Web Analytics Made Easy - Statcounter

اردکانیان با بیان اینکه طبق مصوبه شورای عالی انرژی کشور باید تا سال ۱۴۲۰ هشت و چهارصد مگاوات برق هسته‌ای به بهره‌برداری برسد که بر همین اساس ...

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، رضا اردکانیان وزیر نیرو، امروز (سه شنبه اول تیر ماه ۱۴۰۰) در جلسه علنی مجلس و در پاسخ به سؤال هادی بیگی نژاد نماینده مردم ملایر مبنی بر اینکه علت عدم پیش بینی نیاز کشور به برق هسته‌ای توسط وزارت نیرو اظهار داشت: این سؤال ناظر بر پیش بینی نیاز کشور به برق هسته‌ای است، ضمن اینکه سهم این انرژی در سبد متنوع برق کشور چه میزان بوده و وزارت نیرو در پیگیری این موضوع از سوی دولت و سازمان انرژی اتمی چه کار‌هایی را انجام داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: از سال ۱۳۸۳ که اساسنامه قانونی شرکت مادرتخصصی تولید و توسعه انرژی اتمی به تایید رسیده و شورای نگهبان آن را تایید و اعلام کرد، امر مکان‌یابی، طراحی واحد، تأمین سوخت هسته‌ای و بهره‌برداری از برق هسته‌ای به این شرکت محول در ساختار سازمان انرژی اتمی شده است و وزارت نیرو در جایابی و ظرفیت بار و... مسئولیت داشته و همکاری نزدیکی در دست انجام دارد.

وزیر نیرو تصریح کرد: سابقا کل مسئولیت در اختیار وزارت نیرو بود و لی در سال ۱۳۶۰ این موضوع از وزارت نیرو منفک شده و به شرکت تخصصی واگذار شد و در سال ۱۳۸۳ به ذیل سازمان انرژی اتمی رفت.

اردکانیان گفت: شورای عالی انرژی کشور در مهرماه سال گذشته سند تولدی و مصرف گاز طبیعی تا افق ۱۴۲۰ را تصویب کرد که رئیس این شورا رئیس جمهور است.

وی افزود: سهم برق هسته‌ای در سبد انرژی کشور تا سال ۱۴۲۰ طبق مصوبه شورای عالی انرژی کشور ۸۴۰۰ مگاوات خواهد بود که فعلا ۱۰۵۰ مگاوات آن مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد، اما قرار است تا سال ۱۴۰۷ دو واحد ۱۰۵۰ مگاواتی مربوط به فاز‌های ۲ و ۳ نیروگاه اتمی بوشهر به مدار متصل شود. ضمن اینکه مقرر شده تا سال ۱۴۲۵ هم دو واحد دیگر ۱۰۵۰ واحدی و جمعا ۲۱۰۰ مگاوات برق هسته‌ای در منطقه مکران به بهره‌برداری برسد ضمن اینکه تا سال ۱۴۲۰ نیز می‌بایست سه واحد دیگر برق هسته‌ای در مکان مناسب ساخته شود که با این کار جمعا ۸۴۰۰ مگاوات تا سال ۱۴۲۰ خواهیم داشت.

ادامه دارد...

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: رضا اردکانیان مجلس شورای اسلامی وزیر نیرو بهره برداری برق هسته ای تا سال ۱۴۲۰ وزارت نیرو انرژی اتمی انرژی کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۱۶۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی: هیچ آسیبی به تاسیسات هسته‌ای ایران وارد نشده است

به گزارش صدای ایران، اوایل امروز رسانه‌ها گزارش دادند سیستم‌های پدافندی ایران با نفوذ چند ریزپرنده برخورده کرده و آنها را منهدم کرده است.

در پی این رویداد صداهایی ناشی از انفجار در نزدیکی شهر اصفهان شنیده شد که ناشی از عملکرد سیستم‌های پدافند هوایی بوده است.

بعدا رسانه‌های داخلی ایران گزارش دادند که تأسیسات هسته‌ای ایران امن هستند.

به گزارش اسپوتنیک، در پی این رویدادها آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تایید کرد که هیچ آسیبی به سایت‌های هسته‌ای ایران وارد نشده است.

آژانس در ایکس نوشت: رافائل گروسی، رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خواستار خویشتنداری شدید از سوی همه است و تکرار می‌کند که تاسیسات هسته‌ای هرگز نباید هدف درگیری‌های نظامی باشند.


دیگر خبرها

  • وزرای خارجه گروه ۷ خواستار همکاری ایران با آژانس انرژی اتمی شدند
  • واکنش آژانس انرژی اتمی به حمله امروز صبح در اصفهان
  • آژانس: هیچ آسیبی به مراکز هسته‌ای ایران وارد نشده
  • آژانس بین‌المللی انرژی اتمی: هیچ آسیبی به تاسیسات هسته‌ ای ایران وارد نشده است
  • آژانس: هیچ آسیبی به تاسیسات هسته‌ای ایران وارد نشده
  • آژانس بین‌المللی انرژی اتمی: هیچ آسیبی به تاسیسات هسته‌ای ایران وارد نشده است
  • آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره حادثه اصفهان بیانیه داد
  • بیانیه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره سایت‌های هسته‌ای ایران
  • بزرگ‌ترین نیروگاه برق اتمی جهان بیدار می‌شود
  • خودرویی که قرار بود «رانندگی اتمی» را امکانپذیر کند