Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/همدان فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان ملایر به تشریح توصیه‌های پلیس استان همدان برای پیشگیری از سرقت اتومبیل و موتور سیکلت پرداخت.

سرهنگ محمدباقر سلگی در گفت‌وگو با ایسنا، به مهم‌ترین نکات پیشگیری از سرقت اتومبیل اشاره و اظهار کرد: اوراق شناسایی شخصی را در خودرو رها نکنید و اگر بسته‌ای در اتومبیل دارید آن‌را در معرض دید قرار ندهید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هرگز کلیدهای خود را در اتومبیل بدون سرنشین رها نکنید حتی زمانیکه یک کار بسیار فوری دارید و همیشه درب‌ها را قفل کنید و شیشه‌ها را بالا بکشید.

سلگی با بیان اینکه چرخاندن چرخ‌های اتومبیل به سمت جدول و ایجاد مانع بر سر راه آن‌ها سبب تأخیر در سرقت می‌شود، ادامه داد: درصورت داشتن پارکینگ از آن استفاده کنید و درب اتومبیل و درب پارکینگ را قفل کنید. یک کپسول اطفاء حریق که بتوان آن را قفل کرد در داخل اتومبیل داشته باشید. اگر کت یا کاپشن خود را در هر جایی رها می‌کنید و زیاد مراقب آن نیستید کلیدهایتان را در جیب آن نگذارید.

وی تصریح کرد: در زمان فروش اتومبیل هرگز به یک غریبه اجازه ندهید که به تنهایی پشت رل بنشیند و آن‌را امتحان کند. از گذاشتن اصل مدارک و اسناد هویتی خود در داخل خودرو و در انظار عمومی خودداری کنید. قبل از سوار شدن و حرکت، اتومبیل را مورد بررسی قرار دهید و اطمینان حاصل کنید که کسی پلاک‌های آن را باز نکرده باشد.

سلگی با تأکید بر اینکه تا جایی که ممکن است در مناطق پر رفت و آمد و روشن توقف کنید، خاطرنشان کرد: اگر یک خودرو مدل قدیمی تازه رنگ شده برای فروش به شما پیشنهاد شود و یا افرادی قصد فروش اتومبیل و یا قطعات آن را به قیمت‌های ارزان دارند به این موارد مشکوک شوید. اتومبیل خود را به قفل مرکزی، دزدگیر، قفل پدال، قفل فرمان، قفل و زنجیر، سوییچ مخفی و سایر لوازم تاخیری و بازدارنده مجهز کنید.

فرماندهی نیروی انتظامی ملایر در ادامه بیان کرد: شب‌ها و صبح زود از سوار کردن مسافران جوان و مشکوک که کرایه بالاتری پیشنهاد می‌کنند و یا به مقصدهای فرعی و دور افتاده قصد حرکت دارند، پرهیز کرده و سعی کنید در انتقال مسافران از مسیرهای اصلی حرکت کنید و به بهانه خلوت بودن و روانی ترافیک از مسیرهای فرعی و مسیرهایی که آشنایی ندارید و  توسط مسافران پیشنهاد می‌شود، تردد نکنید.

وی به ضرورت اجتناب از گذاشتن کودکان و افراد ناتوان به تنهایی در اتومبیل روشن اشاره کرد و افزود: رانندگان بین شهری سعی کنند در صورت امکان از طریق ترمینال‌ها و شرکت‌های تعاونی تاکسیرانی اقدام به پذیرش مسافر کنند همچنین در صورت پنچر شدن خودرو برای خروج از خودرو و تعویض چرخ، درب خودرو را بسته سپس اقدام به تعویض چرخ کنید.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به مهم‌ترین نکات پیشگیری از سرقت موتور سیکلت، مطرح کرد: در صورت امکان روی موتور سیکلت خود سوئیچ مخفی نصب کنید و موتور سیکلت خود را حتما در پارکینگ‌های عمومی و دارای متصدی ایمنی و مراقب پارک و قبض رسید را دریافت کنید. همچنین از تحویل موتور سیکلت به صورت امانی به اشخاصی که شناخت کافی از آنها ندارید به ویژه در موقع فروش، خودداری کنید.

سلگی با تأکید بر انجام نقل و انتقال موتورسیکلت به صورت قطعی، خاطرنشان کرد: در هنگام معامله موتور سیکلت، هویت و مالکیت فروشنده را احراز کرده و هر گونه معامله موتور سیکلت را از طریق فروشگاه‌های معتبر و رسمی انجام دهید. قبل از خرید موتور سیکلت نیز از سرقتی نبودن یا تحت تعقیب نبودن آن از طریق استعلام از مبادی ذیربط اطمینان حاصل کنید.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان ملایر یادآور شد: در صورتی‌که قصد پارک در محل‌های شلوغ را دارید آن را در شعاع دید خود یا افراد مطمئن قرار داده و حتما آن را به نرده‌های حاشیه خیابان، تیر چراغ برق یا تنه درخت و یا قفل و زنجیر متصل کنید.

وی در پایان با تأکید بر ضرورت مجهز کردن موتور سیکلت به قفل و زنجیر ضد برش و ایمن، گفت: از قرار دادن هر گونه اسناد و مدارک موتور سیکلت خود در زیر قاب باطری یا صندلی خودداری کنید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها فرمانده نیروی انتظامی سرقت خودرو سرقت موتورسیکلت پیشگیری از سرقت موتور سیکلت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۱۶۱۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غافلگیری سارق حین سرقت در رشت

سرهنگ "محمود حافظی" پیشگیری از وقوع جرایم به ویژه سرقت را مستلزم رعایت اصول حفاظتی و مراقبتی توسط مردم و همه سازمان‌ها عنوان کرد و اظهارداشت: مسئولیت‌پذیری مردم و همه سازمان‌ها با مراقبت از اموال و حذف زمینه‌های وقوع سرقت نقش تاثیرگذاری در کاهش این جرم دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه در پی وقوع چند فقره سرقت کابل برق طی هفته‌های اخیر در شهر رشت، پیگیری موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت، افزود: ماموران کلانتری ۱۸ حین گشت‌زنی در سطح حوزه استحفاظی فردی را در حال سرقت کابل برق مشاهده و او را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان رشت به سابقه‌دار بودن این فرد اشاره کرد و اذعان‌داشت: سارق ۳۷ ساله ضمن اعتراف به ۶ فقره سرقت کابل برق به ۲ فقره سرقت از مشاعات ساختمان اعتراف کرد و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

این مقام انتظامی در پایان با تاکید بر توجه و رعایت هشدار‌ها و توصیه‌های انتظامی در بحث پیشگیری از سرقت توسط مردم از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک، مراتب را بلافاصله از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.      

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • آشنایی کامل با موتور گیرلس + نکات تکمیلی
  • جان‌ باختن دو نفر در تصادف موتور سیکلت و پژو در شهر کلاله
  • غافلگیری سارق حین سرقت در رشت
  • نکات نگهداری از گیربکس دستی خودرو
  • کشف یک دستگاه موتور سیکلت خارجی غیرمجاز
  • دستگیری متهم به ۴۰ فقره سرقت در مشهد
  • دستگیری معتاد متهم به ۴۰ فقره سرقت در مشهد
  • اعمال محدودیت های ترافیکی در راه های مازندران
  • اعمال محدودیت‌ ترافیکی پایان هفته در محورهای شمالی
  • افزایش ۳۳ درصدی واردات قطعات و اجزای خودرو و موتور سیکلت