Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی از اشغال ۵۰ تا ۶۰ درصدی واحدهای اقامتی خراسان رضوی در دهه کرامت خبر داد.

یوسف بیدخوری در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص میزان اشغال واحدهای اقامتی خراسان رضوی در سال ۱۴۰۰ و ایام دهه کرامت اظهار کرد: درصد اشغال واحدهای اقامتی مشهد در ایام دهه کرامت ۵۰ تا ۶۰ درصد است، البته کماکان تقریبا نیمی از تاسیسات اقامتی گردشگری تعطیل است و در واقع درصد اشغال واحدهای  اقامتی مشهد به ۲۵ تا ۳۰ درصد می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: میانگین درصد اشغال در هتل‌ها از ابتداء فروردین ۱۴۰۰ تا ۱۵ خرداد برای تخت‌ها ۴۲.۷ درصد و برای اتاق ۳۸.۹ درصد است. میانگین ضریب اشغال در هتل آپارتمان‌ها برای تخت ۳۱.۹ درصد و برای اتاق ۳۷.۵ درصد است. میانگین ضریب اشغال در مهمان‌پذیرها برای تخت ۳۱.۶ درصد و برای اتاق ۴۱.۴ درصد است.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی با اشاره به درصد اشغال واحدهای اقامتی در دهه کرامت (۲۲ تا ۲۸ خرداد) خاطرنشان کرد: میانگین ضریب اشغال در هتل‌ها برای تخت ۷۲.۸ درصد و برای اتاق ۶۴.۵ درصد است. میانگین ضریب اشغال در هتل آپارتمان‌ها برای تخت ۵۱.۱ درصد و برای اتاق ۵۶ درصد است. میانگین ضریب اشغال در مهمان‌پذیرها برای تخت ۵۲.۸ درصد و برای اتاق ۶۱.۳ درصد است.

بیدخوری در خصوص نحوه رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در واحدهای اقامتی بیان کرد: نظارت‌ها کماکان ادامه دارد و همکاران ما در معاونت گردشگری اداره‌کل میراث استان و مشهد بازدیدهای مستمر دارند. ازطریق حوزه جوامع حرفه‌ای گردشگری نیز به طور جداگانه بازدید و نظارت صورت می‌گیرد. واحدهای اقامتی در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی وضعیت خوبی دارند و تا کنون هیچ گزارشی مبنی بر عدم رعایت پروتکل‌ها در تاسیسات گردشگری مشاهده نشده است.

برپایی چادر و اقامت موقت در پارک‌ها و کمپ‌ها ممنوع است

وی درمورد وضعیت اقامت موقت در پارک‌ها و کمپ‌های مشهد عنوان کرد: اقامت موقت و برپایی چادر در پارک‌ها و کمپ‌ها به خصوص دو کمپ زائر پذیر باباقدرت و غدیر ممنوع است. همچنین تمام مهمانسراهای دولتی تعطیل هستند و اجازه پذیرش مسافر ندارند. مدارس نیز بر اساس مصوبات ستاد اجرای خدمات سفر مجوز پذیرش مسافر نداشتند. در حال حاضر با توجه به اینکه واحدهای بازگشایی شده درصد اشغال بالایی ندارند، امکان پذیرش مسافر در مشهد وجود دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی هتل سفر دهه كرامت رزرو هتل رزرو هتل در مشهد پروتکل های بهداشتی اشغال هتل ها میانگین ضریب اشغال درصد و برای اتاق واحدهای اقامتی اشغال واحدهای اشغال در هتل خراسان رضوی برای تخت درصد اشغال دهه کرامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۱۶۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۴۱ درصدی مصوبات سفر رییس جمهور در حوزه آبرسانی گناباد

به گزارش خبرنگار مهر، حسین امامی عصر چهارشنبه در جلسه بررسی مسائل و مشکلات زیرساخت‌های آبرسانی گناباد به رشد ۴۱ درصدی عملکرد مصوبات سفر استانی رئیس جمهوری و هیأت دولت به شهرستان گناباد در حوزه آبرسانی اشاره و اظهار کرد: برای دور نخست سفر استانی ۵۰۰ میلیارد ریال طرح برای شهرستان گناباد تعریف شده بود، در حالی که افزون بر یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال طرح در حوزه آبرسانی در این شهرستان در دست اجرا است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی با بیان اینکه ۷۰ درصد از آب مورد نیاز مناطق شهری و روستایی گناباد از طریق خط انتقال و ۳۰ درصد از سایر بخش‌ها تأمین می‌شود، بیان کرد: ۱۶ کیلومتر از خط انتقال آب این شهرستان تعیین تکلیف شده و ۱۶ کیلومتر آن فرسوده و نیازمند اصلاح است.

وی با بیان اینکه گناباد از شهرستان‌های پیشگام در اجرای طرح نهضت ملی مسکن است افزود: تأمین زیرساخت‌های آبرسانی واحدهای نهضت ملی مسکن و رفع مسائل و مشکلات آبرسانی این واحدها رویکرد مهم فعالیت‌های این شرکت است.

امامی میزان برداشت سالانه آب از چهار هزار و ۵۰۰ چاه آب شرب استان خراسان رضوی را ۱۴ هزار و ۵۰۰ لیتر در ثانیه عنوان و تصریح کرد: با هدف تأمین آب شرب پایدار و کاهش مشکلات این بخش بیش از سه هزار میلیارد ریال طرح توسط شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی در یک سال اخیر در شهرستان‌های استان اجرا شده است.

کد خبر 6088147

دیگر خبرها

  • افزایش ۴۱ درصدی مصوبات سفر رییس جمهور در حوزه آبرسانی گناباد
  • آیین سنتی پخت شیربرنج در روستای توندر کوهسرخ خراسان رضوی برگزار می‌شود
  • خدمت‌رسانی گردان نانوایان خانوک کرمان با همراهی گروه‌های خادم یاران از ۸ استان کشور در دهه کرامت
  • افزایش ۹ درصدی مخاطبان سینما‌های خراسان رضوی در فروردین ۱۴۰۳
  • مشارکت ۴۳ درصدی خراسان رضوی در حوزه اشتغال
  • افزایش ۱۶ درصدی بارش‌ها در کشور
  • بارش‌های کشور در سال گذشته چطور بود؟/ پاسخ احد وظیفه
  • خشکسالی در کمین این استان‌ها
  • خوب و بد وضعیت بارندگی در کشور/ افزایش و کاهش۱۶ درصدی بارش ها
  • افزایش ۲۴ درصدی صادرات از خراسان رضوی به پاکستان