Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد در آیین رونمایی از پوستر یازدهمین جشنواره کتاب‌خوانی رضوی در شهرکرد با اشاره به پایین بودن نرخ مطالعه در کشور اظهار داشت: برای هموار شدن راه ارتباط میان کتاب و جامعه باید روش‌های خلاقانه، تحول‌آفرین و مطابق با ذائقه عموم دنبال شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: کتاب و کتاب‌خوانی مساله‌ای بسیار حساس و کلیدی است که نقش آن را می‌توان گاهی در تصمیم‌های کلان کشور در زمینه‌های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، اخلاقی و اعتقادی مشاهده کرد.

بیشتر بخوانید

اجرای طرح پیک کتاب در شهرستان شهرکرد + فیلم

حجت الاسلام و المسلمین نکونام با بیان اینکه نرخ مطالعه در جامعه پایین و رابطه عموم مردم با کتاب ضعیف است، اضافه کرد: مقام معظم رهبری نیز از این وضعیت ابراز تاسف کرده‌اند و باید دانست که برخی آسیب‌های اجتماعی نیز به همین پایین بودن نرخ کتاب‌خوانی باز می‌گردد.

او ادامه داد: نهاد کتابخانه‌های عمومی باید برای ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی اقدامات کلیدی و اساسی را در پیش بگیرد و با سرمایه‌گذاری و بهره‌برداری صحیح از امکانات و تعامل با رسانه‌ها زمینه را برای برقراری ارتباط میان جامعه و کتاب فراهم کند.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام به استفاده از نخبگان و اهالی فکر و اندیشه برای ایجاد ابتکار و خلاقیت در روش‌های ترویج کتاب‌خوانی اشاره کرد و گفت: اگر چه اقدامات مختلفی در این حوزه دنبال می‌شود، اما به دلیل نداشتن جاذبه لازم، اثراتی از آن در جامعه مشهود نیست.

او بر شناسایی استعداد و ذائقه جامعه برای ایجاد تحول در امر کتاب و کتاب‌خوانی تاکید کرد و افزود: اگر به خواست و تشنگی جامعه در این حوزه توجه شود، کتاب و کتابخانه‌ها با استقبال روبه‌رو می‌شوند و نرخ مطالعه نیز افزایش می‌یابد.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری جشنواره کتاب‌خوانی رضوی را از جمله اقدامات موثر و مطلوب نهاد کتابخانه‌های عمومی دانست و افزود: جامعه امروز تشنه و علاقه‌مند به معارف و معانی ارزشمند دینی و اخلاقی، تاریخ اسلام، تفسیر قرآن و مسائل بنیادی و بصیرتی است و این جشنواره هر ساله سعی کرده است به ارتباط بین جامعه و امامت و مبانی دینی توجه کند که اقدام قابل توجه است.

او یادآور شد: اگر چه استقبال مردم از این جشنواره فرهنگی مطلوب و رو به افزایش است، اما باید برای استفاده از تمامی ظرفیت‌های موجود برنامه‌ریزی بهتری انجام شود و راه‌های خلاقیت و ابتکار در این مورد دنبال شود.

انتهای پیام/ف

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جشنواره کتاب خوانی رضوی کتاب و کتاب خوانی کتاب و کتاب کتاب خوانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۱۶۲۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تزریق ۲ همت اعتبار برای اجرای طرح‌های کلیدی استان گلستان

علیرضا نورانی گفت: برای تامین آب شرب ساکنان استان سال گذشته از محل اعتبارات استانی ۲ هزار و ۷۴۰ میلیارد ریال در اختیار دستگاه‌های اجرایی مرتبط قرار گرفته تا بتوان در تابستان پیشرو کمترین مشکل را در این حوزه داشته باشیم.

وی تاکید کرد: تلاش همه مدیران استان گلستان بر این است تا بتوان اقدامات خوبی برای تامین آب شرب ساکنان این خطه انجام داد.

به گفته وی سال گذشته حدود ۱۶۰ هزار میلیارد ریال اعتبار از محل منابع مختلف توسط دولت سیزدهم برای اجرای و تکمیل طرح‌های عمرانی اولویت‌دار در استان جذب و مورد بهره‌برداری ساکنان منطقه قرار گرفته است.

نورانی تاکید کرد: برای شتاب به توسعه همه جانبه در گلستان نیاز مبرم به راهنمایی نماینده ولی فقیه و ائمه جمعه استان داریم.

وجود ۲۳۰ هزار خانوار گلستانی در ۳ دهک اول

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گلستان گفت: اکنون ۲۳۰ هزار خانوار جزو ۳ دهک اول و پایین درآمدی در استان وجود دارد که باید برای ارتقای آنها سرمایه‌گذاری لازم صورت گیرد.

نورانی ادامه داد: مسوولیت ما مسوولان استان برای سرمایه‌گذاری و ارتقای اقتصاد خیلی سنگین است ولی با برنامه‌ریزی و همدلی و توجه به توصیه مسوولان ارشد در منطقه می‌توان استان را از فقر خارج کرد.

وی گفت: سرمایه‌گذاری در اجرای برنامه هفتم توسعه استان یکی از راهکار‌هایی بوده که باید با توجه به توصیه اخیر رهبر معظم انقلاب برای تحقق کامل آن، پُررنگ وارد عمل شد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گلستان، حضور استاندار و برپایی میز خدمت در مناطق محروم را یکی از برنامه‌های ارزشمند برشمرد و افزود: این اقدام توانسته مطالبه‌گری را در مناطق مختلف استان گسترش داده و به سمت پیشرفت و رفع محرومیت سوق داده شود.

وی با اشاره به نامگذاری جهش تولید و مشارکت مردم در سال ۱۴۰۳ از سوی رهبر معظم انقلاب، خاطرنشان کرد: از این فرصت به وجود آمده باید نهایت بهره‌برداری را در حوزه‌های مختلف به ویژه خانه دار شدن و بهسازی روستا‌ها در استان استفاده شود.

استان گلستان مطابق سرشماری سال ۱۳۹۵، یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفر جمعیت دارد که حدود ۴۷ درصد آن در مناطق روستایی سکونت دارند و اقتصاد اصلی آنها برپایه کشاورزی استوار است.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • خبر بد پرسپولیس به گوش اوسمار رسید | بازیکن کلیدی سرخ ها بازی‌های مهم را از دست داد
  • تزریق ۲ همت اعتبار برای اجرای طرح‌های کلیدی استان گلستان
  • تازه‌ترین اخبار کتاب معرفی شد
  • کُری‌خوانی در حد تیم ملی! (عکس)
  • اختتامیه مدیحه‌سرایی و چاووشی‌خوانی روستایی رضوی در دشتستان بوشهر
  • آیین تکیه خوانی و علم کشی در شمیران
  • نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران فرصت مناسبی برای آشنایی با جامعه ادبی ایران و هند است
  • نمایشگاه کتاب فرصتی برای آشنایی با جامعه ادبی ایران و هند
  • آیین تکیه خوانی، سنت عزاداری و علم کشی
  • علما نقش‌آفرینان کلیدی در تمدن نوین اسلامی و تحقق عدالت اجتماعی