Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-24@01:27:10 GMT

3 هزار مترمربع از اراضی کوه آبیدر طعمه حریق شد

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۱۶۵۵۶

3 هزار مترمربع از اراضی کوه آبیدر طعمه حریق شد

وریا محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج، با بیان اینکه  آتش سوزی در منطقه کانی سنگ‌شکنارک جنگلی آبیدر این شهرستان مهار شد، اظهار کرد: در این آتش‌سوزی 3 هزار مترمربع طعمه حریق شد.

به گفته وی، آتش‌سوزی رخ داده در این منطقه به صورت سطحی بوده و پوشش گیاهی آسیب دیده و به درختان صدمه سطحی دیده است.

فرمانده پاسگاه ویژه حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری سنندج اذعان کرد: 4 تیم منابع طبیعی به همراه تیم‌هایی از آتش‌نشانی و همیاران طبیعت کار اطفاء حریق را برعهده داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدی اظهار کرد:‌ این آتش سوزی نیز مانند اکثر قریب به اتفاق آتش‌ سوزی‌ها به علت سهل‌انگاری رخ داده است.

وی با بیان اینکه بیشتر آتش‌سوزی‌ها در روزهای پایانی هفته که مردم برای تفریح به دامن طبیعت می‌روند اتفاق می‌افتد، عنوان کرد: امسال  6 فقره آتش‌سوزی در سنندج بیش از 6 هزار مترمربع از اراضی پارک‌های جنگلی آبیدر و توس‌نوذر  و 17 هکتار مراتع درجه 3 و سنگلاخی دچار حریق شده است.

فرمانده پاسگاه ویژه حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری سنندج از برخورد قاطع با متخلفان خبر داد و افزود: این انتظار را از شهروندان داریم هنگام حضور در طبیعت از روشن کردن آتش به ویژه در ساعات بعد از ظهر که وزش باد سرعت بیشتری دارد، خودداری کنند.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس

کلیدواژه: منابع طبیعی آتش سوزی سنندج پوشش گیاهی آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۱۶۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۱۵ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت

به گزارش خبرنگار مهر، حامد صادقی، ظهر سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران گفت: به همت نیروهای پاسگاه ویژه حفاظت از منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان جیرفت و در راستای صیانت و حراست از حقوق بیت‌المال ۱۵ هکتار از اراضی ملی روستای دولت آباد از توابع بخش اسفندقه که چندی پیش توسط افراد سودجو مورد تصرف قرار گرفته بود از ید سودجویان خارج شد.

وی با تأکید بر برخورد قاطع با هرگونه زمین‌خواری و تخریب منابع طبیعی افزود: هرگونه زمین‌خواری بر اساس مواد ۶۹۰ تا ۶۹۳ قانون مجازات اسلامی جرم محسوب شده و علاوه بر رفع تصرف، فرد متجاوز به حبس و پرداخت خسارت محکوم خواهد شد.

صادقی، ادامه داد: نیروهای پاسگاه ویژه حفاظت از منابع طبیعی شهرستان جیرفت به گشت زنی‌های مستمر و شبانه روزی خود در اراضی ملی منطقه ادامه خواهند داد و در صورت مشاهده هر گونه تخریب و تصرف اراضی ملی توسط افراد سودجو با آنها برخورد خواهند کرد.

کد خبر 6086743

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۱۵ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • رفع تصرف ۴ هزار مترمربع از اراضی ملی سوادکوه
  • ضرورت تجهیز دهیاری‌های دره‌شهر به تجهیزات اطفای حریق
  • رفع تصرف ۴ هزار متر مربع از اراضی ملی در شهرستان ساری
  • پیروزی روحیه بخش آبیدر سنندج در خانه
  • خطر دستبرد به طبیعت با برداشت بی رویه گیاهان دارویی!
  • رفع تصرف اراضی مستحدث ساحلی در شهرستان نور
  • شرکت حدود ۱۰ هزار نفر از روستاییان در کارگاه‌های آموزش اطفای حریق
  • احداث آتش بُر در روستای بیشه لرستان
  • نهالکاری مشارکتی با همکاری شهروند طبیعت دوست در شهرستان اشتهارد اجرا شد