عمودی بیشتر کشورهای جهان، اسکناس‌های خود را به شکل افقی منتشر کرده‌اند اما «برمودا»، یکی از کوچک‌ترین کشورهای جهان در اقیانوس اطلس شمالی است که اسکناس‌های ۲‌دلاری‌اش، عمودی است که بر یک روی آن، مرغی خوشرنگ جا خوش کرده است.   اسکناس پانچ‌شده «موبوتو سسه سوکو»، دیکتاتور زئیری، بعد از ۳۲سال حکومت در سال‌۱۹۹۷ میلادی سرنگون شد و حکومت جدید که به نام جمهوری دمکراتیک کنگو شناخته می‌شود، از نظر اقتصادی، در شرایطی دشوار قرار گرفت و قرار شد در مدتی کوتاه، از همان اسکناس‌های قبلی استفاده کنند؛ اما چهره‌ دیکتاتور منفورشان را روی اسکناس‌ها، باید چه می‌کردند؟ بهترین راه پانچ این اسکناس‌ها و حذف دیکتاتور بود.     اسکناس ضدآب اسکناس‌های ۵دلاری استرالیا، قابل شست‌وشوست و تقریبا غیرممکن است پاره شود؛ پس شاید مردم استرالیا، تمیزترین پول جهان را توی جیبشان دارند. شفاف‌بودن بخش‌هایی از این اسکناس، آن را خاص‌تر هم کرده است.     اسکناس محیط‌زیستی در کشور آفریقای جنوبی، به‌جای تصاویر سیاستمداران، دانشمندان و هنرمندان، طرح‌هایی از شیر، فیل، کرگدن، بوفالو و پلنگ روی برخی از اسکناس‌هایشان نقش بسته و تصویر این حیوان‌های بزرگ، توجه علاقه‌مندان به محیط‌زیست را به‌خود جلب کرده است.     اسکناس دمکراتیک طرح این اسکناس ۲۵۰ گیلدر هلندی، قبل از انتشار، به همه‌پرسی گذاشته شد و ۹۷‌درصد مردم هلند، آن را پسندیدند؛ اسکناسی با طرح فانوس دریایی و نقشه جهان که به همین دلیل، شاید یکی از محبوب‌ترین اسکناس‌های جهان است.   منبع: همشهری آنلاین باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • وقوع هرگونه انفجار در عراق تکذیب شد /تایید شناسایی اشیا خارجی پرنده در حریم هوایی‌
  • ببینید | کشف لاشه موشک احتمالا اسرائیلی در بغداد
  • راهپیمایی‌گسترده مردم کرج در حمایت از اقدام سپاه پاسداران علیه رژیم صهیونیستی
  • تظاهرات گسترده مردم یمن در شهر صعده در حمایت از فلسطین
  • خبرنگار اسرائیلی حرفش را درباره حمله به ایران پس گرفت!
  • عجیب‌ترین اسکناس‌های دنیا را بشناسید
  • لاپوشانی جنایات نظامیان صهیونیست از سوی بلینکن
  • زیان ۴ میلیون دلاری شرکت پپسی در عمان به علت حمایت از رژیم صهیونیستی
  • علامه صادق جعفری: ویرانی قبرستان بقیع، ضربه ای بر قلب امت اسلامی بود