Web Analytics Made Easy - Statcounter

افشین ملایی رئیس فدراسیون ورزشهای همگانی کشور، علیرضا تاج فیروز مدیرعامل تربیت بدنی آستان قدس رضوی و ادهم کرد مدیر کل ورزش و جوانان استان با نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌ و بلوچستان دیدار کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا ، آیت‌الله مصطفی محامی نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌ و بلوچستان در این دیدار  گفت:یکی از آثار مهم ورزش همگانی سلامت عمومی مردم جامعه می باشد اما گزارشات ارائه شده از میزان کم تحرکی و بیماری های ایجاد شده در جامعه نگران کننده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه زاهدان افزود: متاسفانه در چند سال اخیر رعایت اخلاق در ورزش کاهش پیدا کرده است که نیازمند کار و تقویت در حوزه اخلاق ورزشی هستیم. 

آیت‌الله محامی بیان داشت: در صورتی که شبکه ای از ورزشکاران در ورزش همگانی شکل گیرد می توانند در مقاطع حساس کشور و در مواقع بحران از جمله سیل، زلزله و سایر مسائل فرهنگی و اجتماعی ورود پیدا کنند.

 وی ادامه داد: افزایش مشارکت مردم و رشد و پیشرفت در هر یک از عرصه های ورزشی نیاز به برنامه‌ریزی دقیق دارد و در غیر اینصورت بی‌نتیجه خواهد ماند.

نماینده مقام معظم رهبری در استان خواستار تلاش برای گسترش زیرساخت ها و سپس فرهنگ‌سازی و دعوت از مردم برای روی آوردن به ورزش شد و گفت: اثرگذاری و تلاش دستگاه‌های مختلف در این حوزه مهم است و باید مطالبه فدراسیون و ادارات ورزش از دستگاه‌های مختلف ایفای نقش و سرمایه گذاری مادی و معنوی در این عرصه باشد

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اظهار داشت: در صورت تهیه گزارشی از آسیب های مختلفی که در اثر کم تحرکی به وجود آمده و بیان آن در رسانه ها، فضای مجازی و تریبون های نماز جمعه تا حدودی مشوق مردم برای روی آوردن به ورزش خواهد بود.

 آیت‌الله محامی تصریح کرد: متاسفانه با وجود محرومیت های موجود در استان و زمینه های کار فراوان در عرصه محرومیت زدایی از جمله مدارس کپری امکان تشویق برای ورود مردم و خیران به سرمایه گذاری در حوزه ورزش چندان مهیا نیست.

وی در پایان خواستار حضور پررنگ آستان قدس رضوی در استان و افزایش فعالیت ها در حوزه‌های مختلف از جمله ورزش شد.

همچنین در ابتدای این دیدار افشین ملایی رئیس فدراسیون ورزش های همگانی نیز به بیان گزارشی از فعالیت ها و سرمایه گذاری های فدراسیون ورزش های همگانی در استان پراخت و گفت: طبق پژوهش های صورت گرفته ۵۶٪ مردم ایران دچار کم تحرکی هستند که این میزان در مورد بانوان به ۶۴٪ می رسد.

وی افزود: در طی 10 سال گذشته میزان کم تحرکی در کشور ۲۵٪ رشد داشته که ۳۲٪ از دانش آموزان دچار اضافه وزن هستند.

ملایی بیان داشت: با توجه به تغییر سبک زندگی و افزایش میزان کم تحرکی در بین  مردم نیاز است تا در کنار  توجه به ورزش قهرمانی در عرصه ورزش های همگانی نیز سرمایه گذاری صورت گیرد.

علیرضا تاج فیروز مدیر عامل تربیت بدنی آستان قدس رضوی نیز از دیگر حاضران در این نشست بود که یکی از عرصه های مهم برای تاثیرگذاری فرهنگی را توجه به حوزه ورزش عنوان کرد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه گزارشی از عملکرد اداره کل ورزش و جوانان در حوزه های قهرمانی، همگانی، روستایی، بانوان و جوانان ارائه کردند.

ادهم کرد، توسعه ورزش همگانی در سراسر استان سیستان و بلوچستان را با تعامل و همکاری سایر دستگاه های اجرایی مسیر دانست و افزود: توسعه و گسترش جاده های تندرستی و همچنین افزایش فضاهای ورزشی با کمک ارگانهای همچون شهرداری شاهد جهش خوبی در ورزش همگانی خواهیم بود .

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: رئیس فدراسیون ورزشهای همگانی کشور فدراسیون ورزش سرمایه گذاری ورزش همگانی کم تحرکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۱۵۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت ۲۰ هزار نفر در المپیاد ورزشی فرهنگی بسیجیان مازندران

به گزارش خبرنگار مهر, سردار سیاوش مسلمی عصر چهارشنبه در آئین اختتامیه مرحله نهایی اولین المپیاد ورزشی، فرهنگی و علمی پایگاه‌های مقاومت بسیج استان مازندران جام شهید مدافع امنیت روح الله عجمیان که به میزبانی شهرستان فریدونکنار برگزار شد، از همه کسانی که در پایین‌ترین سطح برگزاری این مسابقات (پایگاه‌های مقاومت محلات) تا بخش و شهرستان زحمت کشیدند تا این برنامه در عرصه‌های علمی، ورزشی و فرهنگی برگزار شود تقدیر و تشکر کرد.

فرمانده سپاه کربلا افزود: طبیعتاً این اقدام صورت نمی‌گرفت مگر با همکاری و هم افزایی که بین بخش‌های اداره کل ورزش جوانان استان، اداره ورزش شهرستان‌ها، شوراها و شهرداری‌ها، دهیاران و بخشداری‌ها و همچنین فرماندهان نواحی، حوزه‌های مقاومت و پایگاه‌های مقاومت ایجاد و زمینه لازم را فراهم کردند.

وی از شرکت حدود ۲۰ هزار نفر در این مسابقات خبر داد و گفت: به موجب برگزاری این مسابقات فضای خوبی برای جوانان ایجاد شد و حضور جوانان در این عرصه‌ها برای جسم، روح، فکر و برای آینده کشور که موجبات افتخار آفرینی را فراهم می‌کند، نقطه قوتی است.

سردار مسلمی با بیان اینکه خدمت به مردم فقط معیشتی نیست، اظهار کرد: همه ما در هر سطوحی که مسئولیت داریم باید یکی از اصلی ترین دغدغه‌ها پرداختن به نسل جوان و خدمت به مردم باشد باتوجه به اینکه خدمت به مردم، فقط معیشتی نیست و عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اعتقادی و ورزشی همه این سطح می‌تواند عرصه خدمتگزاری باشد.

فرمانده سپاه کربلا از ۱۴۴ سالن ورزشی که در اختیار بسیجیان قرار داده شده، خبر داد و افزود: امروز افتخارمان این است که در مجموعه بسیج در خدمت مردم باشیم و به عنوان بخشی از جامعه ورزشی در استان مازندران انجام وظیفه کنیم و تاکنون ۱۴۴ سالن ورزشی در خدمت جوانان بسیجی استان مازندران قرار داده شده است.

سردار مسلمی با اشاره به مسئولیت خویش در کسوت رئیس هیئت کشتی بسیج کشور بیان داشت: امروز در حوزه ورزش کشتی، مازندران به عنوان قطب کشتی ایران است بر همین مبنا برنامه ریزی هایی را با هیئت کشتی استان برقرار کرده‌ایم که لیگ کشتی استانی و چندین تیم را در لیگ برتر و دسته یک داشته باشیم و ان شاءالله بتوانیم بخشی از سهم خودمان را به عنوان آورده مجموعه سپاه در حوزه کشتی تقدیم علاقه مندان کشتی کنیم.

کد خبر 6088037

دیگر خبرها

  • دیدار نماینده ولی فقیه در گیلان با جامعه کارگری
  • توریسم درمانی در سیستان و بلوچستان باید توسعه یابد
  • پای کار آمدن مردم شرط موفقیت در عرصه‌های مختلف
  • دیدار نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان با رئیس دیوان عالی کشور
  • تکلیف کمیسیون‌های فدراسیون دوومیدانی مشخص شد
  • شرکت ۲۰ هزار نفر در المپیاد ورزشی فرهنگی بسیجیان مازندران
  • گروه جهادی نجوا در سیستان و بلوچستان آغاز به کار کرد
  • دیدار رئیس بنیاد مسکن کشور با نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی
  • تاکید ولی فقیه در سیستان و بلوچستان بر نقش مردم در توسعه
  • دیدار جمعی از مدیران دانشگاه علوم پزشکی با نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی