Web Analytics Made Easy - Statcounter

جرجانی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: میزان صادرات محصولات تولیدی استان در سال ۹۸ معادل ۱۰۰ میلیون دلار و سال ۹۹ معادل ۲۰۳ میلیون دلار است که پارسال ۱۰۳ درصد افزایش داشته است.

او افزود: در مجموع صادرات ماده ۱۱۶ و گمرک استان، پارسال ۷۳ درصد افزایش داشت که نشان می‌دهد همه ارکان استان اعم از حوزه‌های اقتصادی و سایرین تلاش دارند صادرات از استان با قدرت بیشتری انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جرجانی گفت: از مجموع صادرات ایران به کشور افغانستان ۳۷ درصد از لحاظ ارزش و حدود ۵۰ درصد از نظر وزنی مربوط به محصولات خراسان جنوبی بوده و صیفی جات، سیمان، کاشی و سرامیک، انواع هیدروکربن‌های سبک و سنگین، سوخت‌های تقطیری از جمله عمده محصولات صادراتی استان به کشور افغانستان است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی بیان کرد: ۲ ماه ابتدایی امسال نیز با افزایش ۳۷ درصدی صادرات نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه بودیم که نشان می‌دهد همه تلاش خود را برای صادرات محصولات استان گذاشته‌اند.

او افزود: با پیگیری‌های استاندار و دستور کارگروه توسعه صادرات، باید زیرساخت‌های صادرات به نحوی انجام شود که محصولات برای صادرات با بالاترین ارزش افزوده ارسال شود و سعی می‌کنیم چرخه صادرات به نحوی باشد که بیشترین ارزش افزوده را داشته و خام فروشی به زنجیره تولید تبدیل شده و محصول نهایی را صادر کنیم.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صادرات کالا مبادلات مرزی خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۱۶۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارندگی‌های اخیر، خشکسالی خراسان جنوبی را جبران نمی‌کند

حسینی استاد دانشگاه و کارشناس حوزه آب و هواشناسی خراسان جنوبی در برنامه میز خبر صدا و سیمای استان گفت: بارندگی‌های چند روز پیش در استان مربوط به موج سوم است که از جنوب استان وارد شد و به تبع آن میزان بارندگی در جنوب نسبت به شمال استان بیشتر بود.

او افزود: معمولا بهار در استان ۱۵ تا ۲۰ روزه بود، اما امسال بهار طولانی‌تری داشتیم که این یک انحراف از میانگین بلند مدت است و در روز‌های پایانی آن هستیم.

حسینی بیان کرد: شرایط کره زمین امسال به صورتی بود که زمستان در استان از اسفند شروع شد و شرایط زمستانه تقریباً در حال اتمام است؛ یعنی دوره زمستانه وارد بهار شده و به جای سه ماه به یک ماه و نیم کاهش پیدا کرده و اگر در سال‌های متوالی این وضعیت ادامه پیدا کند حتی امکان این وجود دارد که فصل‌ها عوض شود یعنی شرایط زمستان به طور کامل در بهار اتفاق افتد.

بیشتر بخوانید

 مدیران استان به جای رقابت به وحدت استانی فکر کنند

کارشناس حوزه آب و هواشناسی خراسان جنوبی ادامه داد: پیش بینی‌ها نشان می‌دهد که تا سال ۲۰۳۵، ۲ درجه به دمای استان اضافه شود و این بارندگی‌های اخیر به لحاظ زمانی دو ماه قبل باید اتفاق می‌افتد ولی به دلیل گرمای تابستان پارسال، به بهار امسال موکول شد.

او عنوان کرد: به طور کلی در میزان بارندگی افزایش نداشتیم و این میزان بارش در روند خشکسالی استان تأثیر نخواهد داشت، زیرا به طور مثال در بیرجند در ۳۰ سال گذشته ۲۱ سال خشکسالی داشتیم و باید در سال‌های آینده شرایط بارندگی به نحوی باشد که بتوانیم بگوییم به دوره ایستایی رسیده‌ایم؛ در صورتی که شرایط عادی، شرایط تَرسالی است.

حسینی تصریح کرد: با توجه به شرایط خشکسالی استان، هر یک قطره بارندگی اهمیت زیادی دارد بنابراین از شهرداری می‌خواهیم که طرح سد‌های بتنی یا انحرافی را بیشتر کنند تا بارندگی پشت سد‌ها و رسوب‌ها جمع شود و آب هدر نرود؛ همچنین از آنجایی که میزان نفوذ آب در سطح شهر کم است و حجم قابل توجهی از آب بارندگی خارج می‌شود تقاضا داریم تا ۱۰۰ یا بند‌های خاکی در استان را در مناطق شهری افزایش دهند تا هم رطوبت هوا در بیشتر شود و هم میزان ذخیره آب افزایش یابد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • صادرات ۷.۶ میلیارد دلاری زنجیره فولاد در سال ۱۴۰۲
  • افزایش بیش از ۵ درصدی شاخص اهدای عضو در خراسان جنوبی
  • بارندگی‌های اخیر، خشکسالی خراسان جنوبی را جبران نمی‌کند
  • مکان یابی ایجاد بازارچه های صنایع دستی بانوان در کشور
  • ۳۶۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی از آذربایجان شرقی صادر شد
  • اخذ استاندارد و گواهینامه‌های ملی ۷ واحد تولیدی در استان اردبیل
  • واحدهای تولیدی دارای استاندارد و گواهینامه‌ حمایت می‌شوند
  • هفت واحد تولیدی در استان اردبیل موفق به اخذ گواهینامه ملی و بین المللی شدند
  • صادرات ۳۶۰ میلیون دلاری محصولات کشاورزی از آذربایجان شرقی
  • ضرورت تسهیل فرایند صادرات برای جهش تولید