Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی گفت: شفافیت یکی از مهمترین روش ها برای جلوگیری از فساد است، وقتی شفافیت از یک در وارد شود، فساد از در دیگر خارج می‌شود.

به گزارش ایسنا، محمد شریعتمداری با بیان این مطلب در آیین بازسازی مجموعه ورزشی کارگران شهید معتمدی در جنوب تهران در پاسخ به سوال خبرنگاران در  خصوص اقدامات خود در حوزه شفافیت گفت: یکی از وعده های من در مجلس شورای اسلامی، توجه عمیق به مبارزه با فساد بود و بر همین اساس، در این مدت تلاش کردم با استقرار سامانه های شفاف ساز شرایطی را فراهم کنم تا مجموعه وزارتخانه در یک اتاق شیشه ای قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: گواه اقدامات ما در زمینه مبارزه با فساد و شفاف سازی ،کسب رتبه نخست شفافیت در دو دوره متوالی  میان دستگاه های اجرایی است که باتوجه به حجم بالای کار و تخصصی بودن حوزه های فعالیت،بی‌نظیر و درخور توجه است.

وی ادامه داد: یکی از نمونه های شفافیت همین شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی است که با استقرار ۹ سامانه شفاف ساز شرایطی را فراهم کرده که امروز مجامع قانونی در وقت قانونی خود برگزار می شود و ترازنامه های شرکت های مختلف وزارتخانه در بورس قرار گرفته و امروز بورسی شدند و قیمت آنها هر روز روی تابلو مقابل مردم قرار دارد. 

شریعتمداری بیان کرد: تلاش کردیم در بخش های گوناگون مقررات پیچیده را کنار بزنیم،برای مثال بیش دو هزار بخشنامه سازمان تامین اجتماعی به ۶۰ بخشنامه کاهش پیدا کرده است تا همه مخاطبان عام و خاص آن به راحتی با آن ارتباط برقرار کنند. 

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی، وی افزود: در این مدت دفترچه های خدمات درمانی حذف شده و تلاش ما بر این بوده تا دولت الکترونیک مستقر شود و برخورد مردم با کارشناسان به حداقل برسد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: محمد شريعتمداري وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی مبارزه با فساد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۱۶۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شفافیت در هزینه کردها مردم را به پرداخت مالیات ترغیب می‌کند

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا فخاری صبح دوشنبه در نشست با مدیران مالیاتی استان تهران، با اشاره به اهمیت جایگاه مالیات در جامعه، آن را یکی از ارکان اجرای عدالت مالی در کشور دانست و اظهار کرد: در گذشته از مالیات به عنوان یک عنصر نامطلوب یاد می‌شد، در حالی که مالیات حامی اجرای عدالت اقتصادی در جامعه است.

فخاری بیان کرد: مالیات یکی از عوامل تولید عدالت در اقتصاد عام است و کمک می‌کند سطوح عدالت در درآمد هزینه‌ها بین اقشار مختلف جامعه تراز شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مالیات رشد حوزه‌های مختلف اجتماعی و اقتصادی را رقم می‌زند، بیان کرد: باید برای تبیین جایگاه واقعی مالیات در جامعه و تغییر ذهنیت‌ها در این حوزه تلاش مضاعف صورت بگیرد، چرا که اگر شخصی ببیند از مالیاتی که پرداخت می‌کند در حوزه‌های اجتماعی، درمانی و فرهنگی استفاده می‌شود و مسیر مالیاتی و هزینه کردها شفاف است، به پرداخت مالیات ترغیب می‌شود.

استاندار تهران بر ضرورت تشکیل فضای حکمرانی مالی به منظور پیشرفت اقتصادی کشور، تاکید کرد.

وی تبیین آثار عدم پرداخت مالیات در جامعه و ضرورت سهیم شدن مردم در مشارکت‌های اجتماعی را بسیار مهم دانست و افزود: بخشی از مشارکت‌ها در راستای شفاف سازی ایجاد و به سیستم مالی کشور کمک می‌کند.

کد خبر 6085052

دیگر خبرها

  • تأمین مسکن کارگران، اولویت امسال وزیر کار
  • کشف ۲ کیلوگرم مواد مخدر شیشه در فهرج
  • (تصاویر) خاص‌ترین خانه این روز‌های ژاپن!
  • مدت گارانتی خودرو افزایش می‌یابد / وعده داخلی‌ سازی المان‌ های اصلی اتوبوس برقی
  • خاص ترین خانه این روزهای ژاپن! (+تصاویر)
  • کشف ۲۵ کیلو ماده مخدر شیشه در سیریک
  • شفافیت در هزینه‌کردها مردم را به پرداخت مالیات ترغیب می‌کند
  • شفافیت در هزینه کرد‌ها مردم را به پرداخت مالیات ترغیب می‌کند
  • شفافیت در هزینه کردها مردم را به پرداخت مالیات ترغیب می‌کند
  • ناکامی رئیسی در مبارزه با فساد و عمل به وعده‌های انتخاباتی‌اش به روایت میرلوحی /اسم ۲ کارشناس اقتصادی دولت را نام ببرید؟