Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-20@00:10:01 GMT

دمای هوای تبریز به ۴۰ درجه می‌رسد

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۱۵۸۶۸

یک کارشناس هواشناسی گفت:در هفته آینده شاهد ثبت رکورد دمای ۴۰ درجه در تبریز خواهیم بود. امین حسین نقشینه کارشناس هواشناسی در مورد آخرین وضعیت آب و هوایی کشور در گفت‌وگو با میزان گفت: به طور کلی در پنج روز آینده جوی پایدار و آسمانی صاف در کشورمان خواهیم داشت.
وی افزود:در همین مدت تنها شاهد وزش باد شدید در برخی از مناطق از استان‌های خراسان جنوبی، شرق کرمان، شرق هرمزگان، شمال سیستان و بلوچستان بویژه منطقه زابل در پاره‌ای از ساعات ریزش گردو خاک، کاهش کیفیت هوا و دید افقی شده خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس امروز سرعت وزش باد در منطقه زابل ۷۹ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است. بیشتر بخوانید: امروز در کدام استان‌های کشور باران می‌بارد این کارشناس هواشناسی گفت:در سه روز آینده در استان‌های خوزستان و ایلام احتمال وقوع گرد و خاک وجود دارد. در این مدت در ارتفاعات واقع در جنوب کرمان و شمال شرق هرمزگان، مرکز و جنوب سیستان و بلوچستان با جریانات گرم و مرطوب جنوبی در ساعات بعد از ظهر ما شاهد افزایش ابر و احتمال رگبار پراکنده و گاهی رعد و برق خواهیم بود.   وی در مورد وضعیت آب‌های جنوب کشور گفت: شرق دریای عمان تا پایان هفته مواج و متلاطم است.

این کارشناس هواشناسی با اشاره به ثبت رکورد دما در شهر تبریز گفت:امروز کمینه دما در تبریز ۲۴ درجه گزارش شده است.که این به نوع خود دمای بالایی است. اما بیشینه دما فردا و پس فردا ۳۹ و جمعه و شنبه  دما به ۴۰ درجه خواهد رسید که این دما یک رکورد محسوب می‌شود.

نقشینه در مورد آخرین وضعیت آب و هوایی تهران گفت:بیشینه دمای تهران امروز ۳۶، فردا ۳۷ و پس فردا ۳۸ خواهد بود. کمینه دما در شمیرانات ۲۱ درجه و در مهرآباد ۲۵ درجه گزارش شده است. به طور کلی درتهران آسمان صاف و جوی آرام گاهی وزش باد را خواهیم داشت.   انتهای پیام/ برچسب ها: هواشناسی تبریز آب و هوا

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: هواشناسی تبریز آب و هوا کارشناس هواشناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۱۵۸۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد چشمگیر گرما در اروند

محمد سبزه زاری مدیر سازمان هواشناسی خوزستان گفت: آسمان امروز آبادان و خرمشهر صاف و آفتابی است و دمای هوا در این شهر‌ها روی نقشه هواشناسی ۳۳ درجه را نشان می‌دهد که نشان از افزایش ۱۱ درجه ای گرما دارد.

به گفته مدیر سازمان هواشناسی خوزستان در حال حاضر نم نسبی هوا ۲۵ درصد و دید افقی بیش از ۱۰ کیلومتر است.

او گفت: بیشترین دمای ثبت شده در آبادان و خرمشهر طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۶ درجه و کمترین میزان دمای ثبت شده در این مدت زمانی ۲۲ درجه گزارش شده است.

این مسئول گفت: سرعت وزش باد در آبادان و خرمشهر ۲ متر بر ثانیه و هفت کیلومتر بر ساعت است.

باشگاه خبرنگاران جوان آبادان آبادان

دیگر خبرها

  • وزش باد در خراسان رضوی شدت می‌گیرد
  • رشد چشمگیر گرما در اروند
  • پیش بینی وزش باد در خراسان رضوی
  • پیش بینی افزایش ۵ تا ۸ درجه‌ای دمای هوا در خراسان رضوی
  • ورود سامانه بارشی در هفته آینده
  • کرمانشاه فردا بارانی است
  • رشد نم هوا در اروند
  • افزایش دمای هوا در آذربایجان‌غربی
  • هوای قم هفته آینده بارانی می‌شود
  • نم نسبی ۴۹ درصدی در آبادان و خرمشهر