Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-24@03:04:18 GMT

درخواست مقتدی صدر از ابراهیم رئیسی

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۱۵۹۰۷

درخواست مقتدی صدر از ابراهیم رئیسی

آفتاب‌‌نیوز :

مقتدا صدر رهبر جریان صدر، در رشته توییتی از ایران و عربستان خواست که با یکدیگر گفت وگو کنند.

صدر در ادامه توییتش افزود: عراق می‌تواند حلقه اتصال میان کشورهای منطقه باشد.

صدر افزود: ما همچنان می‌خواهیم که روابط خوبی با هر دو طرف [ایران و عربستان] داشته باشیم و حسن همجواری را با همه آنان رعایت کنیم، و تا زمانی که آن‌ها با ما ارتباط دارند، نمی‌خواهیم به ضرر یکی از دو کشور به کشور دیگر متمایل شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جریان صدر افزود: اولین پایه حسن همجواری‌ عدم دخالت در امور داخلی عراق و همکاری برای برداشتن همه مشکلات مشترک و گرفتار نکردن همسایه به مشکلاتی است که به آن نیازی ندارد، همچنین همکاری باید در یک سطح و بدون برتری کشور همسایه بر عراق و تبعیت بغداد از آن کشور باشد.

وی خاطر نشان کرد: امروزه شاهدیم که عراق با حفظ استقلال و حاکمیت خود قادر است که حلقه ارتباطی میان دو طرف باشد، به ویژه این که بی‌شک همگرایی و نزدیکی میان ایران و عربستان، تأثیرات مثبتی برای عراق ما به ارمغان خواهد آورد.

صدر همچنین از آیت الله رئیسی رئیس جمهوری منتخب ایران خواست که اقدامی را صورت دهد که درگیری‌های سیاسی و فرقه‌گرایی در منطقه پایان یابد، چرا که این کار موجب تقویت اسلام و تضعیف دشمن مشترک به ویژه رژیم صهیونیستی شود که از همه این درگیری‌های [فرقه‌ای] برای برنامه‌های سست خود که به مانند تار عنکبوت است، بهره برداری می‌کند.

صحبت‌های صدر همزمان با آن صورت می‌گیرد که مقامات ایران بارها آمادگی خود را برای رفع کدورت‌ها با عربستان اعلام کرده‌اند.

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امورخارجه ایران درباره احتمال برقراری ارتباط با عربستان گفت: آنچه درباره آمادگی ایران برای اعزام سفیر به ریاض گفته شده جدید نیست.

وی افزود: دکتر ظریف چندین سال است که این موضوع را می‌گویند. دست ما چندین سال است که برای بازگشت عربستان به منطقه دراز بوده است.

خطیب زاده تاکید کرد؛ امیدوارم گفت‌وگوها به نتیجه ملموسی برای برقراری روابط بینجامد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: ابراهیم رئیسی مقتدی صدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۱۵۹۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیت‌الله رئیسی وارد قلب اقتصادی پاکستان شد

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و هیات همراه در بدو ورود به فرودگاه بین المللی جناح شهر کراچی مورد استقبال سروزیر ایالت سِند، استاندار و همچنین حسن نوریان سرکنسول ایران در کراچی قرار گرفتند.

کراچی پرجمعیت‌ترین شهر پاکستان، دارای بنادر مهم و به عنوان قلب اقتصادی این کشور شناخته می‌شود. پس از استقلال پاکستان کراچی اولین پایتخت آن بود.

قرار است دکتر سید ابراهیم رئیسی و اعضای هیات کشورمان برای ادای احترام به "محمد علی جناح" بنیانگذار فقید پاکستان (معروف به قائداعظم) از آرامگاه این رهبر استقلال پاکستان بازدید نمایند.

براساس این گزارش، رئیس جمهوری اسلامی ایران در اولین سفر خارجی خود در سال جدید، بنابر دعوت نخست وزیر پاکستان صبح روز گذشته وارد اسلام‌آباد شد.

رئیسی در اسلام‌آباد روز پرکار و فشرده‌ای داشت. وزیر خارجه پاکستان با حضور در هتل محل اقامت رئیس جمهور، با وی دیدار و سپس آیت‌الله رئیسی راهی کاخ نخست وزیری شد جایی که محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان رسما از رئیس جمهوری اسلامی ایران استقبال کرد. پس از آن دیدار‌های دوجانبه و سپس رایزنی میان هیات‌های بلندپایه به ریاست سران دو کشور برگزار شد.

مقامات ایران و پاکستان همچنین در حضور رئیسی و شهباز شریف ۸ تفاهمنامه همکاری نیز امضا کردند.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی سپس به دیدار آصف علی زرداری همتای پاکستانی خود رفت و طرفین طیف گسترده‌ای از موضوعات مهم دوجانبه، تحولات منطقه و بین المللی به ویژه جنایات رژیم غاصب اسرائیل علیه غزه و فلسطین را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

دیدار روسای مجالس سنا و ملی پاکستان با رئیس جمهور و برگزاری نشست صمیمانه با نخبگان و اندیشمندان پاکستانی از دیگر برنامه‌های اولین روز از سفر دکتر رئیسی بود.

سید ابراهیم رئیسی صبح امروز اسلام‌آباد را به مقصد شهر لاهور به عنوان پایتخت فرهنگی پاکستان ترک کرد. وی در فرودگاه بین المللی علامه اقبال از سوی خانم مریم نواز سروزیر ایالت پنجاب مورد استقبال قرار گرفت.

بازدید از آرامگاه اقبال لاهوری و ادای احترام به این فیلسوف مسلمان و پارسی گوی، حضور در نشست نخبگان علمی و فرهنگی در دانشگاه "جی سی" و دیدار با سروزیر و استاندار ایالت پنجاب از برنامه‌های سیاسی-فرهنگی رئیسی در دومین روز از سفر به پاکستان بود.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • آیت‌الله رئیسی وارد قلب اقتصادی پاکستان شد
  • در سفر ابراهیم رئیسی به پاکستان چه می‌گذرد؟
  • در سفر ابراهیم رئیسی به پاکستان چه می گذرد؟/ از تعریف نقشه راه مشترک برای مبارزه با تروریسم تا تلاش برای توسعه تجارت رسمی دوجانبه / لاهور و کراچی میزبان رئیس جمهور ایران
  • رئیسی وارد لاهور شد
  • سفر رئیسی به پاکستان؛ پس از کراچی، لاهور هم تعطیل شد
  • استقبال گرم پاکستانی ها از سید ابراهیم رئیسی+ فیلم/تاکید تهران و اسلام‌آباد بر مبارزه مشترک با تروریسم/ رئیسی: روابط ایران و پاکستان متکی بر برادری و روابط قلبی عمیق و تاریخی است/ نامگذاری یکی از اتوبان های پاکستان به نام «ایران»
  • استقبال گرم پاکستانی ها از سید ابراهیم رئیسی+ فیلم/تاکید تهران و اسلام‌آباد بر مبارزه مشترک با تروریسم/ رئیسی: روابط ایران و پاکستان متکی بر برادری و روابط قلبی عمیق و تاریخی است
  • استقبال گرم پاکستانی ها از سید ابراهیم رئیسی+ فیلم/
  • عکسی از ابراهیم رئیسی درحال کاشتن نهال در پاکستان
  • رئیسی با استقبال مقامات پاکستان وارد اسلام آباد شد