Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-19@19:22:52 GMT

همت قاصدان نیکی در روز میلاد امام مهربانی‌ها

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۱۵۸۱۸

همت قاصدان نیکی در روز میلاد امام مهربانی‌ها

‍‍‍‍‍‍

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، میلاد امام رئوف و امام مهربانی‌ها، فرصتی است برای تقسیم و تکثیر مهرورزی و انسانیت. به نمایش گذاشتن و عرضه نیکی‌ها و خوبی‌ها، هر آنچه در چنته داریم.

هر چند مهربانی، مناسبت نمی‌خواهد اما چه موقعیتی بهتر از روز میلاد امام رضا؟ زیباتر روزی برای تکثیر نیکی و مدد رسانی به درماندگان و در راه ماندگان.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قصه شاید قصه‌ای تکراری باشد اما زیباست و هر بار با رنگ و لعاب معرفت، جذاب‌تر و ارزنده‌تر می‌شود. مناسبتی که واسطه گردهمایی و فعالیت‌های جهادی و خیریه‌ها شده و آنان را توسعه بخشیده است.

روزی برای مهرورزی...

قاصدان امام رئوف را به کمک نیازمندان روانه می کند و این مناسبت، از آن فرصتهایی است که باید غنیمت شمرده شود.

آری جشن‌ها و کمک‌هایی که هم دل امدادرسان و جهادگران را خشنود می‌کند و هم نیازمندان را شادمان و بالاتر از آن مرضی رضای خداوند است.

یکی از برنامه‌های خیریه به مناسبت میلاد خجسته امام رضا(ع) در شیراز، تهیه غذا و توزیع آن میان نیازمندان است که توسط مرکز خیریه خدمتگزاران امام رضا وابسته به موسسه نشر فرهنگ شهادت انجام می‌شود. 

 

سهیم کردن تمام اقشار و خانواده‌ها در کمک‌های خیریه و ایجاد حس خوشایند کار خیر با پخت و توزیع غذا میان نیازمندان، یکی از تفاوت های این مرکز خیریه با دیگر گروه‌های جهادی است.این برنامه در قالب طرحی با عنوان "به رسم کرامت" که پویشی مردمی و عمومی است و با برنامه‌های خیریه دیگر قدری تفاوت دارد، اجرا می شود.

این خیریه ۹۰ خانوار نیازمند را به طور ثابت تحت پوشش دارد و اشتغال‌زایی برای آنها، برنامه‌ای که در آینده به اجرا درمی‌آید.

خلوص و پشتکار، فعالیت این خیریه نوپا را استمرار بخشیده و به آن پویایی و شادابی عرضه کرده است.

مدیر مرکز مرکز خیریه خدمتگزاران امام رضا در گفتگو با خبرنگار فارس می‌گوید: از سال ۹۸ آغاز به کار کردیم و اکنون یک سال و نیم از فعالیت ما می‌گذرد.

زینب ذاکری مهر ادامه می‌دهد: از آنجا که فعالیت خیریه ما با شیوع کرونا مقارن شد، در هفت مرحله رزمایشی کمک‌های مومنانه به فعالیت پرداخته و در تهیه بسته‌های غذا، کمک هایی در حیطه دارو و درمان اقداماتی انجام شد.

وی بیان می‌کند: برنامه دیگر ما تحقیق در مورد خانواده‌های تحت پوشش جهت اشتغال زایی آنها است که به قول مثل معروف، ماهی‌گیری را به آنها یاد بدهیم نه فقط ماهی را.

تهیه و توزیع غذا فقط در انحصار خیریه نیست

ذاکری مهر با اشاره فرایند کار مرکز خیریه خدمتگزاران امام رضا می‌گوید:  کار مراکز خیریه‌، یافتن خیر و واسطه جهت رساندن پول به نیازمندان است اما در طرح به رسم کرامت، خانواده‌ها برای تهیه و توزیع خوراک و بسته‌های غذایی به نیازمندان سهیم می‌شوند و هر کدام با پخت حداقل دو یا سه پرس غذا در کنار غذای روزمره خود به ما کمک می کنند یا اینکه پول آن را به حساب مرکز واریز می‌نمایند همچنین در روند توزیع غذاها بین نیازمندان مشارکت دارند و لذت کار نیک و دعای افراد نیز برای آنها محفوظ است.

این بانوی شیرازی بیان می‌کند: تدارک خیریه امام رضا برای نیازمندان، کودکان کار، افراد کارتون‌خواب و زباله‌گرد است و سعی می‌کنیم غذایی که نیازمندان کمتر توان خرید آن را دارند نظیر زرشک پلو یا پیتزا تهیه کرده و آن را در اختیار آنها قرار دهیم.

وی ادامه می‌دهد: در قرآن کریم نیز توصیه به انفاق در آن چیزی است که بیشتر دوست داریم نه اینکه فقط پولی در راه این مسیر هزینه شود.

ذاکری مهر خاطرنشان می‌کند: دوشنبه شب، ظهر سه‌شنبه و سه‌شنبه طی سه وعده به تهیه و توزیع غذا می پردازیم و تاکنون ۶۰ پرس غذا تهیه اما تا روز میلاد، تعداد آن افزایش می‌یابد.

این بانوی نیک‌اندیش اظهار می‌دارد: در عید غدیر ۱۱۰ معیشتی به نیت امام علی توزیع شد در و شب های احیا ماه رمضان نیز این برنامه اجرا شد و سعی می‌کنیم توزیع و بسته بندی در انحصار خودمان نباشد و لذت چشیدن کار اخیر را بین مردم تقسیم کنیم و سعی کنیم حداقل ماهیانه یک برنامه عمومی داشته باشیم.

انتهای پیام/س

منبع: فارس

کلیدواژه: توزیع غذا نیازمندان میلاد امام رضا مرکز خیریه توزیع غذا امام رضا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۱۵۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت «مجله هنری بوم» به آنتن تلویزیون

به گزارش قدس آنلاین از روابط عمومی شبکه دو سیما، «مجله هنری بوم» به میزبانی حامد مهربانی روایتگر رویدادهای دنیای هنر در قاب برنامه‌ای تماشایی است که از چهارشنبه- ۲۹ فروردین ماه- هر هفته چهارشنبه‌ها حوالی ساعت ۲۳:۲۰ روانه آنتن شبکه دو می‌شود.

«مجله هنری بوم»، مجله‌ای تصویری است که شخصیتی سفر شهری دارد، و به سراغ رخدادها و آثار هنری جدید شهر می‌رود. در هر قسمت از این برنامه حامد مهربانی، به محل رویداد هنری رفته، و در آنجا گفت و گویی شنیدنی با هنرمندان و دست اندرکاران آن دارد.

پوشش مراسم معرفی انتخاب چهره سال هنر انقلاب اسلامی، حضور در رویداد چیدمان «ده هزار جهان» در موزه هنرهای معاصر و گفت و گوی حامد مهربانی با ابوذر ونکی خالق این اثر و نمایشگاه عکس «بازگشت» و دیدار و گفت و گو با سیداحسان باقری عکاس از جمله بخش‌های متنوع این قسمت از «مجله هنری بوم» است.

«مجله هنری بوم» با اجرای حامد مهربانی، تهیه‌کنندگی احمدرضا بلیغ و احمدرضا زارعی، کارگردانی کیانوش الطافی، سردبیری محسن صفایی فرد و به همت گروه اجتماعی اقتصادی شبکه دو در مرکز هنری رسانه‌ای سلوک تهیه و تولید و از ۲۹ فروردین ماه هر چهارشنبه حوالی ساعت ۲۳:۲۰ روانه آنتن شبکه دو می‌شود.

دیگر خبرها

  • مطالعات جدید برای ایجاد توازن میان مناطق غنی و فقیر درون استان ها / شاخص های توسعه درون استان‌ها نامتعادل توزیع شده اند
  • حبس بیت‌المال و توزیع با تأخیر آن، از زمان خلیفه دوم شروع شد/مقابله امام علی با ویژه‌دانی در بیت‌المال
  • بی مهری و مهربانی دو روی سکه ما با زمین
  • برگزاری کنگره ملی امامزادگان محروق و ابراهیم (ع) درنیشابور
  • معرفی رئیس جدید اداره اوقاف و امور خیریه فیروزکوه
  • ایجاد ۴۲۳۵ فرصت شغلی برای نیازمندان خراسان‌جنوبی
  • برق برخی مناطق ۷ شهرستان گیلان فردا قطع می‌شود
  • نحوه انتخاب بهترین سیستم عامل برای سرور
  • بازگشت «مجله هنری بوم» به آنتن تلویزیون
  • آستانه امام مهربانی‌ها و مجال خدمتی به گستره ایران