Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-20@04:10:34 GMT

تبریک رهبرکره شمالی به رییسی

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۱۵۷۴۹

تبریک رهبرکره شمالی به رییسی

رهبر کره شمالی در پیام تبریکی به مناسبت پیروزی ابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست‌جمهوری ایران، برای گسترش بیش از پیش روابط دوستانه و همکاری بین تهران و پیونگ‌یانگ ابراز امیدواری کرد. ناطقان:  «کیم جونگ اون»‌ رهبر کره شمالی پیروزی حجت الاسلام و المسلمین «سید ابراهیم رئیسی» در انتخابات ریاست‌جمهوری ایران را تبریک گفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!




رسانه دولتی کره شمالی (KCNA) امروز (سه‌شنبه) گزارش داد، کیم در پیام تبریکی که روز یکشنبه برای حجت الاسلام و المسلمین رئیسی ارسال کرد، نوشت: «من به نیابت از دولت و ملت جمهوری دموکراتیک خلق کره، تبریکات گرم خود به مناسبت برگزیده‌شدن جنابعالی به‌عنوان رئیس‌جمهور جمهوری اسلامی ایران را اعلام می‌دارم».

بر اساس این گزارش، رهبر کره شمالی درباره معنایی که پیروزی رئیسی در انتخابات ریاست‌جمهوری ایران دارد، گفت: «برگزیده‌شدن شما به عنوان رئیس‌جمهور، نشان‌دهنده اعتماد عمیق مردم ایران به جنابعالی و انتظارات بالای آنها از شما است».

کیم همچنین افزود: «این فرصت را مغتنم می‌دانم تا باور خود را مبنی بر اینکه همکاری و روابط دوستانه بین کشورهایمان بیش از گذشته گسترش و توسعه خواهد یافت، اعلام کنم و برای جنابعالی در مسئولیت خود در دفاع از حاکمیت ملی و ساخت ایرانی قوی آرزوی موفقیت دارم».

روز جمعه سیزدهمین دور انتخابات ریاست‌جمهوری با حضور پر شور مردم در سراسر کشور و همچنین در ۱۳۳ کشور خارجی برگزار شد.

به گزارش فارس، از کل واجدان شرایط حضور در انتخابات که ۵۹ میلیون و ۳۱۰ هزار و ۳۰۷ نفر بودند، کل آراء مأخوذه ۲۸ میلیون و ۹۳۳ هزار و چهار نفر بوده است که مشارکت ۴۸.۸ را نشان می‌دهد.

 سید ابراهیم رئیسی با ۱۷ میلیون و ۹۲۶ هزار و ۳۴۵ رأی، حائز اکثریت آراء شد و هشتمین رئیس‌جمهور ایران نام گرفت.

تاکنون سران کشورهای مختلف مانند «ولادیمیر پوتین» رییس‌جمهور روسیه، «شی جین‌پینگ» رئیس‌جمهور چین، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه، «عمران خان» نخست‌وزیر پاکستان، «برهم صالح» رئیس‌جمهور و «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق، «میگل دیاز کانل» رئیس جمهور کوبا، «الهام علی‌اف» رئیس جمهور آذربایجان، «محمد بن راشد آل مکتوم» نائب رئیس دولت امارات، «مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن، «هیثم بن طارق» سلطان عمان و «شیخ تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر در پیام‌هایی جداگانه پیروزی ابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست‌جمهوری را تبریک گفته‌اند.
برچسب ها: رهبر ، کره شمالی ، ناطقان ، تبریک ، رییسی ، انتخابات

منبع: ناطقان

کلیدواژه: رهبر کره شمالی ناطقان تبریک رییسی انتخابات انتخابات ریاست جمهوری ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کره شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۱۵۷۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام وزیر دفاع به ابراهیم رئیسی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع، امیر سرتیپ آشتیانی در پیام خود آورده است:

حضرت حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای رئیسی
ریاست محترم جمهوری و رئیس شورای عالی امنیت ملی

سلام علیکم؛ همانگونه که مستحضرید در مسیر تحقق"وعده صادق" فرماندهی معظم کل قوا(مدظله العالی) و مطالبه ملت رشید ایران در پاسخ پشیمان کننده به اقدام نامشروع و تجاوز رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق و در اجرای مصوبه شورای عالی امنیت ملی و هدایت های حکیمانه جناب عالی به عنوان رئیس این شورا، نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در اقدامی هماهنگ و دقیق با اجرای عملیاتی غرور آفرین، پاسخی تنبیهی به این رژیم جعلی و حامیان آن داده و نمایشی از اقتدار و غرور ملی را به منصه ظهور رسانده و بارقه ای از امید را در دل آزادگان جهان به ویژه ملت مظلوم و مقتدر فلسطین شعله ور ساختند.

بی شک آنچه به عنوان نکته متمایز و ممتاز این عملیات حماسی تجلی یافت هماهنگی کامل دولت انقلابی و مردمی و نیروهای مسلح پر افتخار بود که تصویری با شکوه از عزت و حکمت را در سایه امدادهای الهی به نمایش گذارد و بفرموده جناب عالی جلوه همراهی و همگرایی دیپلماسی و میدان را متجلی ساخت.

برخود لازم می دانم مراتب قدردانی مجاهدان و تلاشگران عرصه اعتلای اقتدار دفاعی ایران اسلامی را ازحمایت های بی دریغ، راهبردی و همه جانبه جناب عالی به حضور تقدیم نموده و از خداوند تبارک و تعالی در سایه فرماندهی معظم کل قوا، عزت، اقتدار و سربلندی را برای ملت شریف ایران اسلامی مسئلت می نمایم.

27215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896409

دیگر خبرها

  • رییسی: رشد اقتصادی در کشور محقق شد
  • گزارش سفر رئیس جمهور به سمنان / رییسی: رشد اقتصادی در کشور محقق شد
  • گزارش سفر رئیس جمهور به سمنان / رییسی: عملیات «وعده صادق» اقدامی ضروری و وحدت بخش بود
  • دومین روز سفر رییس جمهور به سمنان/ دامغانی‎ها میزبان رییسی
  • ۳۱ میلیارد تومان، سهم دانشگاه بزرگمهر از اعتبارات سفر‌های رئیس جمهور به خراسان جنوبی
  • رییسی ۳ اردیبهشت به پاکستان می‌رود
  • توهین جدید ترامپ به بایدن؛ او بدترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا است
  • انتصاب دبیر شورای راهبردی اقوام، مذاهب و ادیان ریاست‌جمهوری
  • رئیسی سالروز استقلال زیمبابوه را تبریک گفت
  • پیام وزیر دفاع به ابراهیم رئیسی